Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dimix View Post
    helpt het stretchen je? doe je het al lang of net mee begonnen?
    kunnen schouders gestretched worden? durf al eens last hebben van mijn linkerschouder vandaar...
    Ik doe het nu een maandje ofzo en merk het wel degelijk. Eerst had ik chronisch last van mijn rug en nu echt minder. Het is nog niet helemaal weg, maar ik heb er vertrouwen in. Ook merk ik dat ik veel dieper kan zakken bij RDL-achtige stretch, dus mijn hams worden soepeler. Heupen ben ik gister mee begonnen, dus hopelijk gaat dat ook goed. Schouders kan je zeker stretchen, net gedaan. Je kan een touw of stok tussen je handen nemen en die bewegen over je hoofd naar je rug. Heb even een filmpje van mezelf op youtube gezet:

shoulder dislocation with band - YouTube

Train hard or go hormone

Comment

haha, mocht je willen
      van achter is het net levrone maar dan iets kleiner
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Yoga schouder- en hamstings-rek voor de liefhebber.

1. Ga staan met je voeten op heupbreedte. Strek je armen naar achteren en strengel je vingers in elkaar, je borstkas naar voren.
        2. Adem uit en buig vanuit de heupen naar voren terwijl je je armen zo ver mogelijk omhoog strekt, zonder dat je te veel druk uitoefent op de armen.
        3. Kom op een inademing omhoog en laat je handen op je billen rusten. Buig op de volgende uitademing weer naar voren. Herhaal deze beweging tot vijf keer.
        4. De laatste keer dat je vooroverbuigt, blijf je ongeveer tien tot vijftien ademhalingen in de houding staan. Kom daarna op een inademing omhoog. Sta een moment stil en wees je bewust van je lichaam.

Bron: yogaonline.nl

Comment

Lijkt me voor squatten etc effectiever om deze net geholde rug en licht gebogen knieen te doen. Een soort good morning dus.
          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Precies de reden waarom ik mijn hamstrings aan het rekken ben, icm met het sterker maken ervan om quad-dominantie te verminderen. Mijn bekken staat met de achterkant ook iets omlaag, duidend op strakke hams die er op die plek aan trekken. Mijn glutes zijn ook vrij onderontwikkeld, waardoor er teveel kracht op de onderrug komt.
            De term quad dominantie wordt vaak gebruikt wanneer er eigenlijk sprake is van zwakke hamstrings en / of glutes. Behalve flexibiliteit moet je ook aan kracht in je hamstrings werken. Oefeningen zoals de good morning, RDL en glute ham raise zijn nuttige oefeningen daarvoor. En als je squats goed uitvoert, met name low bar squats, dan werken je hamstrings en je bilspieren ook flink mee.

Je ziet vaak in trainingsschema's dat de hamstrings er maar even bij worden gedaan. Allerlei oefeningen voor de quads worden in het schema geperst en zelfs squats worden soms op een zodanige manier uitgevoerd om de quads te benadrukken. Dat slaat absoluut nergens op, want die krijgen heus wel genoeg stimulatie vergeleken met de hamstrings. De verhouding is al helemaal scheef en dan wordt er ook nog eens moeite gedaan om die nog schever te trekken.

Schouders kan je zeker stretchen, net gedaan. Je kan een touw of stok tussen je handen nemen en die bewegen over je hoofd naar je rug.
            Dergelijke oefeningen zijn zeker nuttig, vooral als je overschakelt van high bar naar low bar. Ik heb er profijt van gehad toen ik vorig jaar overschakelde.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
              De term quad dominantie wordt vaak gebruikt wanneer er eigenlijk sprake is van zwakke hamstrings en / of glutes. Behalve flexibiliteit moet je ook aan kracht in je hamstrings werken. Oefeningen zoals de good morning, RDL en glute ham raise zijn nuttige oefeningen daarvoor. En als je squats goed uitvoert, met name low bar squats, dan werken je hamstrings en je bilspieren ook flink mee.

Je ziet vaak in trainingsschema's dat de hamstrings er maar even bij worden gedaan. Allerlei oefeningen voor de quads worden in het schema geperst en zelfs squats worden soms op een zodanige manier uitgevoerd om de quads te benadrukken. Dat slaat absoluut nergens op, want die krijgen heus wel genoeg stimulatie vergeleken met de hamstrings. De verhouding is al helemaal scheef en dan wordt er ook nog eens moeite gedaan om die nog schever te trekken.

