Chin-ups vs Pull-ups

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by laurann View Post
    Hij heeft het in de laatste alinea's alleen nog maar over de chin-up. Maar hij heeft toch niet echt een voorkeur uitgesproken dacht ik. Kan ik in de laatste alinea's dan chin-up als pull-up lezen. Deze oefening vind ik namelijk een stuk toffer.
    Tuurlijk. Qua progressie kan dat prima. Verschil tussen beide oefeningen wordt wel vaak overdreven, lats zijn bij beide evenveel betrokken, alleen kan je met chins meer omdat je biceps meer kan bijdragen. Ik merk bij pull ups dat mijn onderarmen als eerste falen, maar dat zal persoonsgebonden zijn.
    Lid van de 200 club

Comment

Bedankt inferno, goede bijdrage weer!

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Tuurlijk. Qua progressie kan dat prima. Verschil tussen beide oefeningen wordt wel vaak overdreven, lats zijn bij beide evenveel betrokken, alleen kan je met chins meer omdat je biceps meer kan bijdragen. Ik merk bij pull ups dat mijn onderarmen als eerste falen, maar dat zal persoonsgebonden zijn.
        zal wel per persoon verschillen.
        ik doe met pull ups meer reps dan met chin ups...biceps kunnen het bij de chins op een gegeven moment niet meer handlen.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Lijkt me afhankelijk van wat je wilt. Zoals gezegd bepaalt de positie van je handen of je je biceps of meer je brachialis pakt. Verder heb je met close grip met lats contractie dan met wide-grip, maar met wide-grip pak je weer andere delen van de rug aan.
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by kojak View Post
            zal wel per persoon verschillen.
            ik doe met pull ups meer reps dan met chin ups...biceps kunnen het bij de chins op een gegeven moment niet meer handlen.
            Idd, ik kan juist meer chin-ups dan pull-ups. Blijkbaar zijn mijn biceps bij mij niet de beperkende factor.
            Train hard or go hormone

Comment

Gewoon vanuit je lats trekke of je nou chin ups of pulll ups. Geen overdreve brede grip, zodat je diepere stretch hebt.

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Lijkt me afhankelijk van wat je wilt. Zoals gezegd bepaalt de positie van je handen of je je biceps of meer je brachialis pakt. Verder heb je met close grip met lats contractie dan met wide-grip, maar met wide-grip pak je weer andere delen van de rug aan.
                Uit emg studies blijkt dat bij pullups en chins de lats vrijwel evenveel worden aangesproken, door meer rom bij chins en een betere hoek bij pullups. Met pullups schijn je ook de lower traps wat meer te pakken.
                Lid van de 200 club

Comment

Uit emg studies blijkt dat bij pullups en chins de lats vrijwel evenveel worden aangesproken, door meer rom bij chins en een betere hoek bij pullups. Met pullups schijn je ook de lower traps wat meer te pakken.
                  Ah, mooi argument
                  Train hard or go hormone

Comment

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de ademhaling zoals in het artikel beschreven?
                    (ik doe het bij pulling meestal tijdens mijn seconde van aanspannen, dus vlak voor ik me naar beneden laat zakken)
                    Purist
                    Verzuren zonder kuren
                    ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by trayn View Post
                      natuurlijk, je moet alle oefeningen met een gewicht doen waarbij je de JUISTE VORM kan aanhouden, dus het max gewicht bij de juiste vorm, als je de vorm niet kan aanhouden is je gewicht te hoog, soms zie je mensen zichzelf in bochten wringen voor een zo hoog mogelijk gewicht te kunnen hanteren, dit is funest voor je lichaam,
                      cheers

ja het is niet dat ik zo aan het slingeren ben, maar ook niet dat ik mezelf als een plank omhoog trek

Comment

Goed topic wederom Inferno.
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Gisteren mijn nieuwe Pull-up-bar opgehangen.. IK KAN ER AL 2!!! Yeey lol

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X