pull ups blijven achter...vind ik zelf.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• pull ups blijven achter...vind ik zelf.

Ik heb nu al een paar weken pull ups in mijn training zitten. Ik blijf dit lastig vinden en ik had daar ook wat meer vooruitgang in verwacht. Ik doe geen wide grip oid maar de grip recht voor mijn schouders, handen haaks op mijn schouders. Ik doe de oefening nu op de assist machine en heb hem nu op zo'n 36 kg staan bij 5x5 sets (begon op 50kg, wat me tegenviel toen ik startte). Dit gaat maar met moeite. Ik weeg 100 kg, dus dat moet wel allemaal mee omhoog, maar toch. BP zit ik nu bijv op 5x5x90 en dips lukken wel 5x5 BW.

Is dit technisch zo'n lastige oefening dat je het snel fout kunt doen, of heb ik een paar spieren die gewoon nog niet up to par zijn met de rest?

Rug train ik uiteraard wel ook (long pull, T-bar row, dumbell row) ...
    Why so serious?

bench press 105 || squat 150 || deadlift 165 || MP 80

Wessle gaf mij toen de tip, elke training tussen de setjes door 1/2 pullups te doen, en dat heeft goed geholpen.

Comment

Het is een zware oefening en zeker als je zwaarder bent dan kan dit soms wat tegenvallen. In het begin gaat je progressie sneller dan wanneer je al even bezig bent, helaas. Mocht je nu na een aantal trainingen merken dat er nog steeds geen vooruitgang inzit, probeer dan eens een training wat lichter te pakken en het de daaropvolgende training weer zwaarder te pakken.
      bodyguide.nl
      facebook.com/bodyguidenl
      twitter.com/BodyGuideNL

Comment

Elke trainingsdag pull ups doen. Fak die contra gewicht shit, dat helpt niks.
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ok thanks, ik ga ze nu met elke training meepakken.

Originally posted by Nocerino View Post
          Is dat niet wat kort door de bocht? Juist als ik probeer de volledige beweging goed te doen lijkt me dat contra gewicht daar zinvol. Ik zie ook wel eens gasten aan dat rek bungelen die tot net halverwege komen. Gaat dat sneller opschieten dan de volledige range pakken en dan gewicht afbouwen?
          Why so serious?

Comment

Bij mij hielp het, of het voor jou werkt? Idk, moet je proberen.

Comment

Ik heb hetzelfde gedaan als jij. Kon geen pull ups en ben toen begonnen met 50kg contra. Elke training een staafje eraf tot ik op gegeven moment op "normaal" zonder contra zat. Waar ik met 10kg contra aardig wat reps kon maken, kon ik er nu nog steeds geen een zonder. En dat na maanden op die kutmachine.

Toen begonnen met normale push ups. Ik sprong en probeerde zoveel mogelijk mijn lats te gebruiken en langzaam te zakken. Na een weekje kon ik mezelf opeens omhoog liften. Helemaal blij dat ik was! Toen ging het supersnel, 2, 3, 4 etc. kan nu denk ik setjes van 10-15 reppers maken. Bespaar jezelf wat maanden tijd en begin met normale pull ups.

Doe dit nu ook bij mn zusje, die zat ook de hele tijd te kloten met contra gewicht. Die kan nu een pull up zonder hulp.
              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik zag op internet iemand die aanraadde om de oefening "walk the plank" te doen. Wat neer komt op negatieve training. Oftewel je begint bij het hangen bovenaan en laat je heel rustig zakken. Eventueel kun je ook oefenen met blijven hangen op het punt waar het niet meer lukt als je pull-up doet. Dat zijn ook manieren om sterker te worden.
                Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

ik doe elke trainings dag pull ups/chin ups.
                  4x10 elke dag, kan geen kwaad.

je pull ups worden vanzelf makkelijker.

Comment

Probeer het anders eens met een neutrale of onderhandse grip. Dat is iets makkelijker.
                    Ernstig noh!

Comment

Ik heb altijd 5 setjes chin-ups gedaan. Eerst pakte ik 5 x 1 herhaling en herhaalde dit 5 keer. Tegenwoordig doe ik 5 x 5 + 20 kg extra gewicht. Gewoon rossen en je wordt vanzelf sterker!

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                        wat een onzin
                        het helpt juist wel
                        Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Ik ga ze iig. elke training meenemen en ook eens kijken of ik met chin ups makkelijker uit de voeten kan.

thanks voor de tips/adviezen.
                          Why so serious?

Comment

Dat contra gewicht ding is echt klote. Je leert er ook de verkeerde techniek op aan want de meestrn duwen zich omhoog met dat stoeltje terwijl je rug het werk moet doen. In mijn optiek is het beter als iemand je omhoog duwt mocht je de pull up nog niet helemaal zelf kunnen
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Guusd View Post
                              Dat contra gewicht ding is echt klote. Je leert er ook de verkeerde techniek op aan want de meestrn duwen zich omhoog met dat stoeltje terwijl je rug het werk moet doen. In mijn optiek is het beter als iemand je omhoog duwt mocht je de pull up nog niet helemaal zelf kunnen
                              je moet dan ook geen 200kg contragewicht doen eh

vroeger kon ik ook mezelf niet optrekken, heb tijd lang optrekken met contragewicht gedaan en het hielp zeker
                              Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X