V-shaped back!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• V-shaped back!

Hallo BB'ers ik ben opzoek naar goede oefeningen naast chin-ups, bent-over rows en lat pully om echt die v eruit te pushen, hoe zou ik dat volgens jullie moeten doen en met welke oefeningen?

Een goede v-shape krijg je niet alleen door de rug te trainen. Denk ook aan de schouders en traps.

Comment

Latpulls achter je nek vind ik een goede oef, is mijn V harder door gegroeit

Comment

Uitvoering maakt met die oefeningen ook nogal verschil. Heeft bij mij best lang geduurd voordat ik de houding wist te vinden waarmee ik de lats écht goed voel. Eerlijk gezegd denk ik dat ik de juiste hoek ook niet uit mezelf gevonden zou hebben.
        Voor mij zijn dat echt oefeningen waarbij het milimeterwerk is: is mijn houding nét iets anders dan verplaats ik wel meer gewicht, maar dan voel ik mijn lats niet half zo goed
        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Steff_Hens View Post
          Latpulls achter je nek vind ik een goede oef, is mijn V harder door gegroeit
          Lekkere schouderverkloter is dat bij veel mensen

Comment

Dat is wel genoeg, maar je v-shape ligt meer dan alleen bij je rug.

Het is meer je schouder-taille verhouding. Dus dan zou je moeten denken aan een brede rug, mooie ronde schouders, sterke onderrug en een laag vet%.

Ook als je benen wat breder zijn, lijkt je taille ook weer wat smaller.

Denk meer aan:
            Deadlift
            Rowing exercise
            chin-up/pull-up

en dan voor wat boven gezegd werd; shrugs voor je traps, lateral raises voor zijkant schouders.
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

deadlift/T-bar/BOR/chins/pulls/shrugs

d'r bestaan geen echte oefeningen die je V ''eruit laten knallen' kwestie van tijd en eten...
              Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                Lekkere schouderverkloter is dat bij veel mensen
                Oh wist ik nog niet, thanks. Ik en me trainingsbuddy hebben hier geen last van. We doen het nu toch al enkele maanden. Wel met een gecontroleerde uitvoering, waarschijnlijk is het daar waar veel man de mist in gaat en blessures aan hun schouders krijgen.

Comment

Ik ben nu eigenlijk al weer 5 maanden aan het trainen en er zit wel vooruitgang in, tenminste in de eerste 3 maanden vooral explosief. Ik heb nu echter het gevoel dat ik blijf hangen. Dat heb ik echter ook met andere spiergroepen.

Comment

reverse lat pull down, small grip pull down, doen dit voor mij het beste.
                    Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Oh wist ik nog niet, thanks. Ik en me trainingsbuddy hebben hier geen last van. We doen het nu toch al enkele maanden. Wel met een gecontroleerde uitvoering, waarschijnlijk is het daar waar veel man de mist in gaat en blessures aan hun schouders krijgen.
                      Niemand is er bewust van als die een oefening zo doet dat de kans op blessure aanwezig is. Of ze zien het niet, of ze onderschatten het. Tenminste, ik kan me niet voorstellen dat iemand met die intentie traint,... jij wel?

Comment

Ben er wel van bewust, je zult sowieso wel wat kleine blessures oplopen. Zoals ontsteking in onderarm ( heeft veel man, ik gelukkig niet héhé ). Heb wel al eens een zeer lichte ontsteking gehad in me schouder. ( Deed toen nog geen lats achter me nek dus daar was het niet van ).

Er traint wel meer man die hun oefeningen compleet verkeerd doen + snel blessures oplopen. En dan er nog gewoon mee doortrainen ipv even wat rustig aan te doen met de instelling ( het zal wel overgaan ).

Comment

Ben er wel van bewust, je zult sowieso wel wat kleine blessures oplopen. Zoals ontsteking in onderarm ( heeft veel man, ik gelukkig niet héhé ). Heb wel al eens een zeer lichte ontsteking gehad in me schouder. ( Deed toen nog geen lats achter me nek dus daar was het niet van ).

Er traint wel meer man die hun oefeningen compleet verkeerd doen + snel blessures oplopen. En dan er nog gewoon mee doortrainen ipv even wat rustig aan te doen met de instelling ( het zal wel overgaan ).
                          Heel knap als je op je 17e (en vanaf april trainen) al weet hoe alle oefeningen in elkaar steken, álle oefeningen al kent (ook de onbekendere varianten), en toch al een ontsteking in je schouder hebt gekregen.

Comment

Ontsteking die ik 1 week heb gehad ja ... was er meteen bij.

Ik zal zeggen, ik train voor 99% correct de oefeningen die ik doe. Die blessure had ik in de eerste 3 maanden trainen ( toen ik er wat minder over wist ).

Hoezo heeft je leeftijd te maken met kennis over oefeningen.. ben er meer mee bezig dan de meeste oudere mensen. Als iemand -20 ziet staan is steken ze het meestal meteen op de leeftijd ( zoals u ).

Comment

Latteral pulldowns zijn gek, net als T-bar-rows maar ook dumbell rows. Denk ook 'ns aan gewone pullups en V-bar pullups.
                              Student Fysiotherapie

Mirin'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X