binnenkant bovenkant borst

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• binnenkant bovenkant borst

hallo bodynet vrienden,

ik had een vraag ik train nu al een jaar ik ben flink gegroeid. alleen mijn binnenkant bovenkant borst blijft achter ik voeg een afbeelding toe wat het wat duidelijker maakt.

waar die rode rondjes staan voelt zeg maar aan als een kuil (overdreven gezegd) maar deze loopt dus achter nu is mijn vraag wat voor oefening kan ik gebruiken om dit te laten groeien?

ik doe nu voor borst
    db bench press
    low incline fly's
    incline db presh
    cable fly for upper chest
    cable fly lower chest
    Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
    musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Dat gedeelte van je borst is je pectoralis major-clavical parts. Die kan je benadrukken met incline presses. Maar je traint dan gewoon de hele borstspier met wat nadruk op de bovenste regio. Het stukje exact op je afbeelding trainen apart van de rest gaat niet lukken want dat is de aanhechting op het borstbeen. Dat zal mettertijd opvullen bij groei van de hele borst en upperparts.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Zoiets valt niet echt te trainen, je kan er een betere contractie op zoeken, maar je kan een deel in een spier niet los trainen ter verbetering, je zal gewoon je borst moeten blijven trainen en uiteindelijk is het afwachten wat jouw aanleg daarin is of dat wel of niet dik word
      "You are what you eat..."
      That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

ok dank jullie wel dan blijf ik gewoon de incline presses erin houden

Comment

Zwakke punten in je fysiek kun je o.a. laten bijtrekken door:
          - Andere volgorde van de oefeningen, zwakke punten eerst.
          - Totaal aantal sets verhogen.
          - Hogere intensiteit in deze sets.

Begin er eerst eens mee om je incline presses je eerste oefening te maken. Je bent nu nog fris en kan meer geven dan na een paar andere oefeningen. Train tot faillure (als je dat niet al deed) en verhoog eventueel het aantal sets naar 5-6. Werk ze maar eens helemaal naar de klote!

Schuif maar eens wat
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

Controleer je techniek en let erop dat je daadwerkelijk met je pecs aan het bankdrukken bent.

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-the-pecs.html

Je kunt wel honderden verschillende oefeningen doen, allerlei zogenaamde principes hanteren, varieren in reps, wisselen van volgorde, etc. Maar als je de spier die je wilt aanpakken niet goed aanpakt, dan helpt dat allemaal niet.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Ja dat kan ik wel doen inderdaad met de incline beginnen maar tot failure deed ik al alleen met gewicht loopt ik met flat 6 kg voor dan met de incline kan het dit misschien ook verklaren?
              Mijn techniek is niks mis mee doe de presses hoe je ze moet doen. Ik heb een holle rug en press ze ook met de 2 sec regel.

Maar een pack deck is geen goede oefening voor die binnenkant bovenkant borst spier?

Comment

Originally posted by Wengstertje View Post
                Ja dat kan ik wel doen inderdaad met de incline beginnen maar tot failure deed ik al alleen met gewicht loopt ik met flat 6 kg voor dan met de incline kan het dit misschien ook verklaren?
                Mijn techniek is niks mis mee doe de presses hoe je ze moet doen. Ik heb een holle rug en press ze ook met de 2 sec regel.

Maar een pack deck is geen goede oefening voor die binnenkant bovenkant borst spier?
                Accepteer nou dat de binnenkant niet apart getraind kan worden. Dus ook die pecdeck gaat de binnenkant niet opvullen. Verder is het normaal dat je flat zwaarder kan dan incline. Dat is bij de meesten zo.

Wat zijn je stats nu?
                Train hard or go hormone

Comment

Je doet al 5 oefeningen, wat erg veel is, en nu wil je er nog een aan je schema toevoegen. Les mijn onderschrift, a.u.b.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

op toph reagerende ik accepteer het ook alleen in mijn boekje staat van kracht training een anatomische benadering van Frédéric Delavier dat de pecdeck of cable crossover (die ik wel doe) de aanhechting aan het borstbeen het intensiefst belast. Dus ik was gewoon benieuwd.

stats zijn nu per arm,chest,dumbell,kant
                    heb geen max

db bench press 28kg 3x10
                    low incline fly's 16kg 3x10
                    incline db presh 22kg 3x10 laatste serie meestal 8 of 9 10e haal ik bijna niet
                    cable fly for upper chest 27.5kg 3x10
                    cable fly lower chest 10kg 3x10

en op inferno reagerende is 5 teveel of kan dat nog net? derest van alle spiergroepen doe ik 3 tot 4 oefeningen maar borst plak ik er nog 1 tegen aan om vooral mijn bovenkant probeer te slopen...

Comment

Stats als in lengte, gewicht, etc doelde ik op.
                      Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                        Stats als in lengte, gewicht, etc doelde ik op.
                        # hmppf faal xD

lengte 176
                        gewicht 72,5
                        vet rond de 9%

Comment

# hmppf faal xD

lengte 176
                          gewicht 72,5
                          vet rond de 9%
                          Een redelijke beginner dus, net als ik. Ik denk dat je dan vooral geduld moet hebben. Als ik me druk zou maken om alles wat achter loopt dan blijf ik bezig Gewoon lekker door knallen en dan groeit die borst wel mooi mee zodra de massa komt.
                          Train hard or go hormone

Comment

ga ik vooral ook blijven doen volgende week sla ik wel 2 weekies over i.v.m. vakantie maar dat kan geen kwaat. haha

Comment

op toph reagerende ik accepteer het ook alleen in mijn boekje staat van kracht training een anatomische benadering van Frédéric Delavier dat de pecdeck of cable crossover (die ik wel doe) de aanhechting aan het borstbeen het intensiefst belast. Dus ik was gewoon benieuwd.

stats zijn nu per arm,chest,dumbell,kant
                              heb geen max

db bench press 28kg 3x10
                              low incline fly's 16kg 3x10
                              incline db presh 22kg 3x10 laatste serie meestal 8 of 9 10e haal ik bijna niet
                              cable fly for upper chest 27.5kg 3x10
                              cable fly lower chest 10kg 3x10

en op inferno reagerende is 5 teveel of kan dat nog net? derest van alle spiergroepen doe ik 3 tot 4 oefeningen maar borst plak ik er nog 1 tegen aan om vooral mijn bovenkant probeer te slopen...
                              Delavier moet je vooral niet al te serieus nemen. Ik heb hier vaker gehoord over hoe hij zijn eigen draai geeft aan menselijke anatomie en daar zet ik toch echt mijn vraagtekens bij. En bovendien, iemand die op deze manier squat kun je toch helemaal niet serieus nemen?

Frédéric Delavier squats (part 1) - YouTube

Ik weet niet hoe vaak per week jij traint, maar stel dat je 2x per week je borst aanpakt. Dan kun je bijvoorbeeld het volgende doen:

- BP: 5x5
                              - Incline BP of Incline DP: 3x5

Als je op diezelfde dag ook triceps doet dan kun je CGBP gelijk erna doen of een paar setjes dips.

Zoals dit forumlid bijvoorbeeld:

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...-vitae-34.html

Je routine zit nu volgepropt met allerlei fly oefeningen en nu wil je ook nog eens de pec deck toevoegen. Het gaat niet alleen om de kwantiteit maar vooral om de kwaliteit, zoals ik al eerder opmerkte.
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X