Optrekken, hulp graag!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja ok maar dat dan je hele oefening niks meer waard is... Lijkt me wel een blessuregevoelige oefening trouwens. Ik ben iig vrij zwaar dus het voelt echt als een aanslag op mijn traps of lats... Nou ja daartussen iig :P
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

De juiste manier:
      Voor wie het niet weet, pullups is gewoon optrekken! Je werkt dus met je eigen lichaamsgewicht. Als je te zwaar bent kan je een partner je laten helpen door je voeten vast te houden. Als je echter te licht ben kan je de oefening zwaarder maken door extra gewicht tussen je benen te klemmen of door een speciale riem met een ketting te gebruiken waaraan je schijven kunt hangen (net als bij dips).
      Met pullups pak je de latissimus dorsi, oftewel de grote rugspier. Deze oefening is goed om je spieren te strekken en ze te trainen op de op- en neerwaartse beweging. Wanneer je pullups goed uitvoert zal je rug aan wijdte winnen. Pullups zullen je rugspieren echter niet dikker maken (behalve als je ècht aanleg hebt…)! Daar zijn roeioefeningen veel beter voor geschikt.
      Wil je de latissimus dorsi goed trainen, dan kun je het beste je borst naar de stang toe trekken. Op die manier benader je de natuurlijke beweging het beste en zal je grote rugspier maximaal aangespant worden. Als je je nek naar de stang brengt zal de nadruk veel meer op je trapezius liggen, nog los van het feit dat je de schouders in een veel gevoeliger positie brengt.
      Zorg er bij de uitvoering voor dat je ellebogen achter je rug naar elkaar toe bewegen. Als je dat niet doet kan je de rugspieren ook niet goed aanspannen. De beste manier om dit voor elkaar te krijgen is door je rug iets hol te trekken als je de oefening doet. Houd je benen een iets achter je, zodat de rug hol blijft. Zet je handen ook niet tè ver uit elkaar. Iets wijder dan schouderbreedte is perfect.

Comment

Mja, ben het wel met je eens dat er veel kwibussen tussen lopen. Zelfs ik met mijn beperkte ervaring loop soms hoofdschuddend met een vraagteken boven mijn hoofd naar gasten te kijken die de gekste dingen doen en gezien hun spiermassa duidelijk al lang bezig zijn.

Ik probeer altijd bewust de spieren (bijv ook met optrekken) in mijn hoofd te houden die het werk moeten verrichten. Dan maar eerder failure...

Comment

er is maar 1 quibus he en een heleboel rare kwibussen

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
            De juiste manier:
            Voor wie het niet weet, pullups is gewoon optrekken!
            chin-up is ook gewoon optrekken en beiden belasten gewoon dezelfde target spieren.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Nu we het toch over pull ups hebben ook nog een vraag.
              Wat is het nut van de onder 45gr geplaatste handvaten?
              Alleen om het zwaarder te maken?
              Als je ze onder een hoek van 90gr zou hebben heeft dit nut??

Bvd

Gr. Ximon
              http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Mja, ben het wel met je eens dat er veel kwibussen tussen lopen. Zelfs ik met mijn beperkte ervaring loop soms hoofdschuddend met een vraagteken boven mijn hoofd naar gasten te kijken die de gekste dingen doen en gezien hun spiermassa duidelijk al lang bezig zijn.

Ik probeer altijd bewust de spieren (bijv ook met optrekken) in mijn hoofd te houden die het werk moeten verrichten. Dan maar eerder failure...
                Het is ook n samenspel van, onderarmen, biceps en schouders die je voelt.
                Als jij je concentreert op voornamelijk je rug alleen is de kans op n blessure weer groter.

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
                  Nu we het toch over pull ups hebben ook nog een vraag.
                  Wat is het nut van de onder 45gr geplaatste handvaten?
                  Alleen om het zwaarder te maken?
                  Als je ze onder een hoek van 90gr zou hebben heeft dit nut??

Bvd

Gr. Ximon
                  Die handvatten die onder n hoek van 45graden staan, zitten wijder uit elkaar.
                  Dat is om je polsen een natuurlijkere houding te geven.

