gewicht aangeven met of zonder barbell?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gewicht aangeven met of zonder barbell?

Toen ik vanmiddag bezig was in de gym vroeg ik me ineens af hoe dat nou zit met het aangeven van het aantal kg's die je kan benchen,squatten o.i.d.

Je hoort altijd mensen ik bench zoveel en zoveel kg, maar tel je het gewicht van de barbell, die bij ons 20kg weegt, ook mee?

Ik zelf doe dat namelijk wel altijd
    A man's gotta do what a man's gotta do

Telt mee want die lift/bench.. je ook.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Ik tel het niet mee als gewicht..
      Ik tel dus de gewichten zonder stang..

Ik vraag mij nu wel af inderdaad wie het wel of niet meetel in hun log..

Kan dus zo zijn dat ik 50 kg bench en anderen 70 kg terwijl hun de stang erbij rekenen dus dan benchen we beide evenveel..

Comment

Altijd met barbell gewicht erbij.. Die kilo's squat/lift/bench je namelijk ook
        Failure is your friend

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
          Ik tel het niet mee als gewicht..
          Ik tel dus de gewichten zonder stang..

Ik vraag mij nu wel af inderdaad wie het wel of niet meetel in hun log..

Kan dus zo zijn dat ik 50 kg bench en anderen 70 kg terwijl hun de stang erbij rekenen dus dan benchen we beide evenveel..
          Het is normaal dat je gewicht van de stang wel gewoon mee telt. En als je fatsoenlijk traint gebruik je olympische barbels die 20kg leeg wegen. Die 20kg verplaats je ook dus beetje lomp om niet mee te tellen.

Comment

Ik snap wel dat het ook gewicht is wat je mee tilt..

Maar dat is de basis... mij gaat het erom wat je voor gewichten toevoegd..

Comment

Dan wijk jij daarin af van de rest, gewoon totaal gewicht is waar we in geinteresseerd zijn.
              How you like them apples?

Comment

o.k..

Wat weegt de stang dan van een smith?
                Dan tel ik dat er ook bij voortaan..

Comment

Smith kun je als 0 kg zien lol:P
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Bij ons in de gym 15kg, 5kg minder dan een olympische stang dus.
                    How you like them apples?

Comment

Vind dat smith niet eens hoort mee te tellen sorry nibor, bij de smith krijg je ook nog is hulp met het rechthouden. Maat bij ons is indd ook 15 kg

Comment

Tuurlijk!

Comment

Smith telt inderdaad niet mee wat je daar allemaal in doet net zoals het niemand boeit hoeveel je op de machines doet vanwege de gewichtsoverdracht die verschilt per machine. Alleen losse oefeningen tellen.

Comment

plus het feit dat sommige smith machines met kabels en katrollen werken, waardoor je de barbell met je gestrekte vinger kan op tillen. Dat zie ik iemand niet zo snel doen met een 20 kg barbell

Comment

Alle machines en stangen tellen mee.

Beetje flauwekul om van alles uit te sluiten. Op die manier kunnen we ook doorgaan tot de echte gewichten. Iedereen die minder dan 10 in 1 set 140kilo drukt telt niet mee.

De beginners die vaak maar net aan een stang kunnen liften, curlen of pressen zouden dan anders dus niks aan het doen zijn?
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X