www.crossfit.com

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• www.crossfit.com

Laatst kreeg ik de tip om op deze website te kijken.

Ze posten elke dag een soort dag-taak en ze hebben een breed scala aan hulpvideo's en logboeken.

Wat ze ook laten zien is iets wat er erg zwaar uitziet;

Overhead squat.

Wie doet het wel eens; heeft het uberhaupt toegevoegde waarde of is het nodeloos gevaarlijk?

Daarnaast hebben ze een concept dat het Kipping (het is een speciale manier van chinups/pullups). Helaas kan ik dit in mijn sportschool niet beoefenen, want de chinup bar zit tegen een stenen muur met onvoldoende spelingsruimte.

/discuss.

Overhead squats, pak je extra je schouders mee, je werkt aan je grip en hele armen eigenlijk, maar het werkt vooral aan een verbetering van je core/balans.
    Is een leuke compound die wel toegevoegde waarde geeft.

Maar je moet het niet zien als vervanger van de normale squats. Als je die overhead af en toe eens enkele setjes pakt om je core wat te verbeteren, in een core sessie is het zat.

Als je er nog wat meer over wil weten moet je Adon1s even afwachten. Die kent deze oefeningen beter dan ik.

Kipping zegt me even niets.

succes
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

crossfit is een goede manier om een overall fit lichaam te krijgen. Het is een conditionerings programma dat ontwikkeld is om alle aspecten van fitheid te trainen. je traint zowel snelheid, kracht, lenigheid, balans, uithoudingsvermogen, coordinatie, etc.

dit is trouwens kipping:
      YouTube - CrossFit - Kipping Pull-Ups

crossfit is iets wat leuk is om te doen, en is zeer geschikt als ondersteuning voor vrijwel elke sport die je kunt beoefenen, juist omdat het zo breed is. Ook om gewoon heel erg fit in zijn algemeenheid te worden is dit ideaal. Als jouw doel echter puur het bouwen van spiermassa of het verlagen van je vet% is, dan zijn er betere methoden daarvoor.

Ik zou overigens best interesse hebben aan crossfit. lijkt me best wel leuk.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Overhead squat is geloof ik handig voor de overgang naar de snatch. Denk dat het daarbij wel ophoud en als je squat varianten wil je beter voor de zercher/front squat kan gaan.

En zoals marnop zei, goed voor balans.

Knipping methode is geloof ik alleen gebruikt voor mensen die geen chins/pullups strict kunnen doen, voor bb heeft het geloof ik geen toegevoegde waarde.
        Last edited by Unexist; 08-07-2010, 18:36.
        Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X