barbell bench press of dumbell bench press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• barbell bench press of dumbell bench press

Ik heb ergens gelezen dat barbell bench press nodig is om spiermassa te kweken en dumbell bench press de spierdefinitie verbetert.

Klopt dit? Je doet toch bij beide oefeningen dezelfde beweging?

Lijkt me onzin. Met dumbells moet je meer de andere spieren gebruiken, om te stabiliseren. Andere verschillen weet ik zo niet

Comment

Klopt in zoverre dat inderdaad de bench spiermassa bouwt en de db press met een juist vp ook je definitie verbetert, maar dat je je wel moet realiseren dat het niet de enige eigenschappen zijn. De bench geeft ook definitie (als je maar droog genoeg bent), de db press bouwt ook massa.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vind maar bodybuiler talk
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Heb meer massa met Barbel dan met DB's gepakt. Je moet wel elke keer alles er uit halen wat er in zit. Doe je dit niet gebeurd er weinig.

Comment

DB Press bouwt evengoed massa op als barbell. Ik ben sinds enige tijd 90% van borsttraining met dumbells bezig en enige wat ik nog doe is plat bankdrukken, voor de rest allemaal met dumbells en borst gaat harder dan ooit.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Alex- View Post
              Ik heb ergens gelezen dat barbell bench press nodig is om spiermassa te kweken en dumbell bench press de spierdefinitie verbetert.

Klopt dit? Je doet toch bij beide oefeningen dezelfde beweging?
              Definitieoefeningen bestaan niet. Alle oefeningen bouwen massa waneer je voldoende gewicht gebruikt en in de hypertrofie zone traint

Enige manier om van een oefening een definitieoefening te maken is om er zoveel reps achter elkaar mee te doen dat je er een aerobische training van maak (bv 30 minuten dumbbelldrukken zonder rust). Maar dat geld dan voor iedere oefening.

Grote verschil tussen bankdrukken en dumbbelldrukken is het gebruik van spieren die bij bankdrukken een zuiver stabilisatierol spelen bij dumbbell drukken ook als targetspier getraint worden.

Als je triceps neemt dan volgen deze bij bankdrukken de borst. Omdat de romp/armen/stang een gesloten cirkel is moeten de armen strekken waneer de bovenarmen naar binnen getrokken worden. Elleboog extensie is dus een gevolg van schouderflexie (schouderflexie initieert de beweging).

Bij dumbbell drukken moeten de armen niet strekken omdat de bovenarmen naar binnen worden getrokken, maar omdat je anders de dumbbells voor je schedel krijgt. Elleboog extensie is bij dumbbell press dus een aparte beweging.

Geeft ook direct weer waarom de meesten bij dumbbell press een stuk minder gewicht aankunnen! en waarom de triceps bij dumbbell press veel meer de zwakste schakel zijn.

Voor biceps en schouders maakt het niet uit of je barbell/dumbbell doet zolang de bewegingsbaan gelijk blijft
              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Nou je der toch bent 3XL

Wat voor grip raad je aan bij dumbell press, daar de spanning op je borst wel maximaal is maar de schouders zo min mogelijk belast worden;

Elbows out, palms forward (of up net hoe je kijkt )
                Neutral grip soort van 45 graden is het
                Palms facing (meer triceps naar mijn idee)

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Grip op zich is niet zo belangrijk. De positie bovenarmen tov je romp wel

Hoe verder je je bovenarmen naar achter trekt des te minder kracht de schouder en het claviculaire deel van de borst kan leveren

Mijn ervaring is dat de voorm waarbij je het meeste gewicht aankan ook het meeste oplevert.
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ja je slaat de spijker op ze kop, ging me ook meer op armpositie eigenlijk

Ding is soms merk ik dat anterior deltoid flinke klappen krijgt (had me schouder al verneukt door elbows out wide grip te benchen, gefixt tot op hoogte) en ik heb het idee dat, met naast je romp als 0 graden, naarmate ik de 45 graden grens (voor mij neutral) voorbij ga en dus ellebogen naar achter trek mijn schouder meer stress te verduren krijgt.

Is dit placebo effect omdat ik het link met elbows flared benchen link of zit hier waarheid in ?

x2 op meeste gewicht werkt het beste, thanks

PS. gaat dus om flat DB Pressen als dat niet duidelijk was voor sommigen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X