hey ik zal mij even voorstellen ik ben een 16 jarige jongen 1.74-61 kg ongeveer ik zit sinds 2 maanden dagelijks op de sportschool, nu onstaat er bij mij zeer veel verwarring qua bulken&cutten ik ben niet dik ik ben niet zeer mager als ik mijn buik aanspan zie je al een paar blokjes met een apparaatje op de sportschool bf gemeten lag rond 7% geloof daar niet zoveel van miss iets meer maar goed, nu dacht ik ik wil spiermassa (vooral in de buik en armen) een sixpack dus eigenlijk niet zwaar overdreven maar gewoon een mooi wasbordje, nu ben ik door de honderden artikelen die ik ondertussen heb gelezen zeer verward,moet ik nu bulken?moet ik nu cutten? mijn doel is gewoon paar mooie spieren hoef geen bodybuilder te zijn worden, ben overigens pas 16 komt vanzelf wil gewoon een strak lichaam voor in de zomer woon namelijk in turkije,nu heb ik bij mij maar ff gedacht ik ga bulken maar miss is dit helemaal niet goed,ik doe elke dag krachttraining (als jullie mijn schema willen zien vraag dit dan even dan zoek ik die morgen maar ik weet dus wel zolang ik deze vetlaag erover heb zitten dat je de spieren nooit goed gaat zien (zit niet veel vet over,maar wil beetje ripped worden) denk dat dat niet zo moeilijk is als ik veel cardio doe,ben wat dat betreft wel een doorzetter,nouja volgende vraag,ik neem aan dat hardlopen het beste is daar haal ik ook mijn meeste voldoening uit en het meeste plezier,ik eet normaal gewoon wat de pot schaft sochtend's wat brood smiddags ook,en savonds eten wij vaak rijst-pasta-soms wat kip-tosti-geklopt eitje, nouja weet niet wat ik per dag aan calorien inneem maar dit is dus ook zeer moeilijk omdat ik maar moet eten wat de pot schaft en het heel verschillend kan zijn,de vraag is wanneer kan ik het beste cardio doen? na de krachttraining? op een andere dag? ik sport overigens tussen middag en avond eten.en is het wel goed voor mij om cardio te doen of eerst nog ff bulken,ik weet het zeer onoverzichtelijk ben altijd slecht geweest in punten en komma's maar hoop dat iemand erop reageert en mij ermee wilt helpen, zou ook graag willen weten hoeveel calorien ik max op een dag mag verbruiken (weet niet wat ik inneem maar goed zal niet heel veel zijn denk normaal en ook niet heel weinig) stel ik neem 2500 calorien per dag mag ik er 4000 bijv verbruiken? overigens wil ik vet verliezen en geen spiermassa,neem aan dat als ik er 1500 meer verbruik dan ik inneem ik op een flink tempo een strak buikje krijg,de spier zit er namelijk al wat vergelijk het als een vrouw die veel eet en daardoor een grote voorgevel krijgt zelfde geld voor afvallen doordat er weinig tot geen vet op zit zie je de blokjes
nouja alvast heel erg bedankt hoop dat er iemand reageert
mvg mikail
nouja alvast heel erg bedankt hoop dat er iemand reageert
mvg mikail
Comment