Hallo allemaal, ik ben meut en ik heb een vraag,
Ik ben lang en slank gebouwd, mijn doel is om een gespierde bouw te krijgen,
Dus mijn vetpercentage laag te houden en mijn spiermassa te vergroten.
Nu ben ik sinds een tijd bezig met krachttraining (sportschool) 2x in de week, maandag en vrijdag, telkens train ik mijn complete bovenlichaam (armen, borst, schouders, rug en buik).
Maar om een wasbordje te zien (vetpercentage laag te houden) heb je een laag verpercentage nodig, dus ik denk, ik combineer cardio & KT.
Mijn plan is:
Maandag: Krachttraining
Woensdag: Cardio (+- 1uur fietsen, roeien, daarna stukje hardlopen+cooldown)
Vrijdag: Krachttraining
Nu lees ik verschillende forums dat cardio spieren kan afbreken, maar als ik dit combineer, (niet alles op 1dag en telkens een dag rust) zit ik toch goed?
Ik zal zo toch geen last van spierafbraak krijgen, en de cardio zal mijn doel toch alleen maar bevorderen?
Graag een bevestiging hiervan, of tips, alles is welkom.
bedankt,
Meutje
Ik ben lang en slank gebouwd, mijn doel is om een gespierde bouw te krijgen,
Dus mijn vetpercentage laag te houden en mijn spiermassa te vergroten.
Nu ben ik sinds een tijd bezig met krachttraining (sportschool) 2x in de week, maandag en vrijdag, telkens train ik mijn complete bovenlichaam (armen, borst, schouders, rug en buik).
Maar om een wasbordje te zien (vetpercentage laag te houden) heb je een laag verpercentage nodig, dus ik denk, ik combineer cardio & KT.
Mijn plan is:
Maandag: Krachttraining
Woensdag: Cardio (+- 1uur fietsen, roeien, daarna stukje hardlopen+cooldown)
Vrijdag: Krachttraining
Nu lees ik verschillende forums dat cardio spieren kan afbreken, maar als ik dit combineer, (niet alles op 1dag en telkens een dag rust) zit ik toch goed?
Ik zal zo toch geen last van spierafbraak krijgen, en de cardio zal mijn doel toch alleen maar bevorderen?
Graag een bevestiging hiervan, of tips, alles is welkom.
bedankt,
Meutje
Comment