Gewoon lichtelijk gebogen en zwaar gewicht. Rag het gewicht omhoog en dan zo gecontroleerd en traag mogelijk naar beneden. Zo moeilijk is het niet.
Dumbbell side raise: 90 graden?
Collapse
X
-
Originally posted by Bilo View PostIk ben dit niet met je eens. Als ik nu zonder gewicht mijn armen omhoog brengl,,één keer gestrekt, één keer gekromd;..dan voel ik toch duidelijk verschil van druk. En ik zie andere spiergedeeltes aanspannen.
Ik ga proberen dit uit te zoeken...zodat we niet gissen maar het weten.
Zolang de beweging van de bovenarm gelijk is maakt de hoek tussen bovenarm/onderarm wat werking van de deltoideus aangaat niets uit. Doe'm dus zoals het het best aanvoelt.
Dat 90gr verhaal heb ik trouwens vaker gehoord, maar dan in een ander context, namenlijk de hoek arm/romp. Maw je moet je arm niet hoger tillen dan horizontaal omdat je anders of je schoudergewricht verneukt of je trapezius bij de beweging trekt, iets wat prima is waneer je deze samen met de deltoideus wilt trainen, maar waneer je het accent op de deltoideus wilt houden niet nodig is.
Originally posted by Bilo View Post@knulletje: cheaten is weer een ander onderwerp.
Ik ben zelf een grote fan van cheated rais omdat dit de enige manier is om de gehele bewegingsbaan maximaal te belasten. Doe je het niet en gebruik je net voldoende gewicht zodat je de spier maximaal belast waneer de arm horizontaal is, dan belast je eigenlijk het eerste deel van de ROM niet.
Je moet alleen weten hoe te cheaten, dit doe je door op het zwaarste punt je lichaam iets te laten zakken (Larry Scott noemde dit "bobbing" oid.) en niet domweg met je onderrug/benen het gewicht omhoog gooien.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
Originally posted by 3XL View PostNatuurlijk, waneer je je armen in een hoek van 90gr houd moeten de externe rotators(Infraspinatus en Teres minor) meer werk verrichten om je arm in die positie te houden. Maar dat zegt nog niet dat je de deltoideus meer/minder belast.
Zolang de beweging van de bovenarm gelijk is maakt de hoek tussen bovenarm/onderarm wat werking van de deltoideus aangaat niets uit. Doe'm dus zoals het het best aanvoelt.
Dat 90gr verhaal heb ik trouwens vaker gehoord, maar dan in een ander context, namenlijk de hoek arm/romp. Maw je moet je arm niet hoger tillen dan horizontaal omdat je anders of je schoudergewricht verneukt of je trapezius bij de beweging trekt, iets wat prima is waneer je deze samen met de deltoideus wilt trainen, maar waneer je het accent op de deltoideus wilt houden niet nodig is.
WAt is er mis met cheaten, als het de oefening "beter" maakt is cheaten imo prima, zolang je maar op de goede manier cheat.
Ik ben zelf een grote fan van cheated rais omdat dit de enige manier is om de gehele bewegingsbaan maximaal te belasten. Doe je het niet en gebruik je net voldoende gewicht zodat je de spier maximaal belast waneer de arm horizontaal is, dan belast je eigenlijk het eerste deel van de ROM niet.
Je moet alleen weten hoe te cheaten, dit doe je door op het zwaarste punt je lichaam iets te laten zakken (Larry Scott noemde dit "bobbing" oid.) en niet domweg met je onderrug/benen het gewicht omhoog gooien.
Alle bewijzen en dingen hoe dan ook zijn allemaal mooi, maar zag vorige week iemand side raises met 22kg (en volgens mij zijn volgende set ook met 24 maar daar ben ik niet zeker van) doen voor high reps, armen gebogen en met redelijk wat bobbing en was dan ook enorm brede gast. Hoe of wat je ook vind, begin gewoon steeds meer simpel te checken wie zijn de grootste gasten en hoe doen zij het, bij mij in de gym zie ik alle grote bikkels side raises cheaten en met redelijk grote buiging in de armen doen, dus begin te twijfelen in hoeverre stricte techniek nou uberhaubt belangrijk is. Resultaten spreken voor zichThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Ik heb zelf de raises (alle schouder raises) vaak in 3 blokken verdeelt waarbij ik het volgende doe
3* 7/5/3 cheated
2* 15/10 ligt-strikt
1* 20-25 sec. static hold (armen horizontaal)
Positie van m'n arm denk ik niet zo over na, maar is bij de cheated reps meer gebogen dan bij de strikte reps (ik denk dat met een zwaar gewicht je arm niet buigen wel eens heel slecht voor je ellebogen kan zijn)As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
wat ik me wel afvraag: als de manier waarop ik mijn spier belast bij beiden hetzelfde is.....alleen bij 90 graden kan je meer gewcht tillen:...meer gewicht = meer spierbeschadiging= meer resultaat. Dan kan ik dus beter met mijn armen in 90 graden dze oefening doen?You can not become LEGenDArY without Legday
Comment
-
Meer gewicht = meer spierbeschadiging waneer meer gewicht een grotere belasting oplevert.
Meer gewicht+mechanisch voordeel wat eenzelfde belasting oplevert als minder gewicht+mechanisch nadeel geeft niet meer spierschade.
Maw 25kg met gebogen armen geeft eenzelfde belasting als 10kg met rechte armen (gewichten zijn verzonnen voorbeelden). Wat je moet zoeken is een variant (combi gewicht/hoek armen) die voor jou goed aanvoelt en toch de spier maximaal aanspreekt.Last edited by 3XL; 13-10-2009, 19:25.As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Comment
-
ik doe em vaker liggend .
gewoon op een zij gaan liggen ,arm op je zij ( met dumbel ofc )
en dan je arm omhoog brengen tot je bijna boven bent ( niet helemaal naar boven want dan haal je de spanning er af ) en dan weer laten zakken tot vlak boven je lichaam .
Zo voel ik em het aller beste en ook is dit een manier waarbij je nagenoeg niet kan cheaten
en geloof me dit is wel ffetjes wat zwaarder dan wanneer je em staand doetShut the Fuck up and TRAIN !!!
Comment
-
Maximale belasting ligt ook op een ander punt dan wanneer je staat."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Bilo View Postwat ik me wel afvraag: als de manier waarop ik mijn spier belast bij beiden hetzelfde is.....alleen bij 90 graden kan je meer gewcht tillen:...meer gewicht = meer spierbeschadiging= meer resultaat. Dan kan ik dus beter met mijn armen in 90 graden deze oefening doen?Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Long story short: belasting=moment, niet het gewicht."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
ik heb mn ellebogen altijd licht gebogen.
alleen als ik me de laatste herhalingen echt niet meer trek buig ik mn elleboog verder om het lichter te makenA strong body needs a strong mind.
181cm, 94kg, 16%bf
Deadlift(1x190) Benchpress(5x130) Squat(6x140)
Comment
-
Degene die echt bijna 90 graden zitten met side raises moeten gewoon wat stapjes terug in gewicht... Let heel de oefening goed op dat je ze zo recht mogelijk houd niet overstrekken (dan kun je idd last krijgen van aanhechtingen)
Uiteraard kun je om een drempel over tekomen je armen ietsje meer buigen bij de laatste herhalingen maar probeer dit niet te doen je maakt de oefening gewoon stukken lichter
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment