Last van Biceps bij bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van Biceps bij bankdrukken

Hi heb al een hele tijd wat probleempjes met bankdrukken.
    Als ik bankdruk krijg ik last van mijn rechter biceps.
    Is niet echt pijn maar doordat mijn biceps zo word belast heb ik last bij het bankdrukken. Heb voor mijn gevoel nog geen eens het uiterste uit mijn borst gehaald.
    Weet iemand wat ik fout doe? Mijn trainingspartner zegt dat het tussen mijn oren zit maar voel toch echt dat ik mijn biceps gebruik.
    Kan het zijn dat ik de bar te smal pak. Pak hem al aardig breed.

Laat het even weten echt benieuwd of hier iemand een verklaring voor heeft want volgens mij zit er nog wel wat groei in.

Bedankt Jeroen

Bij bicep workout ook last? of alleen met bankdrukken. Mischien ligt 't aan je techniek

Comment

hmm heel raar, hoe smaller je hem pakt hoe meer de triceps het zullen overnemen van je borst dus heb geen idee hoe je je biceps wilt aanspreken.
      misschien kan iemand die er meer vanaf weet meer duidelijkheid geven.
      Calisthenics / Street workout

Comment

bij banken gebruik je gewoon een deel van je biceps dus het kan best dat je hier last van hebt,

Comment

stop gewoon een paar dagen met bench pressen tot dat het weer goed gaat, of mischien als alternatief train met een smith machine.
          Last edited by beat-boxer; 21-09-2010, 01:05. Reason: ff aanpassen
          Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
            bij banken gebruik je gewoon een deel van je biceps dus het kan best dat je hier last van hebt,
            Yup. Had ook last van me linker bicep tijdens het benchen.Betekend gewoon dat het je zwakste schakel is op dit moment. Gooi alle andere bicep oefeningen uit je schema voorlopig om peesaanhechting ontstekingen/overbelasting te voorkomen. trekt vanzelf wel bij als je sterker wordt. En wat lichter benchen en opbouwen in gewicht.

Comment

Je lange bicepskop wordt ook opgerekt en belast bij bankdrukken, misschien heb je daar een irritatie(pijn kan door hele biceps lopen).

Comment

----

het is zoals falstyr zegt.......

Comment

Ik vermoed dat je nog niet heel lang traint en dat je biceps zich vanzelf zal aanpassen na verloop van tijd. Gewoon goed blijven trainen.

Comment

Train al behoorlijk lang.
                    Train nou dus ook 4 keer in de week dus niet echt iemand met weinig ervaring. Ik vraag me echt af wat het is. Zat mensen meegekeken maar die zien niks fout gaan. Kan ik zijn dat ik meer moet rekken ofzo dat het te gespannen is? Apparte is ook als ik daarna schuin druk met losse dubbels ik met veel gewicht last krijg bij maar rechter biceps terwijl iedereen zegt voor deze oefening bijna geen biceps gebruikt.

Begin is met losse dumpels recht en daarna schuif heb ik eigenlijk geen problemen. Zullen hier toch wel mensen zitten die dit vaker hebben meegemaakt.

Ben nog rechts ook dus rechts is sterker als links maarja het moet toch iets wezen.

Comment

Vier keer in de week, hoevaak daarvan doe je bankdrukken?
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Jeroen Budding View Post
                        Train al behoorlijk lang.
                        Train nou dus ook 4 keer in de week dus niet echt iemand met weinig ervaring. Ik vraag me echt af wat het is. Zat mensen meegekeken maar die zien niks fout gaan. Kan ik zijn dat ik meer moet rekken ofzo dat het te gespannen is? Apparte is ook als ik daarna schuin druk met losse dubbels ik met veel gewicht last krijg bij maar rechter biceps terwijl iedereen zegt voor deze oefening bijna geen biceps gebruikt.

Begin is met losse dumpels recht en daarna schuif heb ik eigenlijk geen problemen. Zullen hier toch wel mensen zitten die dit vaker hebben meegemaakt.

Ben nog rechts ook dus rechts is sterker als links maarja het moet toch iets wezen.
                        Lees nogmaals permalink 6.........

Comment

4x in de week trainen staat gelijk aan geen beginneling meer zijn en weten wat je doet? Dacht het niet ventje. Komt wel meer bij training kijken. Zolang je nog geen 2-3 jaar serieus en consequent traint ben je gewoon nog een beginneling die niks weet.

Comment

Waar in de biceps heb je d'r last van? Voel je het ook bij andere oefeningen? Voel je het ook na het trainen? Is er een mogelijkheid dat je een filmpje kunt maken van je bench press?
                            Lijkt me vervelend als je niet normaal kunt bankdrukken zonder dat je weet waar het aan ligt.

Comment

---

tis beetje jammer als er wat opbouwende kritiek word geleverd je een antwoord krijgt van ik heb al ervaring genoeg, als je dat zou hebben had je hier die vraag niet gesteld vriend....

je kan nooit genoeg weten van fitness er is altijd iemand die meer ervaring heeft dan jezelf dus trek daar lering uit. ik denk dat het antwoord je al aangereikt is maar je er zelf niet aan wilt...

er werken daar toch ook sportinstructeurs of niet?

zal het ieder geval maar even rustig aan doen met je bankdrukken maar zowieso waar je de aanhechting van je biceps gebruikt voordat het straks chronisch is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X