1/4 squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1/4 squat

ha mensen,

omdat ik gewoon echt niet tot aan de grond aan toe kan squaten, doe ik hem maar voor 1/4e.
    Nu bleek dat dit ook gewoon een oefening was hahaha dus dat is mooi.

maar heeft iemand tips om helemaal te kunnen squaten, of eerst maar kracht opbouwen in mijn benen?

Ik voel mijn Quadriceps prima en deze trillen ook aan het laatste set van de inspanning.

Ik begon 2 maanden geleden met een kale stang van 8,5 kg en zit nu aan de 18,5 kg, dus vooruit gang is er zeker.. (jaja ik weet het trieste gewichten hahaha, maar het gaat de goede kant op )

zo door gaan en telkens proberen dieper te komen? andere tips?

Groetjes!

Kan je zonder gewicht wel dieper komen dan? Of lazer je dan gelijk om?

Comment

dan val ik indd om
      Ik vind het makkelijker te squaten met gewicht dan zonder.. ik probeer het wel regelmatig, even tussendoor, maar het blijft lastig..
      Ook met lunches val ik trouwens bijna om hahaha..
      edit: die doe ik trouwens wel BW
      Last edited by Evy_JD; 02-06-2009, 10:19. Reason: iets vergeten

Comment

Probeer je kont naar achter te duwen en je rug krom te houden. Buig dan zover mogelijk naar voren met je bovenlichaam, maar hou je benen gestrekt. Tot hoever kun je zakken zonder dat je rug bol trekt?

Daarna lichaamsgewicht sumo squat. Ga met je voeten iets verder dan schouder breedte staan. Ga naar achter zitten. Op een gegeven moment zul je spanning in je dijen en eventueel hamstring voelen. Hoever naar beneden zit je kont op dat moment?

Dan weten we meteen hoe het in grove lijnen gesteld is met je heupmoblititeit en hamstring flexibiliteit.

Probeer altijd zo diep mogelijk te squaten als dat je lichaam kan. Doe daarnaast oefeningen om je flexibiliteit en mobiliteit te verbeteren zodat je uiteindelijk wel minimaal paralel kunt squaten.

En zo te zien ben je nog ergers evenwichtsgestoord dan ik dat ben. Ga 1 legged deadlifts doen om daar wat verbetering in te brengen. En doe lunges met DB's langs je zij.

Comment

benen iets verder uit elkaar zetten, schijfjes van 2,5 kilo onder je hakken
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Train je in een sportschool, mischien is het makkelijker om je squats te doen in een smith machine. Ik ben zelf ook begonnen met squaten en voor mij werkt het wel. De smithmachine zorgt dat je niet omvalt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Grz.

Comment

Smith verneukt ook je onderrug. Voorheen voelde ik het weinig, maar sinds ik de rug een gevoelige plek is...en ga dan een keer in de Smith...dan voel je pas echt hoe kut en slecht het voor je is.

Comment

Oke dat wist ik niet,

dan ga ik ook maar beginnen met een losse bar dan

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Probeer je kont naar achter te duwen en je rug krom te houden. Buig dan zover mogelijk naar voren met je bovenlichaam, maar hou je benen gestrekt. Tot hoever kun je zakken zonder dat je rug bol trekt?

Daarna lichaamsgewicht sumo squat. Ga met je voeten iets verder dan schouder breedte staan. Ga naar achter zitten. Op een gegeven moment zul je spanning in je dijen en eventueel hamstring voelen. Hoever naar beneden zit je kont op dat moment?

Dan weten we meteen hoe het in grove lijnen gesteld is met je heupmoblititeit en hamstring flexibiliteit.

Probeer altijd zo diep mogelijk te squaten als dat je lichaam kan. Doe daarnaast oefeningen om je flexibiliteit en mobiliteit te verbeteren zodat je uiteindelijk wel minimaal paralel kunt squaten.

En zo te zien ben je nog ergers evenwichtsgestoord dan ik dat ben. Ga 1 legged deadlifts doen om daar wat verbetering in te brengen. En doe lunges met DB's langs je zij.
                  benen recht naast elkaar (dan val ik direct naar voren bijna haha) of benen uit elkaar? dan blijft me rug vrij recht.. en kom ik ook wel een eind.. bijna 90 % ..
                  Bij die suma squat moet ik ook moeite doen om niet om te vallen en kom ik tevens maar 1/4de ver..

1 legged deadlift? ipv de gewone deadlift of erbij?

edit: Nog een keer met rechte benen geprobeerd en nu kwam ik wel 90 graden zonder om te vallen
                  Last edited by Evy_JD; 02-06-2009, 10:36. Reason: nog een keer geprobeerd

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                    benen iets verder uit elkaar zetten, schijfjes van 2,5 kilo onder je hakken
                    Doe ik beide al

Comment

Originally posted by patrickk View Post
                      Oke dat wist ik niet,

dan ga ik ook maar beginnen met een losse bar dan
                      Ben zoiezo meer fan van een losse stang aangezien je dan ook stabilisators aanspreekt die bij de smith niet van toepassing zijn.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Deze single leg deadlift?
                        YouTube - Single Leg Straight Leg Deadlift

Comment

Stretch tijd.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Die Single Deadlift en dan met licht gewicht. Eventueel 1 dumbel. Puur gericht om hamstrings te rekken en om evenwicht te leren. Mobiliteit qua heupen schijn je te hebben dus het is puur je evenwicht. Je moet leren om naar achter te gaan zitten. Pak een laag bankje of doos waar je op kunt zitten en wat onder paralel zit. Ga dan lichaamsgewicht box squats doen en lichaamsgewicht gewone squats tot je hebt leren zitten. In het begin bleef ik ook naar voren leunen uit angst om te vallen, maar je moet echt leren meer naar achter te leunen en te zitten.

Neem ook de tijd om de volgende 21 filmpjes te kijken af en toe
                            http://www.youtube.com/view_play_lis...3D688F10C4DE1F

Comment

YouTube - westside box squat 1

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X