Squat vs Leg Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dimix View Post
    geinig hoe snel een topic een wending kan krijgen
    heb in mijn sportschool wel nooit een dame zien squatten
    je bent welkom en laat ik je squatende vrouwen zien die jou eruit squaten met hun warming up

ik vind haar ook aantrekkelijk.
    Calisthenics / Street workout

Comment

knipp
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

zo iets toch?
        Calisthenics / Street workout

Comment

meer dit

of dit

Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
          Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Ik vind legpress een goeie tool om je squats te onderbouwen , gewoon duwen that's it! Meer gewicht , meer kracht. Makkelijk te doen op de legpress
            Vooral als je net even vast loopt op squats.

Maar geloof er niet in dat ze beter zijn voor de groei.. voor mijn gevoel pak je veel *been* ( en andere groepen ) bij een squat
            Broomstick_bodybuilding op insta
            F#CK heavy weights

Comment

Blijf overigens toch altijd benieuwd naar de achterkant van de blonde in ijsblok's post.
              Broomstick_bodybuilding op insta
              F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                Lekker is een understatement

oh,..sorry we hadden het over niet squattende mietjes.
                toch?

Teering Jantje

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  . Bij Leg Press gebruik je de hamstrings/glutes zo goed als niet en ligt de nadruk op de quads.
                  Weet je dat zeker, Fal? Ik heb na het legpressn echt vaak onwijs "spierpijn" in mijn billen, zeker als ik one legged legpress heb gedaan.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik heb meer een kont gekregen tijdens de tijd dat ik mijn onderrug geblesseerd had en alleen maar legpress deed omdat ik tijdens het squatten me bekken niet goed naar voren kon duwen om me rug recht te houden. Dus ik kan me wel vinden in jou reactie Beaudien.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                      Weet je dat zeker, Fal? Ik heb na het legpressn echt vaak onwijs "spierpijn" in mijn billen, zeker als ik one legged legpress heb gedaan.
                      Ik heb af en toe ook leg press trainingen, waarbij me glutes zowat ontploffen voor me gevoel. De spierpijn in de quads valt dan zelfs mee in vergelijking met de pijn in glutes.
                      "Straight outta gym"

Comment

Diep genoeg leggpressen doet idd het eea voor hams en glutes.
                        focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                          Ik heb af en toe ook leg press trainingen, waarbij me glutes zowat ontploffen voor me gevoel. De spierpijn in de quads valt dan zelfs mee in vergelijking met de pijn in glutes.

ja, precies.
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Het feit dat je in de hams of glutes spierpijn heb zegt alleen maar dat ze in vergelijking met je quadrips zwak zijn.....Nogmaals, wat Falstyr al aangaf, je hams en glutes gebruik je nagenoeg niet bij de legpress, spierpijn is niet een bewijs/feit voor een tegenargument, de zwakte van de desbetreffende spieren bewijzen daarentegen wel het relaas van Falstyr...

@ JP91, juist de leg press is zelf verantwoordelijk voor een groot deel van de (onder)rug blessures. Dit heeft mede te maken met de grote hoeveelheid kilo's die je kunt gebruiken bij deze oefening in combinatie met een verkeerde houding die je moet aannemen. Er ontstaat een veel te grote druk op de wervelkolom die het lichaam niet kan verwerken, en omdat je je core niet traint bij de legpress kan je die druk niet goed genoeg opvangen, bij de squat echter wel.......
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

deze vindt ik erg intressant
                              Squat Myths - Scooby's Home Workouts

focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                                deze vindt ik erg intressant
                                Squat Myths - Scooby's Home Workouts

echt he.....sommige zouden van deze planeet afgeshoten moeten worden, gewoon, voor wie ze zijn.....
                                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                                There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X