Aantal oefeningen per spiergroep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal oefeningen per spiergroep

He,

Ik zie mensen in de sport wel eens 5 oefeningen voor hun biceps pakken, en deze sporters zien eruit als ervaren gasten. Mij is verteld voor kleine spiergroepen nooit meer dan 3 oefeningen, rug bijv. kan wel 5 oefeningen (veel verschillende spieren), anders maak je meer kapot dan je goed doet.

tri's/biceps is 2 oefeningen genoeg, bijvoorbeeld een barbell curl met een hammer curl, rope pusdown en een skullcrusher.

5 a 6 oefeningen max. voor de wat grotere spiergroepen rug/benen.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Ja precies, maar dan toch zie ik veel mensen een hoop oefeningen pakken voor bijv. alleen maar de biceps. Zijn ze dan ook echt een half uur mee bezig ofzo.

Comment

Aantal oefeningen op zich zegt niet zo veel, waar je naar moet kijken is het totaal volume.

Kan makkelijk zijn dat iemand 5 oefeninge doet, maar van iedere oefening maar 2 sets wat een totaalvolume van 10 sets geeft. Als je dit dan afzet tegen iemand die 3 oefeningen doet maar van iedere oefening 4 sets (is een totaalvolume van 12 sets) dan doet de eerste persoon wel meer oefeningen, maar het totaalvolume is verglijkbaar.

Ik zou idd niet wat armen aangaat 5 oefeningen doen van 4-5 setjes. Ik ken mensen die zweren bij dit soort workouts, maar voor de meesten betekent het overkill.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

OK bedankt, ik weet voldoende.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X