Hoe triceps trainen met een tenniselleboog?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe triceps trainen met een tenniselleboog?

Ik heb sinds een paar weken een tenniselleboog. Met hier en daar wat aanpassingen in oefeningen, gewichten en aantallen reps kan ik toch best goed doortrainen. Behalve m'n triceps... Ik heb nog geen oefening ontdekt die niet voor precies de verkeerde (en dus behoorlijk pijnlijke) belasting zorgt. Ik heb m'n triceps daarom al weken niet meer kunnen trainen en daar baal ik van.

Wie herkent dit probleem en heeft wellicht welkome tips?
    No pain, no gain!!

niet, je hebt een tenniselleboog gekregen door slecht techniek ik zou
    rust nemen en daarna kritisch naar je techniek kijken.
    There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Ik heb het gehad,ben er vanaf ,helaas toch eerst rust nemen,ik stelde het maar uit .Gelukkig achteraf kreeg ik flinke griep zodat ik er 5 weken helemaal uit was,daarna niet meer last gehad.Was vorig jaar.Hoe ik er aan kwam trouwens weet ik niet precies maar zal toch door een verkeerde techniek komen,en niet perse door tri oefeningen.Zo een band om je arm(kom ff niet op de naam)helpt wel en steunt wel iets maar is niet de echte oplossing,die is helaas rust....

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
        Knap dat jij de oorzaak gelijk weet! Heb je ernaast gestaan met trainen?

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
          Newsflash: een tenniselleboog is HET schoolvoorbeeld van een overbelaste pees. Heel verklaarbaar in mijn geval, maar daar gaat het hier niet om...
          No pain, no gain!!

Comment

Heb al bijna 10 jaar last tot lichte last gehad van mijn elleboog.

Ga er maar van uit dat dat een terug kerend iets is.

Ik pas mijn training er soms gewoon iets op aan, maar die triceps oefeningen blijfen bij mij ook de tricker van het probleem.

Daarom train ik de triceps heel licht met veel herhalingen.

Comment

ga naar de fysiotherapeut die kan je behandelen en je er vanaf helpen.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Tenniselleboog zit bij je onderarm, dan zou je meer last moeten hebben van bicep curls e.d.
                Als het op je elleboog zit is het waarschijnlijk je tricepspees. Die is slecht doorbloed, en daar heb ik zelf icm tenniselleboog ook veel last van gehad. Ik lag er toen 3 maanden uit om een indicatie te geven.
                Lid van de 200 club

Comment

Ik heb een maandje last van gehad.1e week was alles onmogelijk waar je armen voor nodig nodig had. Weet niet of t een tennis elleboog was maar had hem flink overstrekt met het skieen. Alleen het strekken en spannen van de tricep deed pijn.

Ben weer begonnen met HEEL licht kabel tricep oefeningen te doen.

Comment

@Melvinafca,dat is iets heeeel anders,dat is een ski arm......

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post

oke, ga we doen.

9 van de 10 keer geld verspilling, ga er nooit meer heen.

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                        Daar loop ik al. Ik heb oefeningen voor thuis en krijg bindweefselmassage omdat dat verstijfd is.
                        No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                          Tenniselleboog zit bij je onderarm, dan zou je meer last moeten hebben van bicep curls e.d.
                          Als het op je elleboog zit is het waarschijnlijk je tricepspees. Die is slecht doorbloed, en daar heb ik zelf icm tenniselleboog ook veel last van gehad. Ik lag er toen 3 maanden uit om een indicatie te geven.
                          Ik denk dat jij de tenniselleboog met de golfarm verwart? De golfarm zit aan de binnenkant van de elleboog en zal zeker problemen geven met bicepstraining. Het gaat hier om de peesaanhechting in het ellebooggewricht. Met een tennisarm kan je gelukkig wel biceps trainen...
                          No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                            Ik heb een maandje last van gehad.1e week was alles onmogelijk waar je armen voor nodig nodig had. Weet niet of t een tennis elleboog was maar had hem flink overstrekt met het skieen. Alleen het strekken en spannen van de tricep deed pijn.

Ben weer begonnen met HEEL licht kabel tricep oefeningen te doen.
                            Dat klinkt inderdaad als iets anders dan een tennisarm. Klinkt wel vervelend overigens...
                            No pain, no gain!!

Comment

Originally posted by monster menno View Post
                              oke, ga we doen.

9 van de 10 keer geld verspilling, ga er nooit meer heen.
                              9 van de 10 word het gewoon vergoed

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X