Wat met reps & sets als max gewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat met reps & sets als max gewicht

Heb een klein vraagje omtrent de titel...
    Het betreft Bent over Raise, met een barbell maar de "kleine" variant van +-10kg denk ik.

Om deze maximum te beladen kon ik 4*10 en 6*5 kg aanhangen, wat het totaal op 80 kg (inclusief barbell) bracht.

Nu zit ik vast wat te doen met de reps en setjes... Wat is het beste, reps verhogen of meerdere sets...

Concreet deed ik dus de eerste keer toen ik aan die 80kg raakte het volgende:
    10*10 kg
    10*50 kg
    8*70 kg
    6*74 kg
    4*78 kg
    2*80 kg
    Max*50 kg

Heb laatst even geprobeerd om op elke stap zoveel mogelijk te doen (wel met max 20 voor 2 gewichten, dan 15... zal wel duidelijk worden hieronder), kwam ik als volgt uit:
    20*10 kg
    20*30 kg
    15*50 kg
    15*60 kg
    10*70 kg
    7*80 kg (hier had ik dus ook 10 moeten raken maar lukte niet meer)
    Max*50 kg (raakte terug tot 17-tal reps)

Nu je hoort me al komen, dit zijn toch veel te veel reps en te slecht ingedeeld als ik dit telkens zou moeten herhalen??? Aangezien 80 kg het max is met deze Barbell, hoe zou ik het best indelen?
    Iets van 5*5*80kg ofzow?

Misschien niet onbelangrijk is dat deze oefening na de chin & pull-ups komt
    en voor oa Latbar Pulldown, Barbell Bicep Curl, Dumbbel Preacher Curl.

Bedankt voor de meninge alvast.

Znlder al die opwarming zou er 3x6x80 in kunnen zitten denk ik.
    Maar dat kan ik niet ruiken vanaf hier. Ik zou zeggen opwarmen en minder opbouwen in gewicht maar gelijk kanllen op max 8reps en hier 3x6 van maken, als 3x6 lukt met 80 ga je naar 4x6x80 of zelfs 5x6x80. Als dat lukt verhogen in gewicht 2,5kg of 5kg max en dan weer 3x6hh maken met 85kg als
    voorbeeld. Zo train je meer op kracht. Als het niet lukt om max 6 hh dan te doen begin je met 4hh en bouw je deze op naar 6hh met die 85kg. Als dit niet meer werk naar een paar maand schema omgooien of je gaat voor 8 hh of zelf 10 hh.
    Afwisseling betekend suc6
    Last edited by LittleMofo; 11-01-2010, 14:09.

Comment

Ik sluit me aan bij Mofo.
      Minder lang opbouwen.
      A strong body needs a strong mind.
      181cm, 94kg, 16%bf
      Deadlift(1x190) Benchpress(5x130) Squat(6x140)

Comment

Toch eens een paar 20 kg-schijven aanschaffen.
        "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Mensen lees nou is goed, er staat dat de bb MAX 80 kg aankan.

Verder zijn 3-5 opwarmsets (of 2-3 als je al warm bent door een andere rug oefening) genoeg en dan het liefst met 3-6 reps. Echt waardeloos om met 20 reppers op te warmen. Zonde van je spiervezels
          22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Dank voor reacties...
            de bar zit op de manier dat ik zeg echt helemaal vol... de sluiter kan er nog net omheen dan.

Ik zou Mofo zijn suggestie kunnen doen met de grote bar waarmee gesquat wordt, maar ik vrees voor de muren dan indien ik wat uit balans zou raken. Dus dat doe ik liever niet, en zou een manier willen zoeken om het met deze bar beter aan te pakken.

Chinup & Pullup tellen waarschijnlijk wel als goede warmup vermoed ik.

Dus uit wat hier af te lezen valt zou ik dan beter als volgt te werk gaan:
            setjes van max 5 van bvb 10.30,50,60,70 kg. (dit is dus opsomming van de "sprongen" in gewicht die ik kan maken, zal erin nog moeten kiezen maar denk bij 50 te starten best?)
            5*5*80

en als dit lukt de setjes bij 80 kg meer reps maken en/of rust verkorten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X