Betreffende dit soort vage en subjectieve onderwerpen zijn er altijd meerdere wetenschappelijke artikelen die zowel een positieve als negatieve uitslag hebben.
Doe jij aan stretchen?
Collapse
X
-
Originally posted by bekjam View PostGeen bewijs?
Heb het zelf ondervonden en velen met mij
Wil je daadwerkelijk beweren dat je -zonder stretchen- anders een blessure zou hebben? En dat je niets anders hebt veranderd (dus ook niet bv voorzichtiger trainen), enkel het stretchen?
Comment
-
Originally posted by bekjam View PostEr staat anders ook niet dat het niet zo is, maar goed het heeft iig mij goed geholpen.
Ik ben heerser van de aarde... Staat nergens dat het niet zo is, dus ben ik idd de heerser van de aarde.
Denk dat je ook wel begrijpt dat het zo niet werkt.
Heb ook ergens gelezen dat er krachtverlies kan optrekken na het strekken. En in dat opzicht is het niet zo slim om het voor krachttraining te doen. Heb alleen het betreffende onderzoek niet.
Comment
-
Ik heb er ooit een artikel over gelezen waar ze test hebben gedaan op personen.
Ze hadden 2 groepen: mensen die nooit stretchen en mensen die altijd stretchen. Deze hebben ze dan nog eens ingedeeld in twee nieuwe groepen. 1 Groep die moest stretchen en 1 die het niet mocht. Je kreeg dus:
Groep 1: Nooit gestretcht en tijdens de tests ook niet
Groep 2: Nooit gestretcht en moesten tijdens de tests ermee beginnen
Groep 3: Altijd gestretcht en deden dit tijdens de tests ook
Groep 4: Altijd gestretcht en moesten tijdens de tests ermee stoppen
Wat bleek? Groep 1 en groep 3 hadden ongeveer evenveel blessures, maar wel veel minder dan groep 2 & 4.
Ik heb net achter het artikel gezocht maar ik vind het niet meer.
Ik kan me niet meer herinneren wie de meeste blessures had, groep 2 of groep4 en wat de eventuele opwarming inhield.Chaos. Panic. Disorder. My work here is done
Comment
-
Originally posted by Le0n View PostSorry, ik hecht totaal geen waarde aan google/wikipedia linkjes etc.
Verdiep je maar eens in wetenschappelijke artikelen. Die bevestigen mijn statement.
daarbij moet je het dan zelf ondervinden, ik vind stretchen ook lekker voor mijn onderrug, als ik iets voel dan stretch ik even en is het meestal in korte tijd weg of er schiet iets weer op zijn plaats.Make it happen, shock everyone!
Comment
-
Originally posted by gain is pain View Poster zijn altijd onderzoeken die uit wijzen dat het wel of een minimaal effect heeft dat stretchen, en er zijn onderzoeken die uitwijzen dat het helmaal geen effect heeft..... het is maar net wat je wilt geloven.
daarbij moet je het dan zelf ondervinden, ik vind stretchen ook lekker voor mijn onderrug, als ik iets voel dan stretch ik even en is het meestal in korte tijd weg of er schiet iets weer op zijn plaats.
Magnusson en RenstrĂĽm formuleren het als volgt; Er is een overweldigend bewijs dat stretching een direct negatief effect heeft op het maximaal presteren van de spieren. De dosis stretch heeft een invloed, kortere stretching en minder herhalingen hebben een kleinere of slechts tijdelijk negatief effect op kracht.How you like them apples?
Comment
-
Vóór een borst/schouder training stretch ik altijd. Het voelt beter en het traint lekkerder. Als ik het niet doe krijg ik altijd kleine pijntjes e.d.
Buiten dat doe ik soms ook wel eens NA de training DC style extreme stretches. Maar dat doe ik alleen op beuldagen. De mensen die wel eens DoggCrapp getraind hebben weten precies wat ik bedoel.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Originally posted by Le0n View PostMaar de conclusie blijft dat stretching geen invloed heeft op blessure preventie, maar het heeft daarbij wel negatieve gevolgen, die wel wetenschappelijke bewezen zijn.
Magnusson en RenstrĂĽm formuleren het als volgt; Er is een overweldigend bewijs dat stretching een direct negatief effect heeft op het maximaal presteren van de spieren. De dosis stretch heeft een invloed, kortere stretching en minder herhalingen hebben een kleinere of slechts tijdelijk negatief effect op kracht.
laatst nog effe een oude flex doorgelezen.
stond ook iets over stretchen het zou je 15% meer kracht kunnen geven en dat was ook onderzocht...
maargoed, als je het zou wilt bekijken dat het DIRECT geen blessure preventie is kun je ook zo denken.
stretchen--->flexibiliteit---->betere ROMS---->minder blessure gevoelig.Make it happen, shock everyone!
Comment
-
MobilityWOD
Ik loop al 2,5 jaar met een knie blessure. Sinds ik deze oefeningen doe gaat het steeds beter. Ook je rom wordt beter op bijvoorbeeld de squat.
Ik ben voor!Burn the fat, Feed the muscle
183 cm, 10% BF, 80 kg
Comment
-
Originally posted by gain is pain View Postkijk weer iets wat tegen elkaar inbotst.
laatst nog effe een oude flex doorgelezen.
stond ook iets over stretchen het zou je 15% meer kracht kunnen geven en dat was ook onderzocht..."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
6 uur geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 day ago
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
2 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
5 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...5 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment