Trainen zonder maat/hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

How To Spot Correctly In The Gym

edit: ja, ik ben wat vervelend over dit onderwerp omdat dit alweer gebeurt is vorige week.
    lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Oke thanks
      ~ Rookworst zonder R is ook worst ~

Comment

Haha herkenbaar, de helft van de tijd dat ik iemand vraag even te spotten is het een set van niks omdat de spotter zonodig zelf mee wil trainen ofzo.. Doe nu als ik tot falen wil gaan vaak een oefening op een machine om het veilig te houden.
        Ernstig noh!

Comment

Originally posted by ultra1993 View Post
          Heb iemand misschien een filmpje wat je moet doen als je bench press niet gaat, dat je hem op je benen leg zeg maar. Ik had eens een heel goed filmpje er van maar kan die niet vinden.

Train thuis meestal wanneer niemand in de buurt is dus wil dit me wel even aanleren, zeker nu ik net met bankdrukken maar heel net mijn gewicht omhoog kreeg..
          Iemand met dat filmpje, ben dankbaar voor de reacties wat ik beter kan doen maar daar heb ik nu dus niet veel aan, duurt nog een tijdje voordat ik of een power rack of een abo heb..

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
            Spotten is toch een kunst hoor.

Telkens ik iemand vraag om te spotten moet ik het eerst uitleggen.

1) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            2) Let op, niet chicks checken ofzo
            3) Niet praten, ik probeer me te concentreren
            4) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            5) wacht tot ik geset ben, zovelen beginnen de barbell al aan te geven als ik nog duidelijk aan het setten ben
            6) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            7) als ik zeg, help, dan help je
            8) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            9) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            10) blijf van de barbell zolang hij niet de verkeerde richting uit gaat of niet langer dan 3 seconden stil staat
            Zijn er nog mensen die je hierna willen helpen?

Comment

Iemand met dat filmpje, ben dankbaar voor de reacties wat ik beter kan doen maar daar heb ik nu dus niet veel aan, duurt nog een tijdje voordat ik of een power rack of een abo heb..
              Hier heb je wat filmpjes:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/52139-spotting-the-bench-press.html
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Zelf heb ik twee keer onder een barbell gelegen en toen heb ik dat ding gewoon naar beneden geschoven tot mn heupen, daarna zitten en dan opstaan. Wat je ook kan doen is geen collars op je barbell te doen en dan als je er onder ligt de barbell schuin houden zodat aan de ene kant de schijven er vanaf schuiven. Daana zal de stang de andere kant opvallen en kan je er onder uit. Dat laatste heb ik zelf nog nooit gedaan maar heb ik gelezen in Starting Strength.

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Dat zijn filmpjes hoe een ander bij iemand moet spotten?

Originally posted by Tido View Post
                  Zelf heb ik twee keer onder een barbell gelegen en toen heb ik dat ding gewoon naar beneden geschoven tot mn heupen, daarna zitten en dan opstaan. Wat je ook kan doen is geen collars op je barbell te doen en dan als je er onder ligt de barbell schuin houden zodat aan de ene kant de schijven er vanaf schuiven. Daana zal de stang de andere kant opvallen en kan je er onder uit. Dat laatste heb ik zelf nog nooit gedaan maar heb ik gelezen in Starting Strength.
                  Ja dat zonder collars ken ik inderdaad maar ik train op laminaat, heb wel houten planken met rubber erop, kan wel keer kijken of dat een optie is.. maar liever niet natuurlijk haha.

Lifting Without A Spotter! - YouTube

Dit bedoelde ik dus.

Risico is dus wel dat je je lelijk kan blesseren denk ik.

http://www.youtube.com/watch?v=DgOoSTQ0tdY

En dit is wat jij bedoelde?
                  Last edited by ultra1993; 04-04-2013, 20:57.

Comment

Ja, klopt. Denk inderdaad dat het wel handig is om bijvoorbeeld rubberen matten op je vloer neer te leggen als je je vloer heel wilt houden.

Comment

Nadeel van om iemand te vragen is.
                      bijv met bankdrukken je wil zwaar pakken
                      En ze dan te snel te hulp schieten Grr.
                      tillen als een gek de stang omhoog Pff heb dan echt het gevoel dat ik niks heb gedaan.
                      Chaka Chaka Boy

Comment

Originally posted by corketa View Post
                        Ja, er zijn toch enkele mensen die het kunnen.
                        lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

En zodat je iemand kunt uitleggen hoe hij/zij voor jou moet spotten en waarom het op die manier moet.

Originally posted by corketa View Post
                          Waar ik train lopen er wel 2 of 3 gasten rond die wel weten hoe zij moeten spotten. Op dat soort mensen moet je zuinig zijn.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Met een kameraad trainen is beter. We peppen elkaar altijd op en helpen zo nodig. Toch is het ook wel is heerlijk alleen trainen, oordoppen in, volume op z'n hardst en lekker pushen. Merk wel dat ik sneller stop alleen dan dat ik met een kameraad ben...

Comment

Ja dat zonder collars ken ik inderdaad maar ik train op laminaat, heb wel houten planken met rubber erop, kan wel keer kijken of dat een optie is.. maar liever niet natuurlijk haha.

Lifting Without A Spotter! - YouTube

Dit bedoelde ik dus.
                              Heb dit dus moeten doen net, gelijk pijn mijn buik door het gewicht wat erop kom, misschien toch maar overwegen binnenkort bij een sportschool te gaan trainen....

Nu met die PR's kan ik niet tot mijn max gaan of het lukt me niet zoals dit keer.

Met het gewicht dat ik nu gebruik kan het wel maar als je dalijk heel zwaar bench wordt het een ander verhaal natuurlijk...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X