Uitvoering van flyes anders voor vrouwen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitvoering van flyes anders voor vrouwen?

Goed, ik was dus dumbbell flyes aan het doen. Gewoon diep zodat de belasting 100% word.

Mijn trainer melde toen dat ik hem te diep deed en dat vrouwen daar slappe borsten van krijgen ipv sterkere borsten. Ik heb mij daar niet in verdiept dus ik volgde voor 1 training zijn advies maar op.

Ik kon uiteraard het gewicht met 25% verhogen.

Nu klinkt het in mijn oren als lulkoek. Ik ben misschien niet zo'n voorstander van aparte trainingen voor vrouwen (behalve het feit dat vrouwen hun borsttrainng iets anders moeten doen in de bb voor de juiste vorm). Ik heb de droom groot te worden en daar ook naar te trainen.

Nu krijg ik steeds van die goedbedoelde adviezen waar ik soms echt niet weet wat ik er mee moet. Iedereen heeft zijn eigen filosofie etc. Zo was er vandag een oude buitenlandse man (niet echt gespierd, buikje) die melde dat 1 x per week elke spiergroep geen resultaten oplevert. Ik geloof best dat ook een fullbody prima kan werken, maar dat is ieder voor zich.

Wel prettig dat op dit forum het van verschillende kanten word bekeken. Volgens mij is er een hoop gedateerde informatie die huidige trainers die op leeftijd zijn nu nog steeds hanteren!

Inderdaad lulkoek. Je spieren en borstweefsel weten echt niet of ze in man of vrouw zitten. Groei vindt plaats op fysiologische principes en ik heb echt nog noooooit gehoord dat je borsten daarvan verslappen. Je huid kan uitrekken, daar worden je borsten wel slapper van maar dat gebeurt door slechte ondersteuning bij springen en rennen, of heel veel afvallen.

Dat je geen groei hebt bij 1x per week vind ik ook een halve waarheid. Het hangt er een beetje vanaf wat je de rest van de week doet maar groei met 1 keer KT per week voor een bepaalde spiergroep is wel degelijk mogelijk. Of het ideaal of maximaal haalbaar is, dat is een ander verhaal.
    Life's what you make it!

Comment

je voelt zelf wel aan of je te ver zakt, dan gaan je aanhechtingen trekken, probeer wel atijd je ellebogen iets gebogen te houden, zo dat je niet overstrekt, ik zelf vindt hem altijd het lekkerste om te doen als het bankje wat schuin omhoog staat.
      Slappe borsten is gelul

Comment

Originally posted by sis View Post
        Inderdaad lulkoek. Je spieren en borstweefsel weten echt niet of ze in man of vrouw zitten. Groei vindt plaats op fysiologische principes en ik heb echt nog noooooit gehoord dat je borsten daarvan verslappen. Je huid kan uitrekken, daar worden je borsten wel slapper van maar dat gebeurt door slechte ondersteuning bij springen en rennen, of heel veel afvallen.

Dat je geen groei hebt bij 1x per week vind ik ook een halve waarheid. Het hangt er een beetje vanaf wat je de rest van de week doet maar groei met 1 keer KT per week voor een bepaalde spiergroep is wel degelijk mogelijk. Of het ideaal of maximaal haalbaar is, dat is een ander verhaal.
        1 keer bepaalde spiergroep per week is gewoon normaal?

Comment

Huh? Da's een vreemd verhaal. Dan zouden alle vrouwelijke bodybuilders hele slappe borsten hebben. Wat we echter straks wel hebben is dus gewoon geen borsten en een heleboel spiermassa....Maar zeker geen slappe borsten.

Comment

Originally posted by alexjoppie View Post
            Wat we echter straks wel hebben is dus gewoon geen borsten en een heleboel spiermassa...

haha, daar was ik al benauwd voor, het wordt inderdaad steeds minder.
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              haha, daar was ik al benauwd voor, het wordt inderdaad steeds minder.
              Ik heb tussenzetstukjes moeten kopen voor mijn BH's omdat de cupmaat nog even B is maar ik zit voor de omtrek nu in een tussenmaat. Dus dan maar stukkie er tussen zodat ik geen 90B hoef te gaan zoeken.

Comment

Ik hoef er binnenkort helemaal geen meer aan, vrees ik.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Inderdaad bullcrap, bewijst maar weer eens dat "trainers" geen idee hebben waar ze over praten.

Slappe borsten kan komen door weinig massa of veel vetverlies, dan gaan ze een stuk meer hangen/worden ze kleiner. Zie de ripped bb vrouwen. Die hebben wel een stevigheid van de chest waar meeste mannen een puntje aan kunnen zuigen.

Reden om ze minder diep te doen ligt vooral in het feit dat als je "te" diep zakt, de belasting vooral op je pezen komt ipv je chest.
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

1 keer bepaalde spiergroep per week is gewoon normaal?
                    Hangt af van het type training en je overige belasting. Het is een beetje offtopic maar wat ik wil zeggen is dat de opmerking "met 1 keer per week kun je niks bereiken" veel te kort door de bocht is IMO.
                    Last edited by sis; 19-09-2010, 22:46.
                    Life's what you make it!

Comment

Originally posted by schiedam View Post
                      Slappe borsten is gelul
                      Geweldige zin dit.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Geen borsten klopt wel, maar dat heeft meer met vet% te maken Al zijn er vrouwen (ik jaloers) die mager zijn en flinke boobs hebben (veel borstweefsel).

Zou hij bedoelt hebben dat wanneer er teveel spanning komt op de pezen dat de borst minder stevig word? Dit krijg je volgens mij pas als je onder horizontaal gaat zeg maar, dan komt er meer spanning op de pezen. Dat je borst echt slapper word lijkt me alsnog erg raar.

Maar dan nog zegt hij dat het voor vrouwen anders is en dat is een raar iets (behalve het verschil in vorm).

Comment

mwa volgens mij, BS ik bedoel je pezen worden ook steviger door training dus zie niet echt in hoe het slapper kan worden
                          LET'S GET NASTY YATES!!!
                          COME ON SQUUUUEEEEEEZE!!!! BUSSINES AS USUAL!!!

Comment

Klinkt inderdaad als een broodje aap verhaal als je het mij vraagt. Enige wat ik kan bedenken met 'diep gaan' bij flyes is dat je niet TE diep gaat in de zin van overstrekken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X