Crunches slecht voor onderrug?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crunches slecht voor onderrug?

Ik lees op verschillende plaatsen dat crunches slecht zijn voor de onderrug. Is dit waar, en zo ja, waarom doet iedereen ze dan zonder erover te klagen?

Originally posted by Bronxo View Post
    Ik lees op verschillende plaatsen dat crunches slecht zijn voor de onderrug. Is dit waar, en zo ja, waarom doet iedereen ze dan zonder erover te klagen?
    Ik denk dat het alleen slecht voor je onderrug is als je je rug niet traint!

Maar dat weet ik niet zeker!

Comment

De meeste problemen met crunches liggen in de techniek. Zo moet je tijdens de crunch je bekken goed kantelen en daarbij je onderrug in de mat drukken. De crunch is ook belastender voor mensen met nek/schouderklachten, vandaar dat voor hen aangeraden wordt om de handen niet achter het hoofd te houden. De handen gaan dan naar voren toe om de knieën aan te tikken. Op deze manier is de crunch voor mij een fijne oefening en heb ik er geen problemen mee.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Als je al een zwakkere rug hebt of versleten wervels/tussenschijven dan kan het wat lastiger worden, maar verder.....kan geen kwaad.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

crunches met de benen in de lucht is niet slecht voor je onderrug omdat je niet verder gaat als een bepaald punt, maar sit-ups daarintegen is niet echt fijn voor de onderrug en daarbij zijn crunches net zo effectief.
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X