Alles behalve rechte buikspieroefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alles behalve rechte buikspieroefeningen

Hellow, ik ben een goede maand terug bevallen van een pracht van een dochter via een spoedkeizersnede. Vanaf maandag mag ik terug buikspieroefeningen doen, maar ik moet rechte buikspieroefeningen vermijden, daar mijn baarmoeder kan openscheuren (ingewikkelde situatie). Eind oktober wordt die verwijdert en mag ik (na 6 weken) wél terug alle oefeningen doen. Ik heb een hele dikke buik overgehouden aan mijn bevalling, en vroeg me af welke oefening zeer geschikt zouden zijn voor mij en welke oefeningen ik zeker niet mag doen (omwille van de rechte buikspieren). Alvast heel hartelijk dank voor jullie hulp!

Misschien is het slimste om heel even niets te doen. Maar gewoon even iets anders doen.
    Weet zo snel niet wat.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Van alleen buikspieroefeningen gaat je buik echt niet veel platter worden.

Comment

Originally posted by CruX View Post
        Van alleen buikspieroefeningen gaat je buik echt niet veel platter worden.
        Weet ik hoor, ik begin volgende week met zwemmen en fietsen, en van zodra ik het 'aankan' ga ik ook joggen. Maar ondertussen wil ik ook wat oefeningen doen, alleen weet ik niet welke ik zeker niet mag doen.

Comment

Ik zou gewoon volledige rust nemen voorlopig en op voeding letten met af en toe wat lopen/fietsen. Zodra het groene licht gegeven wordt kun je zwemmen, fietsen en fatsoenlijke oefeningen op de sportschool doen ipv het idiote cardio'en en buikspieroefeningen.

Comment

Volledig met Falstyr eens. Bij de meeste oefeningen gebruik je je rectus abdominis toch, dus wacht het herstel gewoon even af en doe daarna alles behoorlijk.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vraag eens aan de arts of je oefeningen voor de TVA mag doen (Transversus abdominis) Transversus abdominis muscle - Wikipedia, the free encyclopedia

Dit is de onderste laag buikspieren en wordt gezien als het corset van je lichaam
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Side planks:
                YouTube - Core Exercises for Strength and Muscle Tone : Side Plank Exercise for Core Muscle Toning & Strength

Wat ik meestal doe is m'n been omhoog halen ipv de heupen omhoog te halen.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik zou ook eerst lekker rust nemen en wat in je vetpercentage dalen en dan voornamelijk door juiste voeding, daarna pas beginnen met het trainen van je buik. Die paar oefeningen die je nu kunt doen zullen je toch niet de resultaten tonen die je wilt voordat je er wat minder vet er boven hebt zitten.
                  Het is het risico niet waard denk ik

En nog gefeliciteerd met je dochtertje

Comment

Originally posted by DDennis View Post
                    Ik zou ook eerst lekker rust nemen en wat in je vetpercentage dalen en dan voornamelijk door juiste voeding, daarna pas beginnen met het trainen van je buik. Die paar oefeningen die je nu kunt doen zullen je toch niet de resultaten tonen die je wilt voordat je er wat minder vet er boven hebt zitten.
                    Het is het risico niet waard denk ik

En nog gefeliciteerd met je dochtertje
                    Thanks
                    Is eigenlijk wel waar. Ben nu al een paar keer gaan zwemmen en ik heb het gevoel dat dat toch wat helpt hoor. Ik probeer al zo goed mogelijk op mijn voeding te letten, ben sowieso geen snoeper dus da's al een serieus voordeel he.

Comment

Dat is zeker een voordeel ja. Lekker volhouden en dan komt het zeker goed.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X