Lenigheid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lenigheid

Ik kon zo 1, 2, 3 geen topic over lenigheid vinden, en toch wou ik een aantal oefeningen vinden om leniger te worden.
    Ik vroeg mij dus af hoe vaak ik lenigheid oefeningen per dag/week zou moeten doen. Wat leniger moet worden zijn natuurlijk mijn benen en rug. Met mijn handen met gestrekte benen bij mijn voeten komen, gemakkelijk iemand op zijn kop kunnen trappen enz..
    wat zijn hier nou de beste oefeningen voor ?

Alvast bedankt

Zou eerst je er eens in verdiepen in waarin je nou lenigheid nodig hebt. Gemakkelijker iemand op z'n kop trappen zal je wel eventjes wat voor moeten doen. Zijn je doeleinden btw krachtsport gericht? Zo ja, zou ik kijken op welke oefeningen je niet de volledige ROM binnenhebt en aan de hand daarvan stretchen. Je doel is nogal vaag en om eerlijk te zijn nutteloos als je er niets mee doet.
    Still shrinking.

Comment

Zal ik je een paar lesjes klassiek ballet geven?
      Dan merk je het zo....
      Moet je wel zo'n strakke maillot aan, he!
      "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Oh geen probleem zeg maar waar en wanneer?

Maar even serieus, iemand?

Comment

Originally posted by Unexist View Post
          Zou eerst je er eens in verdiepen in waarin je nou lenigheid nodig hebt. Gemakkelijker iemand op z'n kop trappen zal je wel eventjes wat voor moeten doen. Zijn je doeleinden btw krachtsport gericht? Zo ja, zou ik kijken op welke oefeningen je niet de volledige ROM binnenhebt en aan de hand daarvan stretchen. Je doel is nogal vaag en om eerlijk te zijn nutteloos als je er niets mee doet.
          Ik ben voor mijn leeftijd al behoorlijk lang, krijg soms ook last van mijn rug. Ook bij voetbal is het heel handig. Ik ga er niet vanuit dat ik in eens een spagaat kan, maar oefeningen om in de buurt te komen, kan ik waarderen.

Edit: bij mij gaat het meer om massa dan om kracht.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
            Zal ik je een paar lesjes klassiek ballet geven?
            Dan merk je het zo....
            Moet je wel zo'n strakke maillot aan, he!
            Ik kan wel wat beweging oefeningen gebruiken Beaudien. Ik moet volgend jaar het podium op dus zal goed helpen.
            Maar ik in zo'n malloot dat wil je niet zien haha.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Originally posted by NoGettinOver View Post
              Ik ben voor mijn leeftijd al behoorlijk lang, krijg soms ook last van mijn rug. Ook bij voetbal is het heel handig. Ik ga er niet vanuit dat ik in eens een spagaat kan, maar oefeningen om in de buurt te komen, kan ik waarderen.

Edit: bij mij gaat het meer om massa dan om kracht.

Lekker gaan stretchen na je training en lenigheids oefeningen doen, idd spagaat en split e.d.
              Af en toe wat kickboxen of karate oid zal ook goed helpen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Ik kan wel wat beweging oefeningen gebruiken Beaudien. Ik moet volgend jaar het podium op dus zal goed helpen.
                Maar ik in zo'n malloot dat wil je niet zien haha.

Anytime.
                Slaan we die maillot voor jou gewoon over!
                "Bodybuilding is a long term commitment and you wonā€™t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by NoGettinOver View Post
                  gemakkelijk iemand op zijn kop kunnen trappen enz..
                  Hiervoor heb je niet zozeer lenigheid nodig, maar techniek en dat betekent oefenen, oefenen en oefenen.

Als je heel zwaar gaat rekken dan haal je de natuurlijke remmende werking weg en dat geeft meer kans op blessures.

Ik kan daar wel een voorbeeldje van geven: voetballers die de binnenkant van hun benen fanatiek rekken. Op het moment dat je een sliding maakt dan heb je er alleen maar nadeel van als je "rem" niet meer werkt. Dingen die afscheuren enzo.
                  Life's what you make it!

Comment

Dat je techniek nodig heb, snap ik natuurlijk ook wel. Zal wel handig zijn als je het zou weten?
                    Maar ik hoor vaak dat ik totaal niet lenig ben, ik kom amper met mijn handen tot mijn knien met gestrekte benen, en dan begin ik nog geen eens over een split/spagaat. Het gaat er niet om dat mij dat werkelijk gaat lukken, maar dat ik in ieder geval in de richting ga.

Ik vraag juist hier om een aantal oefeningen, om scheuringen et cetera te voorkomen. Dat is het laatste wat ik wil.

Comment

met sldl rek je je hams aardig op.

Comment

als je dat niet kan vinden heb je nog niet 2 secs gegoogled
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Op internet staat zat dingen wat volkomen onzin is, dus ik informeer liever hier.

Comment

Want? 'Hier' is geen internet?
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hier zijn zat mensen die met elkaar discussiƫren en uit ervaring spreken en er zo de beste oefeningen uitrollen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X