Mijn schouders staan naar voren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn schouders staan naar voren

Hallo Bbers

Als ik in de spiegel kijk en hou mijn schouderbladen echt een centimeter meer naar elkaar dan dat ik doe als ik ontspanne sta komt mijn borst echt tot uiting en zie je die mooie rond form maar als ik ontspanne sta dan is die toch wat minder

Ik doe bench press op 17,5 - stang (7,5) - 17,5 dus 42,5 kg met 8 reps en zelfde doe ik 8-10 reps met bent over rows dus ik sta wel in evenwicht
    Kan het komen door me trapezius? Heb die spier nooit specefiek getraind
    Heeft iemand ervaring met m'n probleem?

Sjoerd
    Last edited by Sjorssss; 21-10-2010, 22:44.

Oké Sjorsssss daar komt de info waar je op wacht xD.

het kan een ophoping zijn van dingen die je niet goed doet vandaar een paar punten:
    - borst/voorkant schouder spier is sterker dan rug/achterkant schouder. (meer rug, achterkant schouders en trapezius trainen)
    - borst spier is nogal kort door kleine ROM (range of motion) of door erfelijkheid (rekken dus)
    - je houding dat je dagelijks aanhoud is slecht (ga er dus bij opletten als je zit, loopt of gewoon aan tafel eet dat je houding goed is)
    - hoor wel is van mensen dat ze op hun zij liggen in hun slaap (misschien bij jou het geval)

paar puntjes die ik zo kan opnoemen, misschien verstandig om trainingsschema erbij te zetten en misschien ligt daar het probleem.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Top!

ik ben bezig m'n schema te veranderen,
      heb de stickys grondig gelezen dus weet hoe alles zit,

dankje voor je goede reactie!

sjoerd

Comment

jep doe vertical rows wide grip , en met back extensions goed naar achter drukken die schouderbladen

Comment

3 meest voorkomende mogelijkheden(kunnen ook alle 3 het geval zijn):

A: Je pec spier is kort. Verstandig is dus om te stretchen, wat ik zelf fijn vind is om dit te doen door shoulder dislocations + muur stretches.
          B: Je rhomboids zijn uit verhouding met je borstspier. Dus rows doen en dan een goeie techniek behouden
          C: Je serratus anterior(zie exrx.net voor anatomie) is zwak. Dit komt waarschijnlijk doordat je rows en bench press in verhouding zijn, echter je overhead press absoluut niet. Zou hiervoor dus overhead presses doen + scrap pushups(zie youtube)

Dit alles heeft redelijk goed bij mij gewerkt.. Het kost wel zo'n half jaartje tijd om het te fixen. Dat natuurlijk naast het feit dat je je houding aan moet passen en dus borst naar voren en schouders naar achter moet doen

Originally posted by ReaLKoYu View Post
          jep doe vertical rows wide grip , en met back extensions goed naar achter drukken die schouderbladen
          Back extensions? Heeft hier helemaal niets mee te maken
          Last edited by Unexist; 22-10-2010, 18:38.
          Still shrinking.

Comment

Zoek eens op upper crossed syndrome.

http://www.lifewest.edu/courses/syll...edsyndrome.pdf
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Unexist View Post

Back extensions? Heeft hier helemaal niets mee te maken
              Wel als die zorgt dat die bij de hyperextensie ze armen naar achter drukt zodat ze bovenrug stretch

Comment

9 van de 10 keer gewoon een houding probleem. Let er op dat je recht op loopt. Jezelf lang maken, borst naar voren, schouders naar achteren en buik een klein beetje in. Zal behoorlijk vreemd zijn, maar moet je echt jezelf aanleren en aan wennen. F*ck mensen die dan beginnen te zeiken dat je breed probeert te lopen. Verder wel gewoon alles in verhouding trainen. Dus als je nu bijv. borst traint en geen rug (ik zeg niet dat je dat doet hoor) maak je het wel alleen nog maar erger.

Comment

Originally posted by Mister XXL View Post
                  9 van de 10 keer gewoon een houding probleem. Let er op dat je recht op loopt. Jezelf lang maken, borst naar voren, schouders naar achteren en buik een klein beetje in. Zal behoorlijk vreemd zijn, maar moet je echt jezelf aanleren en aan wennen. F*ck mensen die dan beginnen te zeiken dat je breed probeert te lopen. Verder wel gewoon alles in verhouding trainen. Dus als je nu bijv. borst traint en geen rug (ik zeg niet dat je dat doet hoor) maak je het wel alleen nog maar erger.
                  Echt he, ik loop ook altijd met mijn schouders op normale breedte, zodat me rug echt gewoon recht is en borst misschien iets naar voren en dan krijg ik altijd te horen van:"Loop niet zo breed man..". Moeten we soms in elkaar gaan lopen ofzoo..?
                  "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                    Zoek eens op upper crossed syndrome.

http://www.lifewest.edu/courses/syll...edsyndrome.pdf
                    Hier zat ik ook aan te denken. Een verkorting van de pectoralis major, en een verzwakking van de trapezius pars transversa.

Wat je hieraan moet doen is het rekken van de pectoralis major, en het versterken van de transversa.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X