Kan je dag na een squat training je kuiten trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan je dag na een squat training je kuiten trainen?

Omdat ik het 5X5 stronglift schema volg. Dus veel squaten enz. De compound oefeningen dus. Zou ik graag tussen in, de kuiten, armen en buikspieren trainen.
    Daarom dus de vraag.
    Kan je dag na een squat training je kuiten trainen?

Zie niet in waarom niet...
    Is aparte spiergroep.

Comment

Thx, ik was niet zeker of deze ook mee getraind worden met de squat.

Comment

Originally posted by sinte View Post
        Thx, ik was niet zeker of deze ook mee getraind worden met de squat.
        Nee dat train je niet, maar ik weet niet of het aan te raden is om alle isolatie oefeningen apart de andere dagen te doen.
        Maar dat is weer iets anders.

Comment

In mijn ervaring worden kuiten wél meegetraind als je squat.
          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

je traint echt wel je kuiten als je squat vriend
            LET'S GET NASTY YATES!!!
            COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Originally posted by freshhh View Post
              je traint echt wel je kuiten als je squat vriend
              Hoe dan?
              Je onderbenen blijven op hun plek...

Comment

jah en? betekent niet dat je je kuiten niet meepakt, compound oefening nr 2. is het je traint zowat al je spieren, core, quads, hams, kuiten onderrug etc, ga maar is een paar minuten met je benen 90graden staan en voel met je hand aan je kuit, hij is gespannen dus gebruik je m.

ma dit is off topic ts vroeg of je na een dag squattraining je kuiten kan trainen kan ma is vind ik zelf niet handig gewoon bij je legworkout doen vind ik
                LET'S GET NASTY YATES!!!
                COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Hmm het ligt eraan hoe je squat.. de bedoeling is dat je op je hakken squat.. en niet op je kuiten..

Ik druk meer kilo's weg als ik mijn hakken in de grond boor ipv je tenen..

En ik doe op donderdag zware benen dag appart.. en vrijdag er direct na schouders+kuiten.. en dat is geen probleem..
                  "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

en 3x raden welke spieren je aanspant als je vanuit je hakken omhoog duwt...de kuiten slimpie.
                    ik zie het hele nut niet om naast een 5x5 schema nog extra dagen in te moeten lassen voor andere spiergroepen. vraagt om overtraining en blessures.

Comment

Ga gewoon geen stronglifts 5x5 doen als je isolaties er bij wilt doen. Werkt nou eenmaal niet.
                      Still shrinking.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        en 3x raden welke spieren je aanspant als je vanuit je hakken omhoog duwt...de kuiten slimpie.
                        ik zie het hele nut niet om naast een 5x5 schema nog extra dagen in te moeten lassen voor andere spiergroepen. vraagt om overtraining en blessures.
                        Ja tuurlijk zou je het best gebruiken, maar trainen lijkt me een groot woord.
                        Ook als je naar andere oefeningen kijkt, druk je zegmaar met je voorste gedeelte van je voet omhoog...
                        Als je squat doet, druk je op je hak.

Je spant ook je rug aan met squaten, maar het is niet dat je m echt traint...
                        Het resultaat lijkt me zo minimaal... dat het nauwelijks effect heeft.

ofniet?

Comment

Je traint je kuiten wel degelijk. Isometrisch. Zelfs een beetje concentrisch/eccentrisch, als je onder paralel squat.

Hoewel ik persoonlijk wel denk dat je op een aparte dag je kuiten nog verder kunt isoleren.

(Ik heb verder geen ervaring met stronglifts 5x5)

@Rakkert: Ik wil je wel eens zien squatten met 150kg op je nek, zonder dat er kuiten aan je benen zitten.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                            @Rakkert: Ik wil je wel eens zien squatten met 150kg op je nek, zonder dat er kuiten aan je benen zitten.
                            Of zonder armen... ken ik er ook nog wel 1.

Comment

YouTube - 290kg squat with no hands Koklayev

On Topic, de squat is in eerste plaats natuurlijk geen specifieke kuiten training, maar je pakt ze wel degelijk mee. Als je het gevoel hebt dat je kuiten niet genoeg getraind worden kun je naar mijn mening nog wel een isolatie oefening erbij pakken. Gewoon naar je lichaam luisteren!
                              The deadlift is more functional in that it’s very hard to imagine a more useful application of strength than picking heavy shit up off the ground.--Mark Rippetoe--

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X