buikspier training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspier training

Beste mensen

Ik heb een lange tijd mijn buikspieren niet veel aandacht gegeven, dat wil ik nu wel gaan doen en daarom heb ik jullie hulp nodig.

Hoeveel oefeningen voor een buikspiertraining?: ik dacht zelf aan:

Twee oefeningen voor de "rechte" buikspieren:

1. Hanging leg-raise;
    2. Decline bankje crunch.

Twee oefeningen voor oblique:

3. Hanging leg raise met een twist;
    4. Dumbbell side bend.

en dan 2 x per week, éénmaal na mijn rugtraining en éénmaal naar mijn benentraining.

Zou niet weten hoeveel setjes en herhalingen, hulp wordt zeer gewaardeerd.

Bij voorbaat dank...!

zelf ben ik van mening dat je net zoals elke andere spier deze zwaar moet belasten, train jij met herhalingen je borst doe dit dan ook met je buik kan je er meer dan zal je moeten verzwaren.
    En ik doe voor beide 1oefening 3sets.
    Calisthenics / Street workout

Comment

als je de grote compounds (squat, deadlift voornamelijk) goed uitvoert en goed traint pak je je buikspieren al genoeg in my opinion.

wanneer je ze toch graag wil trainen sluit ik mij aan bij Ijsblok

Comment

Semmetje,

train je buikspieren 1 x per week lekker zwaar met steeds 1 oefening om te beginnen dat is eventjes zat.
        Dan doe je de ene week oefening 1 en 3 en de andere week 2 en 4.
        Als je wedstrijdambities hebt dan ga je later alle 4 de oefeningen doen.

Dus zoals ijsblok zegt, de abs net zo trainen als de rest van je spieren.

Originally posted by tha man View Post
        als je de grote compounds (squat, deadlift voornamelijk) goed uitvoert en goed traint pak je je buikspieren al genoeg in my opinion.

wanneer je ze toch graag wil trainen sluit ik mij aan bij Ijsblok
        Als je de squat of deadlift goed doet is het nog steeds geen buiktraining. Je laat de abs alleen meewerken als ondersteunende spier, meer niet.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post

Als je de squat of deadlift goed doet is het nog steeds geen buiktraining. Je laat de abs alleen meewerken als ondersteunende spier, meer niet.
          ik zeg ook niet dat het een buiktraining is alleen dat de abs meewerkend als ondersteunende spier in my opinion genoeg is.

ik zie je je abs net als je onderarmen, je pakt ze genoeg bij andere oefeningen waardoor ze meegaan met de rest alleen zie ik geen reden om ze nog een keer specifiek te trainen.

maar zoals ik zei, als je wel van mening bent dat te willen doen moet je je abs inderdaad net zo behandelen als elke andere spiergroep die je traint.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Semmetje,

train je buikspieren 1 x per week lekker zwaar met steeds 1 oefening om te beginnen dat is eventjes zat.
            Dan doe je de ene week oefening 1 en 3 en de andere week 2 en 4.
            Als je wedstrijdambities hebt dan ga je later alle 4 de oefeningen doen.
            Ten eerste bedankt voor je reactie.

Ten tweede wat bedoel je met zwaar?
            Doel je op 3 x 12 met gewicht aan mijn voeten
            of
            doel je op 3 x zo veel als je kan?

en ik vraag me nog steeds af of 1 oefening voor de rechte en 1 oefening voor de obliques genoeg is. Normaal wordt er hier op de forum gesuggereerd dat je minimaal 2 oefeningen moet doen om een bepaalde spier goed aan te spreken.

Comment

lekker net zo zwaar als je andere spiergroepen traint.

realiseer je wel dat je met elke buikspier oefening de rechte en de schuine buikspieren aan spreekt. je kunt niet 1 van 2 isoleren, je kunt wel nadruk verleggen op rechte of schuinen maar je buikspieren worden allemaal aangesproken. je zou kunnen kiezen voor 1 nadruk rechte en 1 nadruk schuine, dat is meer dan genoeg als je zo graag je buikspieren wil trainen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X