kuiten trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kuiten trainen

Ik trainde tot nu toe mijn kuiten met de standing calf raise. Maar ik zit op het maximum gewicht en moet nu dus overschakelen op een andere oefening.

De seated calf raise doe ik liever niet omdat die maar een deel van je kuiten pakt.

Er is een machine bij ons op de sportschool die mij aanspreekt (waarbij je gewichten kunt ophangen dus geen limiet hebt).
    In het volgende filmpje kun je de oefening (calf sled) bekijken 1:54-2:38

http://www.youtube.com/watch?v=E-Krw71zlLE&feature=related

Nu, mijn vraag is of je met deze oefening ook je volledige kuiten traint zoals bij de standing calf raise, of is het zoals bij de seated calf raise dat je maar een deel ervan traint?

Waarom zou je met seated calf raises maar een gedeelte pakken?
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Je kunt calf raises op veel verschillende manieren doen met gestrekte benen. Vele videos met instructie vind je hier:
      Calf Exercise Menu
      Ik zelf gebruik de leg press machine om calf raises te doen.
      Er zijn calf raise machines waarbij je zit en je knie gebogen is. In dat geval komt de belasting iets anders en belast je dus andere spieren. Met name de spier aan de buitenkant van je onderbeen gebruik je dan meer.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik doe standing calf raises gewoon met een barbell in een rack. Daarvoor kan je eventueel threadmills (naar omhoog) doen ofzo iets, werkt voor mij goed.
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Maar dus bij de oefening in het filmpje (1:54-2:38) train je dus je volledige kuiten? Want je zit wel, maar je benen zijn wel gestrekt, buiten een knik in de knieën om de knieën niet te zwaar te belasten.

Comment

het gaat er toch ook om wel kant je voeten staan welk deel van je kuit je traint.
            maargoed je zou ook gewoon de intensiteit kunnen verhogen en bijvoorbeeld bovenin even langer vasthouden en lekker aanspannen
            bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Waarom zou je met seated calf raises maar een gedeelte pakken?
              nadruk ligt toch meer op de soleus omdat het alleen plantaire flexie van het enkelgewricht betreft?
              Groeten

Comment

Maak je een andere beweging dan als je staat? Die enkel flexie is volgens mij helemaal hetzelfde. Het enige wat anders is extra stretch op je calves als je bovenbeen gestrekt is tegenover je scheenbeen. Lijkt me tenminste.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

standing is ook een extensie van het kniegewricht
                  Groeten

Comment

Is staand niet met knieën locked?
                    The Sky Ain't The Limit

Comment

ik bedoel, je knie gewricht is extended en bij een seated variant niet
                      dacht dat hierdoor bij seated een deel van de functie van de gastrocnemius werd weggenomen
                      Groeten

Comment

Bij zittend pak je geloof ik alleen je Soleus en bij staand ook je gastrocnemius

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
                          Bij zittend pak je geloof ik alleen je Soleus en bij staand ook je gastrocnemius
                          klopt bijna,
                          voornamelijk gebruik je staand de gastrocnemius en bij zittend de soleus, maar je traint ze altijd allebei tegelijk maar bij de ene oefening de 1ne wat meer en de andere de ander
                          daarnaast kan je nadruk leggen hoe je je voeten neer zet (stond jaar geleden in de M&F d8 ik)
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Ik doe kuiten in een smithmachin, dan zet ik men tippen op een houten blok. Daar ga je nooit een een maximum geraken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X