pullovers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pullovers

de raadselachtige pullover, nou meer lats of pectoralis minor?

ik doe hem in ieder geval als laatste rugoefening.

nu is mijn vraag alleen, verzuurt bij jullie de tricep ook? wanneer je je ellebogen een beetje buigt om de stress op dat gewricht wat te verminderen en je weer boven komt moet je eignelijk het laatste stukje rom maken van een skull crusher, of doe ik het dan fout?

ik doe ze zoals lee hayward:
    YouTube - Dumbbell Pullovers A Forgotten Chest Exercise

vanaf 00:50 begint hij met dumbell pullovers, ik gebruik ook altijd dumbells.

Het is een borst oefening en niet voor je rug...

Ik voel mijn triceps ook altijd wel iets zo tegen de 3e of 4e set.

Comment

hij staat op de oefeningenwebsite uit de stickys bij oefeningen bij de rugsectie dus ik denk niet dat je kan spreken van een zuivere borst oefening (net als dat je denk ik bij pullovers ook niet kan spreken van een zuivere rugoefening)

Dumbbell Pullover Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength

Comment

het is idd een bosrt/tricep oefening
        voor triceps pak ik nou incline skullcrusher die voel ik ook wel goed

Comment

Originally posted by tha man View Post
          hij staat op de oefeningenwebsite uit de stickys bij oefeningen bij de rugsectie dus ik denk niet dat je kan spreken van een zuivere borst oefening (net als dat je denk ik bij pullovers ook niet kan spreken van een zuivere rugoefening)

Dumbbell Pullover Video & Instructions Video & Instructions | Muscle & Strength
          Hoi.. ten eerste staat het al boven het filmpje wat jij heb geplaatst...
          Het is echt een borst oefening..
          Hoe verklaar jij dat het een rug oefening kan zijn??

Comment

ik vind het een zeeeer goede oefening voor borst! ik doe het altijd met dumbell en eigelijk liefst op een decline bank, zo heb je (volgens mij) een grotere ROM...

maar het is idd een twijfelgeval, rug werkt er zeker ook bij, maar als je deze oefening wil doen voor rug, dan is straight-arm lat pulldown een beter alternatief volgens mij
            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Ik kan me herrineren dat marnop en 3XL hier eens een uitgebreide discussie over hadden.

http://hardcorefitness.yourbb.nl/viewtopic.php?t=100

Veel lees plezier hehe
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

mooie discussie

denk dat ik me toch meer kan vinden in marnop z'n uitleg, puur op hoe ik beide oefeningen zelf voel, pullover vs. straight-arm pulldown..
                bij pullover voel je je lats lichtjes meewerken, maar ist het vooral borst die werkt, straight-arm pulldown is imo een zuivere oefening voor lats, is voor mij beste oefening om stevige pomp te krijgen in lats!
                Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Veel discussie over, sommige beweren zelfs dat het de tussenrib spieren zou laten groeien en dat hierdoor je borst groter oogt. Maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen kunnen worden.

Zelf doe ik het bij mijn rug training. Het traint verschillende spieren, zet een rek op de borst maar zelf voel ik niet echt dat het hierdoor getraineerd wordt en dit gevoel heb ik wel in mijn lats...

T NATION | Lats Get Cookin'
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

ik ga hem vervangen op mijn rugdag door de straight arm lat pulldown!

kan me wel in vinden dat het meer borst dan rug is, en sowieso, borst meetrainen op rugdag? dan pakken we wel de pure rug variant!

thanks guys

Comment

Originally posted by tha man View Post
                      ik ga hem vervangen op mijn rugdag door de straight arm lat pulldown!

kan me wel in vinden dat het meer borst dan rug is, en sowieso, borst meetrainen op rugdag? dan pakken we wel de pure rug variant!

thanks guys
                      Succes man...

Comment

Het is een rug oefening, met cable en barbell voornamelijk.
                        Groeten

Comment

De pullover is oorspronkelijk een borst oefening.
                          Niet zo zeer om massa mee te pakken maar meer voor de rek.
                          Ook de tussenrib spieren pak je er mee aan.

Voor mij is het logisch dat het geen rugoefening is, de lats treden het beste inwerking als de beweging trekkend is, probeer dat maar niet met een dumbell pull-over, dan houd je geen tanden over, of je hebt een paar gebroken ribben.
                          Het is dus ook een push oefening geen pull zoals de naam beweert. Je pushed het gewicht van achter/boven je hoofd naar voren.

De lats werken wel mee, maar overheersen niet.

Je kan de oefening wat mij betreft gewoon na je rug en na je borstsessie doen, al heeft het bij rug weinig extra waarde.
                          De dumbell pull-over is een goede compound die veel spieren aanspreekt en laat werken, als je het doet als afsluiter van de borstsessie dan voel je een flinke rek en pomp in zowel de pec major(bovenste delen) en de pec minor. Daarnaast een flinke rek en pomp in de triceps. Hoe meer je achterover rekt hoe meer je ook de lats zal voelen.

Je kan de oefening dus gewoon doen omdat je hem lekker vind en de rekkende werking lekker vind.
                          Ik doe ze al bijna een kwart eeuw regelmatig en vind het een heerlijke oefening.
                          Zie ook de uitleg van Levrone dan weet je waarom je ze doet, succes:

YouTube - LevroneReport.com ? Transformation, Old School Pullovers
                          Last edited by marnop; 21-01-2011, 08:25.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik vind het ook een lekkere oefening

maar is het nou beter om 'm met gestrekte of met gebogen armen uit te voeren?

Comment

levrone houdt zijn heupen veel lager bij de grond dan elk ander filmpje dat ik gezien heb. is dit om meer rek te krijgen?
                              ik merk bij mezelf dat als ik mijn heupen zo laag hou dat het pijn doet als ik ver achterover ga met de dumbell, ik ben niet flexibel genoeg?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X