Ademhaling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ademhaling

Ik betrapte mezelf erop dat ik tijdens een oefening zeker 3reps mijn adem aan het inhouden was.
    Of tijdens de rep adem inhouden en dan snel in/uitademen op het einde van de beweging.Dit doe onbewust om dan meer spanning op mijn torso te creëren(denk ik)

Dit kan nooit goed zijn.,maar nu de vraag.

Moet je juist in ademen bij de aanspanning en dus uit bij het ontspannen?
    Of
    Adem uit bij het aanspannen en inadem bij ontspannen?
    ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ Ik ben niet dik,ik zit in mijn bulk fase ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Als het gewicht zakt inademen en als het gewicht omhoog gaat uitademen.
    "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Manke Nelis View Post
      Ik betrapte mezelf erop dat ik tijdens een oefening zeker 3reps mijn adem aan het inhouden was.
      Of tijdens de rep adem inhouden en dan snel in/uitademen op het einde van de beweging.Dit doe onbewust om dan meer spanning op mijn torso te creëren(denk ik)

Dit kan nooit goed zijn.,maar nu de vraag.

Moet je juist in ademen bij de aanspanning en dus uit bij het ontspannen?
      Of
      Adem uit bij het aanspannen en inadem bij ontspannen?
      het is wel zo dat als je je adem inhoud je meer kracht kan zetten

Comment

Mark Rippetoe: Rip On Breath - YouTube

Comment

Het beste is uitblazen op het moment dat je de kracht moet zetten.
          als je hardop je reps telt dan doe je het automatisch

Comment

Als je je adem inhoudt, ga je 'persen' en dat is niet de bedoeling. Spieren aanspannen ja, maar adem inhouden: nee! Slecht voor je bloeddruk en nergens nuttig voor. Je kunt evenveel kracht zetten als je uitademt. Is mijn bescheiden ervaring en mening . Bij Yoga (bijvoorbeeld) leer je een prima ademhalingstechniek waarbij je alle spieren aangespannen kunt houden en toch kunt doorademen.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
              Is mijn bescheiden aantal kg die ik verzet en mening . Bij Yoga (goed voorbeeld joh!) leer je een prima ademhalingstechniek.
              Adem inhouden helpt je beter je core aan te spannen en bedoelt om je ruggegraat te beschermen bij het tillen van zware gewichten. Door je core beter aan te kunnen spannen kan je ook meer gewicht verplaatsen dan wanneer je dat niet doet....yoga is wel even iets anders dan krachttraining.
              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
              There is no failure except in no longer trying

Comment

Persoonlijk vindt ik ademhaling een van de belangrijkste dingen die er is.
                Bij mij bepaald het of ik veel of weinig gewicht kan verplaatsen
                There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
                  Als je je adem inhoudt, ga je 'persen' en dat is niet de bedoeling. Spieren aanspannen ja, maar adem inhouden: nee! Slecht voor je bloeddruk en nergens nuttig voor. Je kunt evenveel kracht zetten als je uitademt. Is mijn bescheiden ervaring en mening . Bij Yoga (bijvoorbeeld) leer je een prima ademhalingstechniek waarbij je alle spieren aangespannen kunt houden en toch kunt doorademen.
                  ik zeg ook niet dat het goed is
                  maar het is wel zo probeer maar eens

Comment

Ik dacht dat de ademhaling nogal onzin was tijdens het trainen en dat het niet uitmaakte of je nu in ademt of uitademt bij aanspanning. Toch weer iets geleerd op dit late tijdstip
                    Rook geen sticky's, maar lees sticky's!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X