21's biceps

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je leest in veel topics dat mensen sommige oefeningen die je altijd als extra doet of tijdelijk om een extra prikkel/boost te geven, gelijk maar permanent in hun schema stoppen.

Waarom weet ik niet, dat weten ze zelf al helemaal niet, meestal gooien ze die oefeningen ook weer snel uit het schema, vaak omdat het te zwaar is.

21'en, kan je erg goed doen bijvoorbeeld 1x per 3 weken of per 2 weken een keer in een training.
    Of je doet ze tijdelijk een maandje oid.
    Zelfde geldt ook voor supersets.

dergelijk oefeningen gaan door tot de burn, voorbij verzuring dus.
    As je ze goed doet dan voel je je spieren ook in brand staan wat dan weer wegvloeit als de spanning er even af is. Heerlijk gevoel geeft dat.

Je geeft er een flinke boost mee aan de test aanmaak en groeihormoon. Het is uitstekend om plafonds mee te doorbreken en weer te gaan groeien.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

21'en, kan je erg goed doen bijvoorbeeld 1x per 3 weken of per 2 weken een keer in een training.
      Of je doet ze tijdelijk een maandje oid.
      Zelfde geldt ook voor supersets.

Je geeft er een flinke boost mee aan de test aanmaak en groeihormoon. Het is uitstekend om plafonds mee te doorbreken en weer te gaan groeien.
      Volledig mee eens!

Geen alternatief voor de basisoefeningen in my opinion, louter een leuk extraatje, extra prikkel nu en dan (in de veronderstelling dat je niet in wedstrijdvoorbereidingen zit)

Comment

21'en kan je voor elke spier/groep doen als je dat wil.
        weet ik, maar dat beantwoord mijn vraag nog niet

ik vroeg het omdat het mij logisch leek dat je beide kanten van een bepaald lichaams deel pakt om de balans te houden. Of is het verschil dusdanig klein dat dat later wel weer bijtrekt?

wat denken jullie?

Comment

Zeker geen reden om 21'en dan ook te pakken voor je triceps.

Het is een optie om het te doen maar zal niet noodzakelijkwijze je bi-en triceps meer in balans houden of net niet dan een verschillende aanpak voor beide spieren.

Elke spier reageert zowiezo anders op de aangeboden prikkels.

Het is gewoon belangrijk een spiergroep die achterop loopt anders te gaan bekijken en aan te pakken (meer , minder, andere oefeningen, andere focus...). Dat betekent daarom niet per se dat je ze hetzelfde moet trainen als een andere spiergroep.

Hoewel je altijd beperkt blijft door je genetische aanleg, kan een andere aanpak wonderen doen om een achterlopend spiergroep bij te trekken.

Comment

Miss domme vraag maar..Kan iemand mij precies uitleggen in het NL wat 21's precies is?
            (Dan kan ik er ook mee experimenteren, ben toe aan iets nieuws)

Comment

YouTube - ‪21's (Curls)‬‎

7 halve onderste deel, 7 halve bovenste deel, 7 hele
              zoiets :P
              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Aah zo heet het dus, wat ik met leg extention gedaan heb van de week. Voelde wel lekker.
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Mr007 View Post
                  Miss domme vraag maar..Kan iemand mij precies uitleggen in het NL wat 21's precies is?
                  (Dan kan ik er ook mee experimenteren, ben toe aan iets nieuws)
                  Het antwoord was al gegeven met filmpje, maar 21'en is 3x7,.....
                  7xonderste helft, 7x bovenste helft en 7x helemaal, vandaar 21'en.

Comment

Originally posted by Bocca View Post
                    Volledig mee eens!

Geen alternatief voor de basisoefeningen in my opinion, louter een leuk extraatje, extra prikkel nu en dan (in de veronderstelling dat je niet in wedstrijdvoorbereidingen zit)

Juist in wedstrijd voorbereiding kunnen supersets en 21'en goed bijdragen aan verbeterde definitie.

Omdat je doorgaans een stuk langer bezig bent met een bepaalde oefening doordat je veel meer reps maakt kan je (in theorie) wat meer intramusculair vet verbranden, wat de hardheid en definitie ten goede komt. Het eventuele kleine beetje massawinst in de (pre-)cut is ook mooi meegenomen.

