2 probleempjes ... tbv press oefeningen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 probleempjes ... tbv press oefeningen

Hallo,

Ik zit met het volgende, wellicht kennen meer mensen het en ik wil graag weten hoe jullie dit in de training hebben aangepakt hebben.
    Met pull oefeningen heb ik vrijwel geen last maar zodra ik press oefeningen moet gaan doen, bench press, military press, arnold raise dat soort oefeningen heb ik steeds moeite om links en rechts goed en gelijktijdig uit te stoten vooral de laatse pressen in een oefening. Links blijft dan achter.. raakt vermoeid en dus is rechts makkelijker boven. Waardoor ik me in allerlei bochten moet wringen om links boven te krijgen.

Ik probeer links al wat afzonderlijk te trainen zodat die wat bijtrekt, het gaat al iets beter maar niet naar tevredenheid,

iemand mischien tips?

Probleem 2

Borst, ik train samen met mijn broer, als we maandag borst trainen dan zegt hij "zo die staan in brand" ik dacht het zal wel. Ik voel geen moer. Wel wat vermoeidheid maar geen branderig gevoel of spierpijn. We doen een

benchpress
    incline benchpress
    peckdeck
    Dumbell fly
    Lever chest press of machine chest press welke maar vrij is

Nu was het maandag druk en staat er zo'n groot geval waar je links en rechts
    een handvat pakt en gewichten kan optrekken. Cable dus en in allerlei posities kan gebruken, laag, hoog, (weet de naam niet van dat apparaat)
    Ik hang er altijd ff aan om mn chinups te doen als het druk is.

Nu pakte ik links en rechts en deed een stap naar voren dus als het ware een meter voor het apparaat en deed een soort flypress (als een dumbelle fly maar staand zeg maar, omdat ik verder naar voren stond kon ik mn armen iets verder naar achter laten gaan, dat ze achter mn lichaam uitkomen om vervolgens weer de buiging naar voren te maken. Toen voelde ik mn borst wel goed na een setje van 3 x 10 op slechts 10 kg. links en rechts en dan eerst laag uitkomend, middel (borst hoogte) en hoog, (hoofd hoogte)

Heeft dit een reden, dat ik bij de standaard oefeningen weing voel en de oefening? die ik hierboven beschrijf het echt wel goed voel?

Hoor graag jullie commentaar,
    Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
    25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
    "Where others see trouble.. I see opportunities"

Als je links afzonderlijk traint, moet je dat rechts ook doen.. Anders krijgt links dubbele beurten, omdat hij dan ook nog eens mee moet doen met de rechterkant. Heeft geen meerwaarde. Beter kun je gewoon trainen, het kan even duren maar trekt wel bij na verloop van tijd...

Comment

Vraag 1, heeft tijd nodig. Trek na verloop wel bij, zo niet dan meer focussen op unilaterale bewegingen. Of als je toch met spotter traint kan die assisteren.

Vraag 2, voer je de oefeningen met goed genoeg uit, probeer daarnaast eens iets met dumbell press te doen en dan goed aanspannen. Iets teveel oefeningen zijn het ook. 2/3 druk oefeningen en 1/2 isolatie is voldoende.

Vraag 3, Klinkt als een cable crossover. Hier heb je over de volledige ROM spanning op de borstspieren staan voor de kabels. Wellicht dat dit bij jou goed werkt. Deze kan je prima doen ipv flyes.

Succes
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

afzonderlijk trainen is nutteloos. Leer gewoon minder kracht zetten met rechts zodat het hetzelfde is als links. Dan press je recht ipv scheef en komt het allemaal wel goed.

Comment

Precies, "cable cross over" ik was al aan het zoeken !
          Oke sounds logical jullie uitleg, gaan we proberen !

Thanx
          Bulken sinds 12-10-2009 - 82 kilo 10,2 % Doel 95+
          25/11/09 - 89,6 Kilo BF ----- %
          "Where others see trouble.. I see opportunities"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X