Comment

Het is ook n samenspel van, onderarmen, biceps en schouders die je voelt.
                    Als jij je concentreert op voornamelijk je rug alleen is de kans op n blessure weer groter.
                    Mja, ik bedoelde meer dat ik geen trucs met zwaaien en zwaartekracht probeer uit te halen. Bijv ook met bicep curls, maar ook met chinups. Had als eens eerder ergens gepost, ik pik alles van http://www.bodybuilding.com/exercises/, zal wel niet perfect zijn maar kan toch niet héél ver uit de buurt zijn als ik dit probeer te kopiëren toch?

Comment

Die handvatten die onder n hoek van 45graden staan, zitten wijder uit elkaar.
                      Dat is om je polsen een natuurlijkere houding te geven.
                      Oke thanks.
                      De handgrepen onder een hoek van 90gr heeft dat nut?
                      Ik ga na mijn vakantie dit proberen te bouwen Homemade power rack made out of wood and pipe..
                      Maar ipv de handgrepen onder 45gr op 90gr zetten want daar heb ik het spul al voor in huis.

Gr. Ximon
                      http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

De juiste manier:
                        Voor wie het niet weet, pullups is gewoon optrekken! Je werkt dus met je eigen lichaamsgewicht. Als je te zwaar bent kan je een partner je laten helpen door je voeten vast te houden. Als je echter te licht ben kan je de oefening zwaarder maken door extra gewicht tussen je benen te klemmen of door een speciale riem met een ketting te gebruiken waaraan je schijven kunt hangen (net als bij dips).
                        Met pullups pak je de latissimus dorsi, oftewel de grote rugspier. Deze oefening is goed om je spieren te strekken en ze te trainen op de op- en neerwaartse beweging. Wanneer je pullups goed uitvoert zal je rug aan wijdte winnen. Pullups zullen je rugspieren echter niet dikker maken (behalve als je ècht aanleg hebt…)! Daar zijn roeioefeningen veel beter voor geschikt.
                        Wil je de latissimus dorsi goed trainen, dan kun je het beste je borst naar de stang toe trekken. Op die manier benader je de natuurlijke beweging het beste en zal je grote rugspier maximaal aangespant worden. Als je je nek naar de stang brengt zal de nadruk veel meer op je trapezius liggen, nog los van het feit dat je de schouders in een veel gevoeliger positie brengt.
                        Zorg er bij de uitvoering voor dat je ellebogen achter je rug naar elkaar toe bewegen. Als je dat niet doet kan je de rugspieren ook niet goed aanspannen. De beste manier om dit voor elkaar te krijgen is door je rug iets hol te trekken als je de oefening doet. Houd je benen een iets achter je, zodat de rug hol blijft. Zet je handen ook niet tè ver uit elkaar. Iets wijder dan schouderbreedte is perfect.
                        Meen dat het wijdte/dikte verhaaltje al ontkracht was door yates. Had inferno eens wat.over gepost. Kan trouwens dat.ik de verkeerde naam voor me heb.
                        "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Als een spier groeit, groeit hij alle kanten op. Je kunt niet zo trainen dat een spier alleen wijder of een spier alleen dikker wordt.
                          Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                          People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                          BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
                            Als een spier groeit, groeit hij alle kanten op. Je kunt niet zo trainen dat een spier alleen wijder of een spier alleen dikker wordt.
                            Ik wel

Comment

Originally posted by swagger2011 View Post
                              Optrekken, dat is een oefening waar ik al een tijdje mee bezig ben. Aangezien dit een belangrijke oefening is zou ik graag deze willen kunnen. Het lukt met maar niet om deze oefening goed uit te voeren. Ik heb vooral het gevoel dat m'n schouders te zwak zijn en dat ze teveel belast worden, mijn vraag was hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik deze oefening op een gegeven moment wel kan.
                              http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...-pull-ups.html

En dit is een leuke uitdaging. Als je in de gevangenis zit en niets te doen hebt, bijvoorbeeld:

50 Pullups Programme | 50 Pullups
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                en dit is een leuke uitdaging. Als je in de gevangenis zit en niets te doen hebt,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X