Barbell glijdt weg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Barbell glijdt weg

Hallo,

Sinds een paar weken doe ik aan krachttraining. In die weken steeds meer gewicht.

Alleen, bij oefeningen als deadlift of shurgs, glijdt de barbell langzaam uit mijn handen. Ik kan het gewicht dan wel aan, maar mijn vingers gaan heel langzaam omlaag en als ik niet uitkijk klettert de barbell straks op de grond. Nu herpak ik de barbal na 4 a 5 reps, maar ik doe het liever in één keer.

Wat kan ik hieraan doen? Of zou het helpen om b.v. fitnesshandschoenen te kopen? Of moet ik gewoon mijn handen trainen zodat ze meer aankunnen??

Groet,
    Phoebe.

Hoeveel deadlift je nu?

Comment

Komt het doordat je grip te zwak is of omdat je zweethanden hebt ?

Comment

35 kilo gaat nog goed, daarboven niet meer. B.v. shurgs met 45 kilo houd ik niet lang genoeg vol omdat de stang dan dreigt te vallen. Qua gewicht kan ik het prima hebben.

Ik pak de stang vrij stevig vast, heb zeker klamme handen, maar mijn vingers gaan gewoon langzaam open/naar beneden.

Comment

- Mixed grip
          (1 hand supinated)(even googlen )

- Handen wassen met zeep en goed drogen van te voren

- magnesium

- in het uiterste geval straps

Naar mate je vaker oefeningen doet die je grip zwaar belasten zal deze merkbaar sterker worden. Grips zou ik dus ook echt pas als laatste redmiddel gebruiken. Gewoon lekker blijven oefenen.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Normaal adviseer ik het nooit, maar jij hebt powerhooks nodig denk ik.
            Dat zijn een soort straps met een haak waarmee je de stang dan vasthoud.

Verder moet je wel zoveel mogelijk blijven proberen om je grip te versterken.
            Had je nog isolatiebuis om de stangen heen? Die isolatie buis helpt je ook harder te knijpen dus je grip verbetert er door. Een handdoek er omheen mag ook.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hoe oud ben je, en hoe groot zijn je handen?
              Ik zou eerst eens met magnesium proberen, dit neemt het vocht op, en zorgt dat je geen klamme handen meer hebt, en zo zal je meer grip hebben. Mocht het dan nog steeds moeilijk gaan, dan zou ik voorgenoemde tips gaan proberen.

Comment

Aangezien shrugs en deadlifts waarschijnlijk je enige echte grip oefeningen zijn zou ik dus vooral geen powerhooks gebruiken.

Met powerhooks belast je je grip zeer weinig tot misschien wel helemaal niets waardoor je het verschil van gripkracht/algemene kracht helemaal niet meer bijgetrokken krijgt. Powerhooks is wat voor PRs te zetten op meets ofzo. Niet om mee te trainen.

Ik zou mixed grip eens proberen.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Handen goed drogen en voor de rest goed knijpen.
                  Mss beter eerst setjes doen van 4 reps, en hernemen. Na een tijdje wordt je grip heus wel sterker.
                  ook goed voor de vorm van de oefening zeker bij deathlift.
                  Beter 5 x 5 goede vorm, dan 3 x 10 cheaten.

Comment

Zoals hier al eerder vermeld, powergrip scheelt dag en nacht, en als je nog zwaarder wil straps gebruiken
                    Dl 150 kg SQ 160 kg BP 120 kg

Comment

Gewoon grip trainen man! Compounds zijn compounds voor een reden, de spieren die je nodig hebt voor meer grip (voorarmen) zijn spieren waar heel weinig mensen echt op focussen maar desalniettemin toch enorm belangrijk zijn.

Comment

denk dat handschoentjes ook al zal schelen. merk het zelf wel.

Comment

hmm
                          leg je bij deadlift je barbell dood op de grond??
                          shrugs kan ik wel begrijpen, vanaf 100 kg kan ik hem ook niet meer gedurende hele oefening blijven vast houden. Maar deadlift??
                          En handen kan je niet trainen, het zijn onderarmen die in je handen contractie kunnen veroorzaken.
                          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Voor mij werkt de mixedgrip techniek erg goed, ik heb alleen problemen met de kracht in mijn onderarmen. Mijn onderarmen kunnen een gewicht van 70 kg net 1 sessie nu vol houden en dat is net te weinig gewicht voor mijn rug.

Comment

ik glij weg :O
                              Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X