Pijn in mn voeten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pijn in mn voeten

Dag jongens,

Ik train mijn kuiten 3 a 4 keer per week (ben beginner dus heb beginnersschema).

Ik neem 30 kilo op mn rug en ga dan op een traptrede staan (voeten voor de helft op de traptrede). Als ik mezelf dan opdruk met mn kuiten krijg ik na 10 reps ontzettende last aan de onderkant van mn voeten.

Ik had hetzelfde met de sitting calf, maar mijn trainer heeft me die afgeraden omdat die enkel de kleine kuitspier pakt en de voorgaande pakt beide kuitspieren ( grote en kleine ). Kan iemand mij helpen / heeft iemand nog een andere oefening die ook goed is voor sprongkracht (ik wel dunken met basketball )

Thx
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

zijn de zolen van je schoenen niet te dun?
    Zou daarnaast afwisselen met staand en zittend voor volledige ontwikkeling.

En voor sprongkracht kan je eventueel explosief squaten, of trainen met enkelgewichten.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

kuiten voor sprong kracht trainen...das nog eens een kut reden. Wil je sprong kracht dan moet je zware kracht training voor benen combineren met Box Jumps.

Daarnaast is 3-4x in de week te veel. Wanneer krijgen de kuiten rust?

YouTube - DeFranco's Training - Guandango weighted 50 inch Box Jump
      YouTube - DeFrancosTraining.com - 585 lb. trap bar deadlift

Comment

whaa wtf die eerste is vet
        Go heavy or go home!

Comment

En dat met een 50pond weighted vest aan

Comment

ach, het is maar waar je prioriteiten liggen. Maar blijft geinig
            Go heavy or go home!

Comment

Elke basketballer zegt dat kuiten echt essentieel zoniet het belangrijkste zijn voor sprongkracht. Dat zal dus blijkbaar secundair zijn

@ shred: ik train op basketballschoenen dus ik heb dikke zolen.

@Falstyr: ik train nog niet explosief dus doe nog niet van die oefeningen, over een week begin ik lekker explosief te trainen (h). Mn kuiten krijgen 1 a 2 dagen rust.
              "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

YouTube - DeFrancosTraining.com - Vertical Jump technique

Nog een nuttige oefening naast box jumps

trainen van kuiten is overrated. Als je genoeg van die jumps doet train je ze voldoende. Zou me tijd er dus niet aan verspillen. Doe kracht training de ene dag en de andere dag jump oefeningen.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=a3DzQ...&feature=fvst]

Kijk dit dan maar eens dat is pas springen. Maar waarom raden alle basketballspelers mij dan aan om kuiten te trainen :S?
                  Last edited by Rubeltje; 07-07-2009, 10:33.

Comment

hij doet het nie

Comment

nu wel

http://www.youtube.com/watch?v=a3DzQU9oXtY&feature=fvst

1.13

Comment

Meest belangrijke is nogwel je squat als builderv oor je VJ. Daarnaast een flinke zooi polymetrics en dan zou je al een heel eind moeten komen. Voor geval je nog geen research hebt gedaan (maar al wel dingen hebt aangenomen van jan en alleman) er zijn VJ-specifieke programma's en ze draaien allemaal rond de squat, kuitoefeningen doen ze er als secundair bij. Dus tenzij je eens flink gaat werken aan je 1RM squat en je explosiveness kun je kuiten trainen tot je er dood bij neer valt en gebeurd er nog niks

JoeDeFranco traint geloof ik niet eens kuiten in zijn athletes en die doen vaak mee met de columbine waarbij ze altijd de VJ testen

En vergeet ook niet, sommige mensen (vooral negers, die hebben sick aanleg vaak) kunnen al dunken zonder ooit maar een gewicht aangeraakt te hebben
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Meest belangrijke is nogwel je squat als builderv oor je VJ. Daarnaast een flinke zooi polymetrics en dan zou je al een heel eind moeten komen. Voor geval je nog geen research hebt gedaan (maar al wel dingen hebt aangenomen van jan en alleman) er zijn VJ-specifieke programma's en ze draaien allemaal rond de squat, kuitoefeningen doen ze er als secundair bij. Dus tenzij je eens flink gaat werken aan je 1RM squat en je explosiveness kun je kuiten trainen tot je er dood bij neer valt en gebeurd er nog niks

JoeDeFranco traint geloof ik niet eens kuiten in zijn athletes en die doen vaak mee met de columbine waarbij ze altijd de VJ testen

En vergeet ook niet, sommige mensen (vooral negers, die hebben sick aanleg vaak) kunnen al dunken zonder ooit maar een gewicht aangeraakt te hebben
                          Ja ik heb al heel veel trainingsprogrammas doorgekeken en train al vrij lang mn kuiten, en die zijn ook best gespierd maar ja mn VJ gaat maar niet omhoog dus ik stap maar over op de squats en luges zijn ook goed had ik gelezen op een ander forum.

Iig superbedankt

Comment

Ben benieuwd, post je het als je je eerste dunk maakt
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik zal het filmen en posten ahaha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X