Standing Overhead Dumbbell Tricep Extension

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Apart. Thuis is dit zo'n beetje de enige tricep isolatie die ik kan doen zonder steken in me elleboog. Maar dat heeft meer te maken met me polsen die in een bepaalde houden geforceerd worden op een barbel. Zelfs met barbel curls heb ik steken in de pols.

Ik pak de db zo beet dat me handen open zijn en het gewicht in de handen ligt. Dus niet met duimen op een randje of wat dan ook.

DB OH Extention is ideaal. En gewoon je pols in verlenging van je onderarm houden. Dus niet je pols naar "beneden" laten hangen, of naar "boven" duwen. Doet alleen maar auw aan de pols op den duur. Qua aanspraak tricep zal het weinig uitmaken.

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
      laatst filmpje gezien van een gast die deed het met een 125 lbs dumbell

Zelf doe ik hem niet, vind het te gevoelig voor elleboog.
      Dat is maar 56 kilo he
      Valt dus reuze mee.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

met 1 arm he.. Robert Burneika Trains His 24 Inch Arms 8 Weeks From 2009 NPC Nationals!

vind het gruwlijk

Comment

Ik denk dat je hem beter zo uit kan voeren zodat hij voor jou goed aanvoelt, in de zin van geen klote gevoel in je elleboog oid. Wel lekkere oefeningen, alleen boven de 50kg kan je beter een bb nemen.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Bij een barbel heb ik dan weer het gevoel de stang breed te moeten pakken en dan gaan de ellebogen weer steken. Die hele smalle grip en de manier van hoe de polsen staan zorgt juist dat het prettiger is.

Comment

Originally posted by Tjaaaa View Post
              Nee die 200 kg close grip bench dan

Maar om nou te zeggen dat hij full ROM gebruikt bij die db extentions.....
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                Maar om nou te zeggen dat hij full ROM gebruikt bij die db extentions.....
                Niet bepaald
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Zoals Shredmaster al aangeeft. De stand van je polsen heeft niets te maken met de functie van je triceps. Neem wat je polsen aangaat gewoon en comfortabele greep waarmee je voldoende gewicht aan kan.
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Dat is hetzelfde als zeggen dat je bij hammer curls je biceps net zo gebruikt als dat je bij gewone curls doet. Volgens mij is dat niet waar. Daarnaast is activatie van het czs groter bij meer betrekking van verschillende spieren (=meer aansturing). Doet niets eraan af dat je voor jezelf de meest comfortabele moet zoeken, maar ik denk toch dat het niet waar is wat hierboven gesteld is.
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Dat is appel met peren verglijken..

De biceps hecht aan aan de radius en is dus rechtstreeks betrokken bij supineren van de hand. (rol van biceps is schouderflexie, elleboogflexie en onderarm supinatie) Maw bij en neutrale greep zoals de Hammercurl is de biceps in een zwakkere positie en valt het accent op de brachialis.

De triceps heeft niets te maken met supineren/proneren en doet alleen schouder- en elleboogextensie. Ik weet dat nog al eens gesteld wordt dat onderhandse grip bij bv triceps extension die of die kop meer zou belasten, maar het tgenovergestelde is het geval. Een zwakkere grip zorgt er voor dat de lange kop minder wordt de andere koppen accentueert.

Bovenstaande verhaal heeft trouwens te maken met rotatie en niet met flexie/extensie van de hand/vingers waar de oorspronkelijke vraag over gaat.

Enige wat je er enigsinds bij kan halen is dat de pols/vinger extensors/flexors hun origo aan aan de humerus hebben en wat dat aangaat dus een hele kleine rol spelen in flexie/extensie van de elleboog.

Verders kan je dmv pols flexie/extensie de lastarm verkorten/verlengen waardoor je meer minder/gewicht aankan. (wat niet zegt dat je de spier zwaarder belast)
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik snap al wat je bedoelt, bedankt.

Comment

Heerlijke antwoorden altijd van 3Xl
                          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            Heerlijke antwoorden altijd van 3Xl
                            Denk dat hij cios heeft gedaan of sport en bewegen
                            Groeten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...