alternatief voor squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@dyno

Je conclusie: De overdracht naar het alledaagse leven is nihiel.

Ben ik het indd met je eens maar daar train ik toch niet voor. Maar ging mij puur om wat inferno zei over die zwakke schakels.

edit dynobet: spatie tussen : en het D teken, zodat geen smiley onstaat.
    Last edited by dynobet; 01-05-2012, 14:41.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      @dyno

Je conclusie: De overdracht naar het alledaagse leven is nihiel.

Ben ik het indd met je eens maar daar train ik toch niet voor. Maar ging mij puur om wat inferno zei over die zwakke schakels.

edit dynobet: spatie tussen : en het D teken, zodat geen smiley onstaat.
      De manier waarop je je lichaam belast met het uitvoeren van vele compound oefeningen, komt overeen met bewegingen uit het dagelijkse leven.

Ga je deze spieren los van elkaar trainen, en isoleren, is de kans erg groot dat je een aantal kleinere spieren (uit een hele schakel aan spieren) vergeet mee te pakken (zoals je al kon lezen zijn er grofweg 600 spieren in je lichaam). Doordat bepaalde spieren sterker worden als de nabij liggende of meewerkende spieren, kun je blessures in de hand werken.

Bijvoorbeeld het voorbeeld van toph: Met een deadlift train je de gehele posterior chain. Ga je alles isoleren, is de kans op een zwakke schakel (1 spiergroep uit de hele chain) groter.
      --------------------------

Verder zijn isolatie oefeningen ook prima voor het opbouwen van spiermassa. Meestal gebruik ik isolaties enkel voor het "afmaken" of "uitputten" van een spiergroep, nadat ik deze al flink heb belast met meerdere compunds.
      Last edited by dynobet; 01-05-2012, 14:56.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Is er nog een alternatief voor de deadlift? Dus waarbij je wel dezelfde spiergroepen traint?
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

De kans is groot dat je zwakke schakels creeert als je continu uit alle macht probeert te isoleren wanneer je compounds doet of alleen isolatie oefeningen uitvoert.

Een goed voorbeeld is het trainen van benen; alle aandacht gaat naar de quads. En de hamstrings en onderrugspieren worden er maar eventjes bij gedaan. En om het nog erger te maken, vaak worden squats op een zodanige manier uitgevoerd dat de quads worden benadrukt.

Zo zorg je ervoor dat je spiergroepen qua kracht uit proportie zijn. Er is dan sprake van zwakke schakels. Zoals hierboven door Toph en dynobet is uitgelegd, het lichaam is een samenwerkend geheel, geen samenraapsel van losse onderdelen.

Let wel, daarmee wil ik dus niet zeggen dat isolatie oefeningen geen nut hebben want dat is wel degelijk het geval.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X