Ik ben sinds gister begonnen met het UB/LB schema van dynobet, maar het deadliften lukte nog niet zo goed en omdat ik geen blessures wil, doe ik toch liever een andere oefening. Ik dacht zelf aan hyperextensions voor onderrug, maar ook shrugs voor trapezius en wrist curls voor onderarmen omdat je die met deadliften ook meepakt. Zijn er nog suggesties qua andere oefeningen, want de mensen in de sportschool raadden mij de oefening ook af omdat het voor gevorderden is en blessures krijgen niet handig is.
Vervanging deadlifts
Collapse
X
-
ik had je het volgende advies per PM gestuurd:
Squat en deadlift zijn eigenlijk niet te vervangen in dit schema. In principe zou ik zeggen: iedereen was ooit een beginner en heeft ooit moeten leren squatten en deadliften. Zorgt dat je iemand vind die jou de oefeningen kan aanleren en coachen.
De oefeningen zijn dus eigenlijk niet te vervangen, En al helemaal niet met de oefeningen die jij gekozen hebt. Dit zijn echt waardeloze toevoegingen.
Maar als het echt moet, dan vervang je de squats voor extra sets leg press, en vervang je de RDL (welke je doet voor de hamstrings), voor extra leg curls. je kan bijvoorbeeld 3 sets zittende en 3 sets liggende leg curls doen.
Voor de rest blijven de LB dagen hetzelfde. En doe jezelf een lol en leer squatten + deadliften.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
-
Maar als je de oefeningen niet goed uitvoert heeft het toch geen zin om ze wel te doen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan en gewoon andere oefeningen. Deadliften is echt voor gevorderden en niet voor beginners en ik heb echt geen zin in een blessure.
Comment
-
Originally posted by Jay1993 View PostMaar als je de oefeningen niet goed uitvoert heeft het toch geen zin om ze wel te doen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan en gewoon andere oefeningen. Deadliften is echt voor gevorderden en niet voor beginners en ik heb echt geen zin in een blessure.
Comment
-
Originally posted by Jay1993 View PostMaar als je de oefeningen niet goed uitvoert heeft het toch geen zin om ze wel te doen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan en gewoon andere oefeningen. Deadliften is echt voor gevorderden en niet voor beginners en ik heb echt geen zin in een blessure.Lid van de 200 club
Comment
-
I know maar als je het verkeerd doet heeft het echt geen zin, ik kon mijn rug niet hol houden ofzo. Ik zal het wel nog een keer vragen dan of iemand mij helpt met techniek, want ik moet zeggen ik voel het wel in mijn onderrug, traps en onderarmen vandaag. Ik begon met 20 kg en moet ik dan 8 reps doen, om eerlijk te zijn was dat best zwaar en aangezien een hoop mensen best zwaar kunnen deadliften voel ik mij een n00b.
@Joachim, ik kan het toch ook met dumbbells doen, want dat is fijner om de techniek ff te leren. Ik heb het dan over deadliften.
Comment
-
Blijven proberen, Ik was regular deadlift gewend en vond de RDL de eerste 2 werken ook kak.
heb tig filmpjes bekeken voor de juiste techniek, waarna ik licht en rustig ben op gaan bouwen.focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.
Comment
-
Ik ga dit wel ff proberen om techniek te leren. Want die gasten in sportschool zeiden dat als ik voorover buig mij hoofd omhoog moest houden en mijn kont moest zien. Dat omhoog houden van hoofd voelde ik toen wel in mijn traps, is dat normaal?
EDIT: en bij RDL gebruik je meer je benen zie ik en die kan ook gewoon met dumbbells?Last edited by Jay1993; 17-05-2012, 16:11.
Comment
-
Originally posted by Danny the many View Postwaarom "moet" deadlift en squad altijd in je schema zitten? het lijkt meer een ego oefening zo :-)
Originally posted by joachimrens View PostDumbells deadliften voelt nogal apart en is een heel andere techniek dan met stang. Ook zitten ze nogal in de weg.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
5 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment