pijntjes na nieuw trainingsschema.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pijntjes na nieuw trainingsschema.

Hallo allemaal,

Ik heb maandag een eigen fitness schema gemaakt. Naar mijn mening zag die er wel goed en na het trainen had ik nergens last van zeg maar. dinsdag ga ik naar de sportschool en ik heb me toch een pijn in mijn schouder. Ik heb maandag rug en biceps getraind en ik wou dinsdag borst en triceps doen maar bankdrukken ging gewoon niet.

Heeft iemand een idee waarom (heb dit vaker trouwens) ik vaker de dag erna pijntjes heb. Ik heb het gevoel dat ik of niks ben gewend of verkeerd heb getraind, in ieder geval het is altijd wel wat.

Ik heb 3 maanden gefitnesst zonder enige moeite maar dat was meer beginnen met de apparaten etc af en toe halters en nu wil ik helemaal voor halters enzo gaan. Zou het kunnen dat ik nog niet helemaal klaar ben om met halters te werken of dat ik het te zwaar doe. Iemand een idee laat het me weten aub.

Alvast heel erg bedankt. groetjes ;P

Je bent vanaf het begin al klaar geweest om met halters(wij noemen het losse gewichten) te werken.
    Je bent alleen zo stom geweest om eerst alles met apparaten te gaan doen, nu heb je problemen omdat je de coördinatie en stabiliteit moet opbouwen met te zware gewichten.

sorry het is niet anders.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

oke dankjewel dus het is gewoon kwestie van tijd en oefenen, zal het ook beter zijn wat lichtere gewichten te pakken in plaats van gelijk zwaar?

Comment

Eerst de oefening goed uitvoeren daarna gewicht omhoog.

En tja, de meesten waren zo stom om met apparaten te beginnen hoor. ikzelf ook

Comment

Eerst op techniek trainen, als je dat wat onder de knie hebt, zwaar gaan..
          Vooral voor de compound oefeningen is dit belangrijk, bij de meeste iso's kan je niet zo heel veel verkeerd doen..
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

jah ben begonnen met apparaten omdat ik er nooit zo serieus mee bezig was ik ben begonnen met het idee ik ga wel ff sterker worden, dat valt toch vies tegen ;P.

Comment

voor techniek, moet ik een beetje op internet kijken en na doen of zou ik echt met de instructeur die er niet zo vaak is :P en meestal wat loopt te zeiken haha er bij gaan zitten en mij even begeleiden zodat ik de techniek weet of is goed na doen van internet ook te doen?

Comment

www.exrx.net en trainingspartner of instructeur even naar jou laten kijken.
                On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

ah jah die site ken ik wel toch bedankt had ik helemaal niet aan gedacht. Zal morge bij de training dr iemand bij late kijke :P

Comment

Deadlift/squat is wel handig om even te laten controleren voordat je je rug naar de klote helpt.

De rest kan je wel zien op het internet beetje in de lucht oefenen terwijl je naar beeldscherm kijkt ofzo en dan proberen in de sportschool

Comment

deadlift gaat het niet worde heb knie blessure heb ik voor de grap toevallig wel geprobeerd iemand die dat met 100kg deed alleen deed de uitvoering al niet goed ben door mijn rug gegaan xD

Comment

Originally posted by kidmonster View Post
                        deadlift gaat het niet worde heb knie blessure heb ik voor de grap toevallig wel geprobeerd iemand die dat met 100kg deed alleen deed de uitvoering al niet goed ben door mijn rug gegaan xD
                        Dus je hebt een knieblessure en gaat voor de grap 100kg deadliften?

Dan weet je echt niet wat je aan het doen bent.

BB doe je niet voor de grap het is een serieuze sport.

Comment

doe het wel serieus maar wou het een keer proberen om die omhoog te tillen maar was geen begin aan

Comment

Originally posted by kidmonster View Post
                            doe het wel serieus maar wou het een keer proberen om die omhoog te tillen maar was geen begin aan
                            Ja hoor! en dan begin je meteen met 100kg? vind je het gek dat je door je rug gaat?

Stoer doen in de gym is A-relext! niet doen dus! gewoon onderaan beginnen.

prutser

Comment

:S was niet stoer bedoeld we stonden met zun 2je boven waar niemand anders was, ik wilde gewoon proberen of ik er beweging in kreeg. niet verkeerd bedoeld geweest en trouwens door mijn rug gaan is mijn eigen stomme fout. weer wat bij geleerd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X