Dumbell VS Barbell Bench Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Decline BP: 72,5kg nu
    Flat db: 28kg per hand
    Train hard or go hormone

Comment

Ik vind het heel moeilijk om hierop te reageren. Ik ben geneigd om te zeggen dat ik DBlls prefereer boven de BB press, ware het niet dat: ik nooit sterk genoeg ben om DB press uit te voeren op niveau van de BB press. Ik zie mezelf al klooien met DBlls van 80kg zeg..

Comment

Ik vind DB een stuk lekkerder Bankdrukken maar bij mn gym gaan de DB's maar tot 30kg en daarna heb je alleen nog DB's van 35 en 40

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Ik vind het heel moeilijk om hierop te reageren. Ik ben geneigd om te zeggen dat ik DBlls prefereer boven de BB press, ware het niet dat: ik nooit sterk genoeg ben om DB press uit te voeren op niveau van de BB press. Ik zie mezelf al klooien met DBlls van 80kg zeg..
          Stan Efferding lukt het toch ook

Ik liet ze overigens gewoon aangeven, scheelde me veel kracht en kon ik toch 1 rep meer doen waarschijnlijk.
          "You are what you eat..."
          That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
            Lijkt me geen pretje met 80kg dumbells inderdaad xD Zit zelf al te klooien met mijn magere dumbells.
            People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Originally posted by Robbie1970 View Post
              Stan Efferding lukt het toch ook

Ik liet ze overigens gewoon aangeven, scheelde me veel kracht en kon ik toch 1 rep meer doen waarschijnlijk.
              Ik denk dat ik daarvoor op n verkeerde tijd traint Robbie.
              Ben bang dat de huisvrouwen niet die dingen aan wensen te geven whaaahaha.
              Maar aan de andere kant is het dan wel lekker rustig int krachthonk.

Ik heb met dumbbells van 50 al moeite om te gaan liggen, het word dan meer achterover vallen whaaahaha. Ik laat mn bovenbenen dan al helpen met het gewicht naar de borst te krijgen, mn rechter schouder vervloekt deze beweging ook al. Ik heb n kunstgewricht (staal) in mn rechter schouder, moet er wel n beetje voorzichtig mee zijn.

Comment

Heb ze zo ook een keer van 65kg aan een kerel aan moeten geven. Had al moeite zat met dat aangeven, laat staan dat ik dat zou moeten drukken

Doe zelf nooit meer db press trouwens dus geen idee waarop ik daarmee zit. Barbell op 95kg
                "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Doordat je bij een BB een gesloten kring heb (romp/armen/stang) moeten de armen(triceps) de door de schouderextensoren geinitieerde beweging volgen. Bij DB is dit niet het geval en werken armen(triceps) veel meer op zich zelf. Betekend dus dat bij DBls de triceps veel meer de zwakste schakel vormen dan bij BBls

Als het totaal gewicht bij BBls heel dicht bij het totaalgewicht met DBls ligt heb je dus in verhouding zwakke schouderextensoren.

Dan ga ik er van uit dat de beweging op zich bij zowel de BB als de DB gelijk is. BB press met de ellebogen wijd is niet te verglijken met DB press met de ellebogen kort bij je (en vv natuurlijk).
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

BB; 135kg
                    DB: 45kg (per DB)

Beide hebben voordelen en nadelen, daarom voer ik ze beide uit.

Comment

Ik ben een beginner en train nu 4 weken
                      eerst 5x10 6kg
                      nu 3x8 8kg
                      max 1x5 12 kg
                      Barbell nog niet gedaan omdat ik een krachtsverschil heb met links en rechts, ben ook benieuwd of ik die ooit wegkrijg, er zit nl 3 cm verschil in armomvang.
                      Last edited by compused; 06-01-2013, 19:05.

Comment

benchpress 3x130kg
                        dumbell press 10x46kg

Benchpress vind ik veel fijner, ik doe liever schuine dumbell press ná benchpress.

Comment

Dumbbells pak ik alleen voor incline.

Barbell: 8x90
                          Dumbbell: 10x32,5 (incline)
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Ik pak de dumbells regelmatig, maar als m'n schouder het toelaat en ik moet kiezen, ga ik voor de benchpress. Variation is key, doe altijd nog een tweede borstoefening, soms zelfs drie (bijv dips of flyes).

Comment

Originally posted by Siegfried Muller View Post
                              Ben zelf over gegaan op de dumbells omdat ik merkte dat ik met links meer drukte en ik een beetje een plateau bereikt had. Met dumbells ga ik nu in een stijgende lijn omhoog en merk dat rechts ook al aardig bijgetrokken is. Hoop dat dit in de toekomst ook zijn vruchten af gaat werpen op de barbell bench.
                              Hmmz misschien moet ik dit ook gaan toepassen met dumbells.Linkerkant is zwakker dan rechts en naarmate ik massa krijg begin je dit ook te zien.zowel armen,schouders,borst valt het al een beetje op dat de linkerkant trager/minder ontwikkelt
                              Strength Within, Pride Throughout

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                                schouderextensoren geinitieerde beweging
                                Moet natuurlijk schouderflexoren zijn
                                As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                                Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                                Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X