Hey allemaal,
Omdat ik op voetbal zit, wilde ik graag plyometrische oefeningen doen thuis. Deze methode, las ik op internet, wordt veel gebruikt door voetballers, US footballers en vechtsporters. Nu weet ik nog niet echt welke oefeningen ik moet doen. En of het handig is mijn boven en onderlichaam op dezelfde dag te doen of te verdelen. De oefeningen waar ik aan zat te denken waren:
Jump squats
Lunge squats
Pistol squats
Burpees
Push-ups
Maar het probleem is het verdelen.
Ik wil naast deze oefeningen ook nog krachttraining doen voor mijn schouders, biceps, triceps en borst. En naast dat alles nog mijn buikspieren.
is het dan slim om op 1 dag bijvoorbeeld te doen:
Push-ups
Dips
Dumbell presses (kracht)
Tricep extensions (kracht)
en dan op een andere dag:
Jump squats
Lunge squats
pistol squats
Burpees
en weer een andere dag:
Preacher curls (kracht)
Dumbell curls (kracht)
Concentration curls (kracht)
Front
Side
Lateral -raises (kracht)
En dan nog 1 laatste vraag
Zoals jullie misschien al zien zijn de plyometrische oefeningen bijna allemaal squats, maar voor sprinten gebruik je voornamelijk de hamstring en daar kon ik geen oefening voor vinden, misschien jullie wel? (plyometrisch he )
Alvast bedankt allemaal !
Omdat ik op voetbal zit, wilde ik graag plyometrische oefeningen doen thuis. Deze methode, las ik op internet, wordt veel gebruikt door voetballers, US footballers en vechtsporters. Nu weet ik nog niet echt welke oefeningen ik moet doen. En of het handig is mijn boven en onderlichaam op dezelfde dag te doen of te verdelen. De oefeningen waar ik aan zat te denken waren:
Jump squats
Lunge squats
Pistol squats
Burpees
Push-ups
Maar het probleem is het verdelen.
Ik wil naast deze oefeningen ook nog krachttraining doen voor mijn schouders, biceps, triceps en borst. En naast dat alles nog mijn buikspieren.
is het dan slim om op 1 dag bijvoorbeeld te doen:
Push-ups
Dips
Dumbell presses (kracht)
Tricep extensions (kracht)
en dan op een andere dag:
Jump squats
Lunge squats
pistol squats
Burpees
en weer een andere dag:
Preacher curls (kracht)
Dumbell curls (kracht)
Concentration curls (kracht)
Front
Side
Lateral -raises (kracht)
En dan nog 1 laatste vraag
Zoals jullie misschien al zien zijn de plyometrische oefeningen bijna allemaal squats, maar voor sprinten gebruik je voornamelijk de hamstring en daar kon ik geen oefening voor vinden, misschien jullie wel? (plyometrisch he )
Alvast bedankt allemaal !
Comment