Overhead Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by inferno_0666 View Post
    Er is eerder in dit onderwerp uitgelegd welke methode vanuit biomechanisch oogpunt de beste is en waarbij de kans op blessure het kleinst is. De keus is dus aan jou. Als je deze oefening op de correct manier wilt uitvoeren zul je daar tijd in moeten steken en je zult moeten beslissen of het voor jou de moeite waard is. Of je kunt doorgaan op de manier die jij reeds gewend bent met alle risicos van dien.

Er zijn een heleboel sporters zijn die een onjuiste techniek hanteren; er zijn bijvoorbeeld professionele bodybuilders die tijdens het bankdrukken hun duimen niet gebruiken. En ik kan zo een lijst oefeningen opnoemen die vrij riskant zijn en waarvoor veel betere alternatieven zijn. Toch zijn er legio sporters die deze oefeningen toch blijven doen. En ja, heel veel komen ermee weg en raken niet geblesseerd. Wat is wijsheid?

tsja lastig inferno,

ik heb het nog ff nagezocht in mijn anatomie boek!

hierin staat wanneer de ellebogen naar de zijkant wijzen (zoals filmpje van scott en ook joe tong adviceerst van instructional fitness) dat je daarmee vooral zij en voorkant delts pakt, oftewel lateral en anterior delts.

wat jij zegt ellebogen naar voren voornamelijk voorkant (anterior).

nu jij weer :P
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
      tsja lastig inferno,

ik heb het nog ff nagezocht in mijn anatomie boek!

hierin staat wanneer de ellebogen naar de zijkant wijzen (zoals filmpje van scott en ook joe tong adviceerst van instructional fitness) dat je daarmee vooral zij en voorkant delts pakt, oftewel lateral en anterior delts.

wat jij zegt ellebogen naar voren voornamelijk voorkant (anterior).

nu jij weer :P
      Nou, als je het beter weet en ervan overtuigd bent dat het zo moet dan doe je het toch lekker op jou manier.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Er is eerder in dit onderwerp uitgelegd welke methode vanuit biomechanisch oogpunt de beste is en waarbij de kans op blessure het kleinst is. De keus is dus aan jou. Als je deze oefening op de correct manier wilt uitvoeren zul je daar tijd in moeten steken en je zult moeten beslissen of het voor jou de moeite waard is. Of je kunt doorgaan op de manier die jij reeds gewend bent met alle risicos van dien.

Er zijn een heleboel sporters zijn die een onjuiste techniek hanteren; er zijn bijvoorbeeld professionele bodybuilders die tijdens het bankdrukken hun duimen niet gebruiken. En ik kan zo een lijst oefeningen opnoemen die vrij riskant zijn en waarvoor veel betere alternatieven zijn. Toch zijn er legio sporters die deze oefeningen toch blijven doen. En ja, heel veel komen ermee weg en raken niet geblesseerd. Wat is wijsheid?
        en nog steeds geef je geen antwoord op zijn vraag...

Comment

Originally posted by El_Loco View Post
          en nog steeds geef je geen antwoord op zijn vraag...
          In de filmpjes van Rippetoe wordt de juist methode getoond. Dat is de methode waar ik achter sta en daarom heb ik de filmpjes hier geplaatst. Het lijkt me nogal sterk dat ik hier instructies zit te plaatsen waar ik zelf niet achter sta.

Verder heb ik een pagina eerder al aangegeven dat ik het helemaal met Falstyr eens ben betreffende welke techniek correct is en welke incorrect. En ik heb het commentaar van Revius ook niet weerlegd, dus ook met hem ben ik het eens. Dat lijkt mij vrij duidelijk.

Maar richard21 is er nog steeds niet van overtuigd, dus wat valt er nou nog meer te zeggen? Hij is een grote jongen en zal zelf moeten beslissen wat het beste voor hem is. Ik heb geen zin om mezelf te zitten keer op keer te zitten herhalen, dat slaat nergens op.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

In de filmpjes van Rippetoe wordt de juist methode getoond. Dat is de methode waar ik achter sta en daarom heb ik de filmpjes hier geplaatst. Het lijkt me nogal sterk dat ik hier instructies zit te plaatsen waar ik zelf niet achter sta.

Verder heb ik een pagina eerder al aangegeven dat ik het helemaal met Falstyr eens ben betreffende welke techniek correct is en welke incorrect. En ik heb het commentaar van Revius ook niet weerlegd, dus ook met hem ben ik het eens. Dat lijkt mij vrij duidelijk.

Maar richard21 is er nog steeds niet van overtuigd, dus wat valt er nou nog meer te zeggen? Hij is een grote jongen en zal zelf moeten beslissen wat het beste voor hem is. Ik heb geen zin om mezelf te zitten keer op keer te zitten herhalen, dat slaat nergens op.
            Hij vraagt of de uitvoering van Scott verkeerd is? Ik wel ook wel weten waarom wel of waarom niet... Of ga je er vanuit dat de visie van 1 man de enige correcte is zonder een second opinion?

Comment

Hij vraagt of de uitvoering van Scott verkeerd is? Ik wel ook wel weten waarom wel of waarom niet... Of ga je er vanuit dat de visie van 1 man de enige correcte is zonder een second opinion?
              Ja is verkeerd want hij scheurt in het filmpje z'n schouders af en brak z'n linkerelleboog.
              Groeten

Comment

richard21 is iemand die maar door blijft vragen.. op een gegeven moment wordt je er gek van, tenminste ik wel

Ik doe de mp ook als in het filmpje van rippetoe.

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je na elke rep je borst weer aantikt of tenminste de bar even laat rusten?
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  Ja is verkeerd want hij scheurt in het filmpje z'n schouders af en brak z'n linkerelleboog.
                  als je komt om bullshit commentaren te geven ipv een normale discussie te voeren kan je lekker opflikkeren!

Comment

als je komt om bullshit commentaren te geven ipv een normale discussie te voeren kan je lekker opflikkeren!
                    respectloos.. flikker zelf een boom in ofzo

Comment

Originally posted by kojak View Post
                      respectloos.. flikker zelf een boom in ofzo
                      Dat is wat jij het noemt, ik ben hier om een deftige discussie te voeren en om te leren, anderen te helpen... Als revius dan het kloontje wil uithangen noem ik dat eerder respectloos en kan hij dit in het off-topic gedeelte gaan doen....

Comment

Zo reageert Revius nu eenmaal denkk altijd maar.
                        Er zitten hier heren met erg veel kennis. Lees hun mening en constateer zelf dan wat je ermee gaat doen.
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Dat is wat jij het noemt, ik ben hier om een deftige discussie te voeren en om te leren, anderen te helpen... Als revius dan het kloontje wil uithangen noem ik dat eerder respectloos en kan hij dit in het off-topic gedeelte gaan doen....
                          weetje wat het is.. alle vragen die jij en richard stellen zijn hierboven allemaal al beantwoord en aangezien het zinloos lijkt om het voor een tweede keer uit te leggen..kun je zulke posts verwachten.

Comment

Kijk chef, jij vraagt tig keer naar iets wat al is beantwoord.
                            Het is nou eenmaal niet zo zwart en wit te zeggen over een oefening of het een goede of foute uitvoering is.

Of je nou bankt met je ellebogen naar buiten, naar binnen, ertussenin, of shoulder presses op wat voor manier. Als het voor jou goed voelt dan is het een goede uitvoering.

Dat ik dan met een cynisch antwoord kom, dat is met een reden en niet om te trollen.
                            Nu jij weer "El Loco".
                            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                              Kijk chef, jij vraagt tig keer naar iets wat al is beantwoord.
                              Het is nou eenmaal niet zo zwart en wit te zeggen over een oefening of het een goede of foute uitvoering is.

Of je nou bankt met je ellebogen naar buiten, naar binnen, ertussenin, of shoulder presses op wat voor manier. Als het voor jou goed voelt dan is het een goede uitvoering.

Dat ik dan met een cynisch antwoord kom, dat is met een reden en niet om te trollen.
                              Nu jij weer "El Loco".
                              Als het voor jou goed voelt is het niet altijd de juiste uitvoering, daarom probeer ik altijd de er zo beste mogelijke uitvoering uit te pakken met de beste techniek. Dan stel ik me gewoon de vraag waarom de uitvoering van Mark Rippetoe de juiste is en waarom de uitvoering van Scott Herman (personal trainer en dergelijke, dus ik denk dat de man ook wel verstand van zaken heeft) niet goed is....

Comment

Dat is meerdere malen door meerdere personen uitgelegd!

Met de ellebogen naar buiten wordt er onnodig veel druk uitgeoefend op het schoudergewricht en dat vergroot de kans op blessure. Dat geldt niet alleen voor de overhead press, maar ook voor oefeningen zoals bankdrukken, pulldowns en vooral de oefeningen waarbij de stang achter het hoofd komt.

Verder vind ik dat jij nogal voorbarig jou conclusie trekt. Hoe weet jij nou of ik ervan uit ga dat de visie van 1 man de enige correcte is zonder een tweede opinie?
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X