Biceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Biceps

Geachte opgepompte leden,

Vanwege het feit dat mijn pols ontstoken is, heb ik nogal moeite met mijn bicep-oefeningen. Op aanraden van de dokter heb ik een kuurtje tegen de ontsteking en moet ik mijn trainen (overbelasten) reduceren.

Nu luidt mijn vraag:

Iemand goede oefeningen voor de bicep waarmee je zo geïsoleerd mogelijk traint en zo min mogeljk je onderarmen/pols belast?

BVD

Neem gewoon je rust en ga daarna weer maximaal trainen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Doe rug oefeningen. Als je die niet kan...pech en wachten tot je hersteld bent.

Comment

Probleem is dat dat ontzettend lang kan duren. Zo heb ik er zelf ook last van maar ik weiger om compleet te rusten simpelweg omdat dat gewoon veel te lang duurt. Probeer in elk geval onderhandse bewegingen zoals bicep curls te vermijden. Optie is om hem met dumbells te doen of EZ bar. Beste is natuurlijk gewoon helemaal niet. Train anders een tijdje met handschoenen met pols-ondersteuning.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Kappen met bicep trainen tot herstelt is en zorgen dat je alleen verticaal traint met straps, kan je een enorm deel van de belasting van je pols af halen. Denk dat je er alleen last van hebt met pronated grip, dus BOR's/Pendlays met overhand, pullups zouden moeten kunnen, denk dat je bij chins al meer last gaat krijgen. Wrist wraps kunnen ook wel helpen bij je presses aangezien je daar wss ook last bij krijgt

FF 2 weken stoppen met curlen gaat je armen echt niet doen krimpen dus gewoon je tijd nemen tot herstelt is
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Thanks voor de reacties!

Comment

rusten na hertel weer wat licht beginnen niet meteenw eer knallen anders kans dat je het zo weer verkloot

Comment

Gewoon trainen wat geen zeer doet en daarnaast hoge herhalingen rond het gebied waar je pijn hebt, niets forceren.
                In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                  Gewoon trainen wat geen zeer doet en daarnaast hoge herhalingen rond het gebied waar je pijn hebt, niets forceren.
                  ontstoken is vaak door overbelasting, dus nix hoge herhalingen gewoon rust!
                  Calisthenics / Street workout

Comment

Ja en wat doe je bij overbelasting: Doorbloeden? Of niks? Doorbloeden is altijd beter dan niets, bij hoge herhalingen heb ik het over rond de 50 reps ver van faillure.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

20-30 met licht gewicht is ook voldoende hoor.. doe zelf gewoon 15reps met 4kilo's nu in mn rev.

Comment

Polsontsteking (ik neem aan aan je pezen), geneest niet met rust, ik heb het zelf ook door tennis en ik doe nog steeds 4x per week KT en 3x tennis, na tennissen doe ik er ijs op en loop bij de fysio, gaat steeds beter.

Verder oefeningen met je palmen omhoog bij rechte stang vermijden, zoals bb curl, doe dan ez curl, als die ook niet gaat met losse dumbbells of met kabel per arm.

En heb je ook dat je je hand niet helemaal naar buiten kan draaien? Dat heb ik namelijk, dat het dan pijn doet.

succes ermee
                        Groeten

Comment

Hallo,

Ik loop ook al een tijdje (een week of 10) met exact hetzelfde probleem. De 'pijn' doet zich enkel voor bij onderhandse krachtinspanning, bijvoorbeeld bij het oppakken van opgestapelde borden en idd zoals reeds vermeld bij de bc.

Advies van de huisarts was rust. Verder de pees/pezen oprekken mbv een licht gewichtje, een kilo is al voldoende. Je moet dan het gewicht losjes onderhands vasthouden en laten hangen. Even in deze positie laten hangen en vervolgens lift je met je andere hand je hand weer in de rechte positie (naar je lichaam toe dus). Dit herhaal je dan een x of 10. Als je dit in combinatie met rust een paar weken doet, moet je na een tijdje weer rustig kunnen beginnen.

Het is echt een kl*te probleem dat LANG aanhoudt en waar gewoon bijna niets tegen te beginnen valt. Ik ben met bc van 14kg drie maanden geleden naar (met veel pijn en moeite) 11kg nu teruggevallen. Dat is dus echt een behoorlijke terugval waar de komende maanden veel tijd en zweet in gaat zitten om het weer op het oude niveau te brengen. Dat hoort echter bij de sport, dus tja...

J.W.L.

Comment

Niet trainen,..en daarna gaan trainen met je pols omgeklapt. Dat heeft atta mij ooit laten zien en werkt goed,..gebruik je je onderarmen veel minder
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                              Kappen met bicep trainen tot herstelt is en zorgen dat je alleen verticaal traint met straps, kan je een enorm deel van de belasting van je pols af halen. Denk dat je er alleen last van hebt met pronated grip, dus BOR's/Pendlays met overhand, pullups zouden moeten kunnen, denk dat je bij chins al meer last gaat krijgen. Wrist wraps kunnen ook wel helpen bij je presses aangezien je daar wss ook last bij krijgt

FF 2 weken stoppen met curlen gaat je armen echt niet doen krimpen dus gewoon je tijd nemen tot herstelt is
                              Bedoel je wriststraps of die straps die hangen zeg maar?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X