Dergelijke oefeningen zijn zeker nuttig, vooral als je overschakelt van high bar naar low bar. Ik heb er profijt van gehad toen ik vorig jaar overschakelde.
              Precies, daarom doe ik ook RDL en leg curls. Al vind ik die laatste oefening maar kut. Verder rek ik ze zogezegd dus op en hoop ik mijn hamstrings meer in balans te krijgen. Het is echt treurig met die hamstrings en glutes gesteld namelijk
              Train hard or go hormone

Comment

Precies, daarom doe ik ook RDL en leg curls. Al vind ik die laatste oefening maar kut. Verder rek ik ze zogezegd dus op en hoop ik mijn hamstrings meer in balans te krijgen. Het is echt treurig met die hamstrings en glutes gesteld namelijk
                ik heb deze ochtend ook de stretching gedaan ... dat was pas treurig te noemen. Ik ben nog stijver dan ik dacht. Ik denk dat ik hier best een dagelijkse gewoonte van maak. Ik heb bij het squatten voornamelijk last van mijn adductors en glutes. Quadriceps hebben het, met mijn huidig gewicht welteverstaan, niet zo moeilijk. Heb deze ochtend ook de preacher pose gedaan. Allemaal erg pijnlijk maar dus wel de moeite denk ik.
                Dank voor de tips
                was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

ik heb deze ochtend ook de stretching gedaan ... dat was pas treurig te noemen. Ik ben nog stijver dan ik dacht. Ik denk dat ik hier best een dagelijkse gewoonte van maak. Ik heb bij het squatten voornamelijk last van mijn adductors en glutes. Quadriceps hebben het, met mijn huidig gewicht welteverstaan, niet zo moeilijk. Heb deze ochtend ook de preacher pose gedaan. Allemaal erg pijnlijk maar dus wel de moeite denk ik.
                  Dank voor de tips
                  Go for it! Ik doe het dus ook 1x per dag en merk dus nu al een klein beetje verschil, terwijl ik het nog maar kort doe. Wat is preacher pose overigens? Hoe rek jij je adductoren?
                  Train hard or go hormone

Comment

Go for it! Ik doe het dus ook 1x per dag en merk dus nu al een klein beetje verschil, terwijl ik het nog maar kort doe. Wat is preacher pose overigens? Hoe rek jij je adductoren?
                    squatten zonder barbelle en onderin blijven hangen en met je ellebogen je knieën naar buiten duwen. ... en volhouden

was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

squatten zonder barbelle en onderin blijven hangen en met je ellebogen je knieën naar buiten duwen. ... en volhouden

Die is lekker pijnlijk inderdaad
                      Train hard or go hormone

Comment

Die ga ik ook proberen, zker goed denk ik!
                        Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                        People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                        BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Handig topic! Ik heb dit probleem ook en niet zo een klein beetje ook. In het begin was het nog wel te handlen maar toen ik bij 100kg kwam kreeg ik problemen.. Tijd om deze oefenen eens te proberen, ik hoop dat het helpt!

Comment

Dit is de onderste positie van een goede olympische squat. Elke squat die ik maak zit ik in deze positie alvorens ik omhoog ga.
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Matthias87 View Post
                              Handig topic! Ik heb dit probleem ook en niet zo een klein beetje ook. In het begin was het nog wel te handlen maar toen ik bij 100kg kwam kreeg ik problemen.. Tijd om deze oefenen eens te proberen, ik hoop dat het helpt!
                              Hoe zijn jouw hamstrings? Wat voor mij zonder stretchen al enorm helpt is dus de pose die preacher pose aannemen voor het squatten, dus net iets breder. Dat helpt mij dieper te gaan zonder dat ik een kusje op mijn knie kan geven. Fijn dat dit topic anderen ook helpt in ieder geval. Ik zie iedereen hier goed squatten en mij lukt het alsmaar niet. Maar daar gaat verandering inkomen!

Originally posted by Kevster View Post
                              Dit is de onderste positie van een goede olympische squat. Elke squat die ik maak zit ik in deze positie alvorens ik omhoog ga.
                              Ik kan nu 30-40 seconden in die positie blijven staan, maar het doet wel pijn
                              Train hard or go hormone

Comment

dat zijn prayer squats.

dit 3x per dag doen. En zo diep mogelijk proberen te komen en beetje je evenwicht verplaatsen naar je linker, en dan weer je rechter heup.
                                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X