Last van rug bij squats en deadlift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van rug bij squats en deadlift

Ik train de laatste tijd weer wat serieuser mijn benen. Echter krijg ik bij de squat en deadlift erg last van mijn onderrug. De dag erna is mijn onderrug zo stijf dat ik nauwelijks kan lopen.
    Voor de squat heb ik dit opgelost door met dumbells te werken, ik krijg hierdoor geen last.

Misschien komt het doordat ik vrij lang (1,93) ben en erg stramme hamstrings heb. Ik kan bv met geen mogelijkheid met getrekte benen mijn bovenlichaam buigen en met de vingertoppen de grond raken.
    Ik zou toch graag mijn hamstrings trainen en het liefst in een compound oefening.
    Iemand nog tips?

Thanx

met weerstandsbanden je hamstrings en heupen/bekkens gaan oprekken 2x in de week.

Comment

Span je je rug wel aan?

Comment

Hoe voelt je onderrug tijdens je training?
        Still shrinking.

Comment

Heb je het ook tijdens intervals ( hardlopen) of tijdens lang staan?

Comment

Bedankt voor de snelle reacties.

Nee, ik span mijn rug niet echt tijdens de oefening, dacht dat ik vooral mijn buikspieren moet spannen. Ik heb verder geen last tijdens hardlopen of staan.
            Tijdens de training voel ik wel een belasting op mijn onderrug. Lijkt dan net of ik voornamelijk mijn onderrug train.

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
              Heb je het ook tijdens intervals ( hardlopen) of tijdens lang staan?

ik soms tijdens lang staan, betekent dat iets?

Comment

Kan aan houding liggen maar ook aan de holling van je onderrug.
                Is die extreem of licht extreem hol als je rechtop staat?

Comment

weet eigenlijk niet, denk vrij hol ja.....of het extreem is weet ik niet

Comment

Originally posted by cojones View Post
                    weet eigenlijk niet, denk vrij hol ja.....of het extreem is weet ik niet
                    Er is altijd een natuurlijke kromming in je ruggegraat. Of die zou er moeten zijn alleszins.
                    Kan ook zijn dat je rug een beetje scheef staat, worden je rugspieren eenzijdig belast en dergelijke.
                    Kan natuurlijk ook zijn dat er niets aan de hand is maar waar komt die pijn dan vandaan?
                    Is het erg die pijn van je?

Comment

Misschien train je te zwaar waardoor je techniek niet in orde is, probeer is te deadliften met wat minder gewicht en let goed op je houding. Zoek desnoods een aantal filmpjes op over hoe je moet deadliften. En verder kan je ook gewoon tijdens je training door goed rekken, dit doe ik ook om alles lekker soepel te houden.

En nog iets.. misschien heb je wel last van een slappe core, probeer deze goed te trainen door oa. squats en deadlifts met wat lichter gewicht, maar ook met oefeningen als plank-holds. Had vroeger zelf ook elke avond als ik gestrekt in bed ging liggen heel erg last in mn onderrug, waardoor ik nauwlijks tot niet gestrekt op mn rug kon liggen. Sinds ik mn core goed train door oa. squat, deadlift, plankholds(eventueel met extra gewicht) en torso rotation heb ik hier helemaal geen last meer van.
                      I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Heb je niet gewoon last van spierpijn, aangezien je zelf al zegt dat je net begonnen bent met serieus trainen ervan?
                        "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X