Hacksquat & Squat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hacksquat & Squat

Is er een verschil tussen de squat en de hacksquat? Of is de hacksquat gewoon de machine versie van de squat (zoals de chest press de machine versie is van de benchpress)

Ik hoef dus niet te weten wat er beter is, dat snap ik zelf ook nog wel.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Hack squats kun je ook met een losse barbell doen.
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Dat is dan toch een deadlift achter je benen? Ik vraag me dan altijd af hoe het met de balans zit.
      Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Dat is dan toch een deadlift achter je benen? Ik vraag me dan altijd af hoe het met de balans zit.
        Het ziet er dan zo uit:

Barbell Hack Squat Widowmaker 315x20 - YouTube
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Dan leun je dus een beetje vooruit uit de enkels dus. Denk dat je hier meer quad bij gebruikt dan bij een gewone deadlift.
          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
            Dan leun je dus een beetje vooruit uit de enkels dus. Denk dat je hier meer quad bij gebruikt dan bij een gewone deadlift.
            het is dan ook een squat variant. bij de squat ligt de nadruk meestal op de quads.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ok, top. Dank voor de reacties.

Ik kon een hacksquat voor 200 euro krijgen (Marktplaats.nl > hack squat - Sport en Fitness - Fitness) maar dat ga ik niet doen nu. (De ruimte was sowieso al beperkt).

Ik heb de oefening wel eens geprobeerd, zonder dat ik de naam dus wist. Ik vond hem inderdaad moeilijk ivm de balans en te weinig toevoegen tov anderen squat varianten.

topic kan wat mij betreft dicht.
              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X