Squatten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mvos View Post
    Als jij na een zware deadlift of squat sessie de andere oefening nog zwaar kan gaan en dat 2x pw, zegt me eigenlijk heel iets anders.
    Jij zegt dat je er vooruitgang mee hebt geboekt,als ik je oa je rug foto zie kunnen we daar ook nog wel van mening over verschillen.

maar als je er lekker bij voelt en jij vind dat je genoeg progressie boekt .
    wie ben ik dan om te zeggen dat jij iets anders moet doen.
    Als je het hebt over vooruitgang vergelijkt je VOOR en NA. Hoe kun je enkel aan de hand van een NA foto nou ook maar iets zinnigs zeggen over progressie?

Qua kracht stats is de squat sinds januari (toen de snelle beginner gains door muscle memmorie al voorbij waren) van een 5x107.5 naar een 5x130 gegaan. (+22.5 kilo). Qua RDL van een 5x110 naar een 5x135 (+25 kilo). Dat zijn wel duidelijke vergelijking tussen VOOR en NA. ofwel het zegt iets over de progressie.

Verder snap ik de relatie tussen "squatten en RDL" en de progressie van mijn RUG niet echt. Het zijn beiden oefeningen die de nadruk leggen op benen. (RDL legt nadruk op de hamstrings en glute).
    ---------------------

Maargoed ieder zijn eigen ding. de een traint liever een hoog volume en lage frequentie, en de ander traint liever op een lager volume maar hogere frequentie.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Squat en deadlift altijd samen in zelfde training, niks mis mee imo
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by triple aces View Post
        squat en deadlift altijd samen in zelfde training, niks mis mee imo
        +1

Comment

jij, snapt natuurlijk ook wel dat squats en deadlifts in 1 training overdone zijn.

Deadlift bij rug , squat bij benen.
          Het hangt ervan af wat voor programma je doet. In het MadCow 5x5 programma doe je deadlifts op de squat recuperatie dag. Deadlifts worden dan als laatste hoofdoefening gedaan na squats en ohp.

http://forum.bodynet.nl/trainingssch...ermediate.html

Dan kan het prima.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

The 3x3 Program

Volg ik al een tijdje, 3 x per week squat/bench/deadlift, gaat prima squatten en deadliften in 1 training......kwestie van gewenning.

Echter in een split schema zou ik de deadlift op de rugdag pakken, maar ik doe ook geen split...
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

deze jongen begint net is 16 (?) en iedereen komt alweer met programma's aan waarin het wel kan enz enz (traint deze jongen met een programma voor kracht /PL of volgt hij gewoon een 4 dagen split)

een beetje meer verplaatsen in de topic starter zal soms geen overbodige luxe zijn.
              Last edited by Mvos; 21-05-2012, 06:32.
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

deze jongen begint net is 16 (?) en iedereen komt alweer met programma's aan waarin het wel kan enz enz (traint deze jongen met een programma voor kracht /PL of volgt hij gewoon een 4 dagen split)

een beetje meer verplaatsen in de topic starter zal soms geen overbodige luxe zijn.
                Ik reageerde naar aanleiding van een post van jou waarin je verteld dat squats en deadlift in 1 training overdone zijn dus dat....ga ik on topic, dan zeg ik: Benendag.

Comment

Dus je reageerde alleen om je gelijk te halen ipv te reageren op de TS?

genoeg offtopic

Comment

Dus je reageerde alleen om je gelijk te halen ipv te reageren op de TS?
                    Ik dacht dat jij degene in dit topic was die begon met zijn gelijk te halen, refererend aan deze post
                    jij, snapt natuurlijk ook wel dat squats en deadlifts in 1 training overdone zijn.

Deadlift bij rug , squat bij benen.
                    deze post van jou was een reactie op die van Joachimrens, waarschijnlijk om je gelijk te halen ipv te reageren op de TS......

Eerst maar in het vervolg eens naar jezelf kijken eer je een ander oordeeld

doedels

Comment

haha ,erg jammer weer dit.
                      nu probeer je gewoon nog steeds je gelijk te halen.

staat je goed!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X