Kickboksen en benen trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kickboksen en benen trainen

Ik train sinds een half jaar mn benen zeer intensief (daarvoor nooit&#33 en ga hier goed mee vooruit. Nu zit ik alleen met het "probleem" dat ik ook nog op kickboksen zit en op woensdag als ik ga kickboksen nog extreem veel last heb van mn benen (benen op maandag getraind). op vrijdag ga ik weer kickboksen dus op donderdag mn benen trainen kan ook niet. Nu vroeg ik me af of iemand ook met zon vergelijkbaar probleem loopt en wat hij hier an doet. Tips van andere mensen zijn ook welkom natuurlijk!

hoe train je je benen
    wat voorn oefeningen en hoeveel reps?
    Who's the Chef

Comment

Denk dat je hier niks tegen kan doen. Misschien iets minder setjes voor benen zodat je minder last hebt van spierpijn tijdens je kickboks-training.
      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik doe 4 setjes squatten met 12 herhalingen,
        4 setjes lunges met 8 herhalingen

voor de kuiten 3 setjes standing calf raises met 8 herhalingen
        3 setjes seated calf raises met 12 herhalingen

squatten durf ik niet met een te zwaar gewicht omdat ik dan bang ben dat ik in elkaar zak. dit heb ik niet bij het uitstappen en daarom doe ik die wel zwaarder

Comment

Train je je hamstrings niet? Je kant gewoon hoge trappen blijven maken als je ze traint hoor. Als je ze maar blijft rekken hoef je niet bang te zijn dat ze korter worden.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

hmm
            je traind niet te veel benen dat zal het niet wezen dan

probeer eens te trainen met 8 herhalingen of misschien 6.
            en kijk dan eens wat het doet.

Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (been @ Okt. 21 2004,11:31)]hmm

of train je benen op zaterdag als je die mogenlijkheid hebt
              Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (been @ Okt. 21 2004,11:33)]
                Originally posted by [b
                Citaat[/b] (been @ Okt. 21 2004,11:31)]hmm

of train je benen op zaterdag als je die mogenlijkheid hebt
                Hele dag met enkelband gwichten om je poten lopen ken ook..

Comment

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn benen. Heb ook een paar keer in de week gekickboxed. Ging altijd helemaal kapot dan als we moesten knieheffen. Dus ik ben toen gestopt met mijn benen te trainen. Maar dat is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zit te wachten.
                  Greetingz Kroesuway

Comment

ik weet het niet, maar misschien is het een idee om eerst eens te gaan fietsen,hardlopen zodat de conditie in de benen groter wordt en dat de grote spieren kweken.

grt
                    als trainen een gewoonte is komt de rest vanzelf..

Comment

ik zou wanneer je benen niet deftig kunnen recupereren de benen niet meer trainen, je moet een keuze maken, oftewel goede benen op het gebied van kickboksen oftewel goede bb benen, je kan uw benen trainen op een dag zodat ze goed kunnen recupereren. Tenslotten heb je bij kickboksen snelle benen nodig en dat zal je niet kweken bij bb oefeningen, ik had vroeger in mijn tijd als ik muay thai nog deed een speciaal programma voor benen te trainen , meer gericht op explosieve bewegingen.
                      vb, dumbell squat, je neemt twee dumbells in de handen gaat door de benen zoals bij gewoon squaten en explosief springen

Grtz
                      stil growing

Comment

Kan ik helaas niet met je eens zijn, Snipke. Voetballers, schaatsers, vechtsporters en ga zo maar door, volgen tegenwoordig allemaal ondersteundende krachttraining... en hebben er baat bij. Van Rintje Ritsma is bijv. bekend dat 'ie heel zwaar kan squaten. En wat dacht je van die K1 vechters? zeer dikke gespierde benen door de krachttraining en toch heel snel met hun trappen. Andries zal door experimenteren erachter moeten komen hoe hij het kan combineren. Ik zou zowiezo maar 1x per week benen doen en dan accepteren dat 1 van beide kickboxtrainingen wat minder gaat. Dan maar wat meer stoten!    

We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

je moet dan nog eens goed mijn post lezen Mr symmetrie, ik had vroeger in mijn muay thai tijd een speciaal been schema dat was opgebouwd uit explosieve beentrainingen, maar ik deed in die tijd niet aan bb enkel aan krachttraining voor benen.

Ik heb deze week op eurosport de k1 gevechten eens bekeken en moet zeggen dat er veel veranderd is in de tijd dat ik het deed, de mannen zien er idd gespierder uit , in mijn tijd werd daar zo geen aandacht aan besteed dan ging het puur om snelheid, je moet maar eens naar echte muay thai kijken ,een gevecht tussen 2 thaimannen, die zijn niet zo gespierd maar enkel snel en lenig.

Grtz
                          stil growing

Comment

Ik heb idd altijd mn benen getraind zoals Mr. symmetry het aangaf. 1 keer per week en dan accepteren dat er 1 kickbokstraining wat minder gaat. Ik zal de oefening die snipke aangeeft eens een tijdje gaan doen.

Snipke, zou jij mij kunnen aangeven hoe dat benenprogamma eruit zag? en kunnen aangeven of je er ook nog wat massa mee pakte?

Comment

programma heb ik niet meer liggen , is bij mij dan ook al meer dan tien jaar geleden dat ik in de ring stond, ik weet nog dat het uit explosieve oefeningen bestond zoals de oefening die ik al aangaf maar je kan deze ook doen met een barbell in de nek zoals de gewone squat maar dan telkens explosief omhoogspringen., ik trainde in die tijd ook met gewichten rond de enkels gebonden en zoveel mogelijk op de zak trappen. Je kan natuurlijk gewoon je benen trainen zoals ze al aangaven maar als deze niet deftig kon recuperen zullen ze ook niet groeien denk ik, wat je ook kan doen is na de beentraining een beetje cardio doen zodat de bloedsomloop in je benen bevorderd en zo zal je ook minder pijn hebben de dag erna

Grtz
                              stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X