Dumbell Squats of Smith-machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dumbell Squats of Smith-machine

Hoi allen,

Ik ben nu aantal weekjes bezig met fitness en heb hierin de squat opgenomen. Nu heb ik een aantal Smith-machine squats gedaan (geen los squatrack), alleen nu heb ik enorme last van mijn knie, dus voorlopig laat ik het squaten/deadliften even rusten.

Echter als mijn pijn weg is, wil ik het squaten weer oppakken. Ik vroeg mij hierbij af of ik de Smith-squat kan vervangen door dumbell squats (Technogym-met touwen) of echte losse dumbell squats. Ik wil dus zoveel mogelijk hetzelfde effect bereiken als met de haltersquat.

Alvast bedankt

Jij bedoelt in zo'n kinesis apparaat? Waar het gewicht van 1 tot 16 gaat of zo.
    Ik vind dat meer weg hebben van een hack squat/deadlift.
    Groeten

Comment

Inderdaad, ik bedoel de Kinesis. Alvast iets geleerd.

Comment

Vermijden dat ding
        Groeten

Comment

Dus dan gewoon Smith-machine, of iets totaal anders voor het squat-effect?

Comment

smith kan, maar is wel anders dan los.
            Groeten

Comment

Zou dan ook voor smith gaan.. Dumbells werkt niet. Heb een tijdje thuis getraind en gebruikte toen ook dumbells maar je kunt dan niet zo zwaar gaan.. zelfs al zou je dumbells vinden die zwaar genoeg zijn, dan zit je nog met je grip.

Comment

Ik heb ook nog wat gekloot met dumbell squatten. Alleen in plaats van dat ik ze op m'n schouders legde hield ik ze gewoon naast m'n lichaam, kan je ook wat meer gewicht pakken. Maar echt een aanrader vind ik het niet. Het liefst natuurlijk los squatten, lukt dat niet squat dan tijdelijk in de smith. Zoek ondertussen een andere sportschool want een gym zonder squatrack is in mijn ogen waardeloos.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
                  Ik heb ook nog wat gekloot met dumbell squatten. Alleen in plaats van dat ik ze op m'n schouders legde hield ik ze gewoon naast m'n lichaam, kan je ook wat meer gewicht pakken. Maar echt een aanrader vind ik het niet. Het liefst natuurlijk los squatten, lukt dat niet squat dan tijdelijk in de smith. Zoek ondertussen een andere sportschool want een gym zonder squatrack is in mijn ogen waardeloos.
                  x2

eventueel FSQ, hoor van mensen dat die wel redelijk kunnen in smiths
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by babymax View Post
                    Hoi allen,

Ik ben nu aantal weekjes bezig met fitness en heb hierin de squat opgenomen. Nu heb ik een aantal Smith-machine squats gedaan (geen los squatrack), alleen nu heb ik enorme last van mijn knie, dus voorlopig laat ik het squaten/deadliften even rusten.

Echter als mijn pijn weg is, wil ik het squaten weer oppakken. Ik vroeg mij hierbij af of ik de Smith-squat kan vervangen door dumbell squats (Technogym-met touwen) of echte losse dumbell squats. Ik wil dus zoveel mogelijk hetzelfde effect bereiken als met de haltersquat.

Alvast bedankt

Ik denk dat je een verkeerde squat techniek gebruikt.
                    als je goed squat heb je namelijk geen pijn in de knieen,
                    ook niet in een smith. ik zou dus eerst eens naar mijn techniek kijken.

Verder is los squatten met squatrek natuurlijk beter.
                    als je abbo bij deze gym over is, zoek dan een echte gym
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

squats :
                      probeer je voeten wat meer naar vorent e zetten dan bij je squat zodat je meer een zittende beweging maakt alsof je op de pot gaat zitten. zodat je knieen niet voorbij je tenen komen wat vaak last aan je knieen veroorzaakt

Comment

belangrijkste om knien te ontlasten is voeten beetje naar buitemn laten wijzen, en iets breder als schouderbreedte gaan staan.

als jij voeten redelijk dicht bijelkaar zet, en recht naar voren kun je ten eerste niet diep genoeg zakken (kont tot hiel), en ten tweede krijg je pijn aan knieen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ass to the grass doe ik zowiso niet aan. heb bankje erachter zodat ik niet verder dan horizontaal zak

Comment

Doe gewoon frontsquats in de smith.
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

Voor je knieën is het toch juist belangrijk dat je knieën niet echt voorbij je tenen komen als je zakt? Of je hem nu gewoon doet, of in de smith, of wat dan ook?
                              Dacht dat een goed ontwikkelde spier een knie juist kon ontlasten.

Maar wat heb je dan? Aangezien problemen met kraakbeen veel voorkomen, en ik zelf nog altijd dankbaar ben voor de glucosamine tip van bodynet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X