Comment

Originally posted by STED View Post
                      weet ik, maar dat beantwoord mijn vraag nog niet

ik vroeg het omdat het mij logisch leek dat je beide kanten van een bepaald lichaams deel pakt om de balans te houden. Of is het verschil dusdanig klein dat dat later wel weer bijtrekt?

wat denken jullie?
                      Je kan er theoretisch vooral optisch een betere balans mee creëren. Van bijv, biceps t.o.v. triceps of andersom.

Comment

Vind je dit niet een beetje voorbarige taal marnop, we hebben het hier over een setje van 21 reps voor je biceps, niet over een of ander magische oefening die je testosteron EN groeihoormoon flink zou verhogen.

Dat het voor jou en anderen werkt wil ik best geloven, maar niet dat je er de testaanmaak verhoogt. Als dit het geval was zou jan en alleman tien maal daags een setje 21en.
                        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Vind je dit niet een beetje voorbarige taal marnop, we hebben het hier over een setje van 21 reps voor je biceps, niet over een of ander magische oefening die je testosteron EN groeihoormoon flink zou verhogen.

Dat het voor jou en anderen werkt wil ik best geloven, maar niet dat je er de testaanmaak verhoogt. Als dit het geval was zou jan en alleman tien maal daags een setje 21en.

Je moet het als volgt zien, als ik met jouw gewichten zou curlen dan is er none test aanmaak en none GH aanmaak bij mij. De intensiteit is te laag, veel te laag..
                          Ga jij nu met mijn gewichten trainen dan heb je een flinke intensiteit verhoging en zal je absoluut meer test en GH aanmaken.
                          Zo moet je SS en 21 ook zien, zwaar intensiteit en volume verhogen.
                          Hetzelfde verhaal geldt voor HIIT t.o.v. standaard cardio.
                          HIIT verhoogd alles en cardio dus niet.

HIIT doe je niet voor lange tijd elke training weer en SS of 21 ook niet.
                          Als je die dingen te lang doet raak je overtraind.

Comment

Marnop bedankt voor je uitgebreide reacties, zal ze er 4 weekjes in houden.

En ook de triceps op roy zn fst 7manier eens pakken

Comment

Ik heb vroeger wel is van die schema's geprobeerd voor bepaalde spiergroepen
                              dit voegde niks extra's toe.

Ik hou het nu altijd op 2 iso's na compounds voor armen.

IMO werkte het niet voor mij, misschien wel voor jou.
                              You can be part of my meal tonight.

Comment

Je moet het als volgt zien, als ik met jouw gewichten zou curlen dan is er none test aanmaak en none GH aanmaak bij mij. De intensiteit is te laag, veel te laag..
                                Ga jij nu met mijn gewichten trainen dan heb je een flinke intensiteit verhoging en zal je absoluut meer test en GH aanmaken.
                                Zo moet je SS en 21 ook zien, zwaar intensiteit en volume verhogen.
                                Hetzelfde verhaal geldt voor HIIT t.o.v. standaard cardio.
                                HIIT verhoogd alles en cardio dus niet.

HIIT doe je niet voor lange tijd elke training weer en SS of 21 ook niet.
                                Als je die dingen te lang doet raak je overtraind.
                                Ik waardeer je kennis en ervaring marnop, maar we hebben het hier over een setje high rep biceps curls, meer niet.

Intensiteit is relatief aan je 1RM, als ik met mijn 10RM curl en jij met je 10RM is de intensiteit gelijk, jij hebt alleen meer gewicht nodig voor een growth stimulus.

Als we het hier hebben over een balls out setje widowmakers op de squat, ja dan wil ik wel geloven dat er wat extra GH/Test afgeleverd wordt (al is het maar omdat er spontaan haar op je oogballen groeit zo mannelijk is het), maar 21 reps doen op een bicep curl blijft toch een ander verhaal.

Als er met een kleine spiergroep high rep training extra test/gh aangemaakt zou worden (BOVENOP wat je tijdens de compounds die je zelf uitvoert in die training) dan zou letterlijk iedereen elke training wel iets zeer high rep trainen, zij het triceps, biceps, kuiten om zo test/gh te stimuleren. Maar als je dit vergelijkt met een normale workout

Bench Press
                                Incline DB press
                                HS machine press o.i.d.
                                Cable crossovers/machine press/Fly

EZ-curl
                                Machine Curl

Zou je dan NOG zeggen dat aan het einde een setje 21en test/gh aanmaak zou verhogen? Zie persoonlijk niet in hoe dat in theorie zou moeten werken.

Is geen persoonlijke aanval, maar als jij iets weet wat ik niet weet zou ik het fijn vinden daar van op te hoogte te zijn
                                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X