Squat vs Leg Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Squat vs Leg Press

Beste leden,

Squaten is veel zwaarder dan de Leg Press. Ik zou het graag vergelijken. Als je bijvoorbeeld 100kg Leg Press doet, hoeveel Squat je dan ongeveer ?
    Never Never Never Give Up !!!

Onmogelijk te zeggen. Er zit onderling ook veel verschil bij de leggpress machines. Op de leggpress in mijn huidige gym doe ik easy 8x200, op de leggpress in mijn vorige gym haal ik geen 5x150...

Comment

Originally posted by Fightmachine View Post
      Beste leden,

Squaten is veel zwaarder dan de Leg Press. Ik zou het graag vergelijken. Als je bijvoorbeeld 100kg Leg Press doet, hoeveel Squat je dan ongeveer ?
      Kun je niet vergelijken.

Stel iemand die nooit squat maar altijd de leg press doet.
      Hij zal (kan) heel sterk zijn in de leg press.

Maar bij de squat gebruik je ook andere spieren + je moet stabiliteit hebben.
      Dus tja het is zeer moeilijk.

Iemand die goed kan squatten zal goed kunnen leg pressen maar iemand die goed kan leg pressen kan niet per se goed squatten.
      lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

edit: laat maar had het topic verkeerd begrepen.
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
          Iemand die goed kan squatten zal goed kunnen leg pressen maar iemand die goed kan leg pressen kan niet per se goed squatten.
          Zo is dat. Beter kan het niet verwoord worden.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Beste leden,

Met welk doel wil je het vergelijken?

Comment

Originally posted by Pallas View Post
              Met welk doel wil je het vergelijken?
              was gewoon benieuwd of je 100kg Leg Press bijvoorbeeld kunt vergelijken met 50kg Squat. Maar het antwoord is duidelijk
              Never Never Never Give Up !!!

Comment

was gewoon benieuwd of je 100kg Leg Press bijvoorbeeld kunt vergelijken met 50kg Squat. Maar het antwoord is duidelijk
                hier een stuk er over Waarom squatten met 100 kg zwaarder is dan leg-pressen met 200
                Most games are lost, not won. ~Casey Stengel

Comment

Ik ben veertien ik doe nu 130kg leg presd maar met squat heb ik moeite met 30kg dus axel heeft helemaal gelijk

Comment

Originally posted by axel1994 View Post

This^
                    Mind is everything.

Comment

Er bestaat wereldwijd een jarenlange discussie over- en zelfs een vete tussen de leg pressers en de squatters. Mensen die leg pressen en niet squatten worden mietjes genoemd en ga zo maar door. Maar dit heeft weinig nut omdat het kortzichtig is om appels met peren te vergelijken. Squats heeft andere primaire spieren. Squats geeft je core stability. Squats brengt cardiorespiratoir meer. Van leg press krijg je grote dikke sterke quadriceps en een keiharde kont! Meer dan van squats omdat je alleen je benen belast. Als dat je doel is, doen!

Comment

Originally posted by Joscha7 View Post
                        Er bestaat wereldwijd een jarenlange discussie over- en zelfs een vete tussen de leg pressers en de squatters. Mensen die leg pressen en niet squatten worden mietjes genoemd en ga zo maar door. Maar dit heeft weinig nut omdat het kortzichtig is om appels met peren te vergelijken. Squats heeft andere primaire spieren. Squats geeft je core stability. Squats brengt cardiorespiratoir meer. Van leg press krijg je grote dikke sterke quadriceps en een keiharde kont! Meer dan van squats omdat je alleen je benen belast. Als dat je doel is, doen!
                        Ik zou volgende keer ook je caps-lock aanzetten, dan kom je nóg overtuigender over.......

Comment

Ja leg press is effectiever voor beengroei
                          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
                            Ik zou volgende keer ook je caps-lock aanzetten, dan kom je nóg overtuigender over.......
                            Als jij brildragend bent wil ik dat best voor je doen hoor EMILIO.

Comment

Mijn kont is juist gegroeid doordat ik begon te squatten en niet enkel meer de leg press op de machine deed toen ik net begon met krachttraining.
                              "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X