seated leg press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

je BW speelt op zo'n legpress natuurlijk maar een hele kleine rol. Kijk maar hoe makkelijk je hem wegduwt als je geen gewicht erop zet. Is echt niet je volledige BW.
    Fear is the mind killer

Comment

Het is lichter dan squats als je alleen je BW gebruikt, maar als je algemeen over legpress praat vind ik dat je je lichaamsgewicht wel mag meetellen als je deze doet ipv horizontaal of alleen wegduwen van het gewicht waarbij je je afzet tegen de bank. Bij deze moet de kracht echt uit je benen komen, net als squat.....maar anders krijg je toch een zwaar vertekend beeld van wat je kan drukken op de legpress?

Deze zijn veel lichter natuurlijk:

Uploaded with ImageShack.us

Deze onderste gooi ik bij ons 400kilo op meer kan er bij ons niet op, maar als er meer op kan dan ga ik over de 500kilo.
      Last edited by marnop; 22-02-2011, 22:30.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        zoiets als deze:

Deze hebben ze ook waar ik train, maar ik gebruik hem ook nooit (gaat maar max tot 180-190kg denk ik). Ik gebruik meestal deze:

Kan je lekker zwaarder.

Ik press 8x210kg trouwens, max gewicht weet ik niet zeker.

Comment

deze hebben wij staan.

Comment

ehhh deze
            Attached Files

Comment

Haha kom ik aan met 110 kg ... ( 4 setjes van 8 reps )

Ik heb niet veel kracht in mijn benen en ik doe zowiezo rustig aan i.v.m een oude liesbreuk..

Nog 80 kilo te gaan voordat de gewichten op zijn..

Comment

acha ja... praten over hoeveel je pakt op een legpress... is misschien nog wel lozer dan praten over hoeveel je pakt met squatten. Zoveel variaties legpresses... en dan nog maakt het een oneindig verschil hoe je hem uitvoert. (welke stand op de legpress)/ hoe diep je hem pakt, etc.
                Fear is the mind killer

Comment

single horizontal leg press: 120kg=3x8
                  vertical leg press: 4x6-8: 260kg
                  Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    acha ja... praten over hoeveel je pakt op een legpress... is misschien nog wel lozer dan praten over hoeveel je pakt met squatten. Zoveel variaties legpresses... en dan nog maakt het een oneindig verschil hoe je hem uitvoert. (welke stand op de legpress)/ hoe diep je hem pakt, etc.
                    Eens. Zie regelmatig figuren die leggpress doen en 15 cm zakken met hun benen. Zelfde met squat pakken ze 130 kgx8 reps en dan Buigen ze net hun knieen......doe dan geen squat.

Maar op de leggpress op mijn sportschool doe ik 12 kg x4 reps
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Eens. Zie regelmatig figuren die leggpress doen en 15 cm zakken met hun benen. Zelfde met squat pakken ze 130 kgx8 reps en dan Buigen ze net hun knieen......doe dan geen squat.

Maar op de leggpress op mijn sportschool doe ik 12 kg x4 reps
                      kwart squat idd :P zag ze gister bij ons ook nog echt idioot
                      hebben hier zo'n ding van het eerst plaatje
                      heb dan al gesquat en sldl gedaan. correct vorm. legpress zet ik altijd 1 standje lager voor het zakken (eerste herhaling ff cheat om omhoog te komen omdat het onder de 90 graden hoek is. dan kan ik de overige 8-12 reps tot correct vorm uitvoeren zonder dat het gewicht op de rust plek eindigd.

Comment

wij hebben zo'n schuine. Ongeveer 240 kilo 8-10 keer
                        Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated.

Comment

schuine legpress 500 kilo 20 reps

Comment

Ik dacht al... a pissing contest... waar blijft spuitjunkie
                            Fear is the mind killer

Comment

Houden jullie bij die shuine LP's waarbij je jezelf omhoog drukt ook rekening met het feit dat je schuin omhoog gaat waardoor het gewicht dus anders is dan dat blok ijzer wat recht omhoog gaat?

Zelfde gaat trouwens natuurlijk ook op voor schuine LP waarbij je het gewicht omhoog drukt.

Even een rekensommetje voor een LP onder 45gr => sin 45=0,707107 wat dus betekend dat je het gewicht met 0,707107 moet vermenigvuldigen om aan de werkelijke belasting te komen Maw 100kg op de LP geeft een belasting van 70kg.

Andere hoek geeft natuurlijk andere waarden wat betekend dat gewichten alleen iets betekenen waneer je ze verglik op dezelfde machine.
                              Last edited by 3XL; 23-02-2011, 19:32.
                              As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                              Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                              Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                                kwart squat idd :P zag ze gister bij ons ook nog echt idioot
                                Tenzij ze natuurlijk accentuatiewerk voor de VMO (vastus Medialis) doen.
                                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X