Alternatief squats en leg presses

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@Rainman4

Heb je helemaal gelijk in. Alleen is het zo dat ik leg presses en squats dus gewoon niet meer kan doen, en wel zoveel mogelijk mijn quads nog wil pakken.
    Front squats maken het niks anders voor mijn knieën. Voor mijn rug wel lichter, maar dit komt doordat waarschijnlijk doordat ik minder gewicht kan hebben op mijn front squats.

@Wietse90
    Begrijp me niet verkeerd. Squats uit mijn schema schrappen is voor mij ook echt het laatste redmiddel. Maar ik ben nu op het punt dat ik er eigenlijk niet meer omheen kan.
    Mijn vraag is dus eigenlijk; welke oefeningen kan ik het beste doen om squats en leg presses te vervangen. Het gaat dus echt om zoveel mogelijk mijn quads en hamstrings te trainen zonder mijn knieën en rug kaput te machen.
    Train insane, or remain the same.

Comment

Excuses toch verkeerd begrepen inderdaad. Dan blijft mijn antwoord core stability. En met name "plank holds" of "abs rollout" zoals je al doet en "back extension" ter afsluiting van je training voornamelijk.

Als compounds: "sumo of normal deadlifts" of stiffed deadlift" (bij voorkeur 2 op één dag)
      Als erbij: "leg extensions", "lunges" (heerlijk voor de quads), en:
      "Leg curls", "hyper extensions" of "good mornings".

Comment

Frontsquat hoeft ook niet de oplossing te zijn maar uit onderzoek(en)is wel gebleken dat er minder druk op je knieen komt en dus minder belastend is.
        Frontsquatten moet je wel even doorkrijgen hoe het goed te doen,valt tegen in het begin.
        Maar dat wil niet zeggen dat jij dan geen last meer hebt uiteraard!

Ik zou persoonlijk lunges gaan doen als vervanging.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Inderdaad lunges ftw. Dat in combinatie met de twee vormen van deadlifts en back extensions, en gaan. EN plank holds

Comment

Een oefening waar ik normaal niet zo kapot van ben maar zelf wel een tijdje heb gedaan toen ik rugklachten had,was dumbell squat.
            Veel herhalingen met een dumbell voor je.
            Beetje het idee van frontsquat, maar had veel minder last toen.
            Proberen kan altijd toch?
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Voor de squat is geen waardige vervanging. Er zijn goede andere oefeningen, maar geen vervanging van een squat.

Wat een raar advies dat je alles moet stoppen waarbij jij je knieen en onderrug intensief gebruikt. Dat houdt in dat je onderrug nooit sterker kan worden (nummer 1 oorzaak bij rugproblemen?) en je voor je knieën geen stabilisatie oefeningen kan doen?
              Dat je geen oefeningen moet doen wat pijn doet, ja, dat snap ik. Maar zo te lezen heeft je fysio het daar helemaal niet over? Waarom zoek je geen sport fysio, eentje die je oefeningen láát doen?

Originally posted by Tonijnvreter View Post
              Doe je leg extension? Ik vind het zelf een heerlijke oefening.
              Is zo ongeveer de eerste oefening die je wél moet laten als je last hebt van je knieën

Originally posted by DillonF View Post
              Mijn techniek is sowieso altijd aan de matige kant geweest. Hoe dieper ik ga, des te groter is de kans dat ik voorover of achterover val.
              En daar heb je voor jou je nummer 1 doel om aan te werken. Geen wonder dat je last krijgt.

Originally posted by DillonF View Post
              De last van mijn rug is minder naarmate ik minder gewicht gebruik. De last in mijn knieën neemt vrijwel niet af. Ook als ik squat zonder gewicht, voelt het totaal niet prettig voor mijn knieën.
              Grote kans dat jouw basis techniek al slecht is, en dat jouw techniek helemaal belabberd wordt als je zwaarder gaat. Wat jij denkt dat jouw max is, is dus te zwaar voor je.
              Als jij wil squatten.... dan moet jij terug naar je basis en die opnieuw gaan aanleren. Vergeet je gewichten en leer eerst eens correct te squatten zonder gewicht
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

@ rest van dit topic: wat is dit, een opsomming van andere willekeurige oefeningen? Of zijn jullie daadwerkelijk aan het zoeken naar een vervanging die inspeelt op zijn klachten? Want als het om het laatste gaat, dan mis ik bij bepaalde leden (niet allemaal) toch de achterliggende gedachte van de oefeningen?
                Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

@TS: Plaats eens een filmpje van jezelf terwijl je aan het squatten bent.

Verder ben ik het eens met Patriciaaa.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

oefeningen zat,zoek er gewoon waar je goed bij voelt...zou trouwens ergens anders een 2de opinie vragen,als deze u hetzelfde zegt over onherstelbare schade dan moet je gewoon stoppen met deze oefeningen.Als de schade er eenmaal is zal je dat ook moeten doen maar nu heb je nog de keuze om dat te vermijden en toch te kunnen blijven trainen zonder schade op te doen
                    Strength Within, Pride Throughout

Comment

Patricia, ik lees altijd dat veel mensen zeggen dat juist leg extension hun knieen sloopt. Ik doe zelf ook leg exstrnsion, met laag gewicht, 30kg (heb niet veel puf meer na leg pressen) en heb er totaal geen last van. Staat nogal haaks op wat sommige hier zeggen.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        @ rest van dit topic: wat is dit, een opsomming van andere willekeurige oefeningen? Of zijn jullie daadwerkelijk aan het zoeken naar een vervanging die inspeelt op zijn klachten? Want als het om het laatste gaat, dan mis ik bij bepaalde leden (niet allemaal) toch de achterliggende gedachte van de oefeningen?
                        Haha,
                        ik was al blij dat je het in grote lijnen met me eens was mbt legextension,sportfysio en dat TS lichter moet trainen om aan zijn techniek te werken, maar ik had te vroeg gejuicht!!

Mocht TS echt helemaal geen squat meer mogen/kunnen doen(onwaarschijnlijk),dan vind ik lunges een goede oefening,maar geen volwaardige vervanger.
                        En frontsquat blijkt toch minder belastend voor je knieen?

Eerste prioriteit is denk ik een goede sportfysio te zoeken,die er ook voor zorgt dat je de oefeningen goed uitvoert.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

ik zou zelf durven zeggen dat leg extensions mijn knieén sterker gemaakt hebben....
                          Strength Within, Pride Throughout

Comment

Originally posted by rainman4 View Post
                            Eerste prioriteit is denk ik een goede sportfysio te zoeken,die er ook voor zorgt dat je de oefeningen goed uitvoert.
                            Succes daarmee
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/5...xtensions.html

Post gekopieerd van inferno!
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                                Patricia, ik lees altijd dat veel mensen zeggen dat juist leg extension hun knieen sloopt. Ik doe zelf ook leg exstrnsion, met laag gewicht, 30kg (heb niet veel puf meer na leg pressen) en heb er totaal geen last van. Staat nogal haaks op wat sommige hier zeggen.
                                Dus omdat jij er totaal geen last van hebt moeten veel mensen maar leg extensions gaan doen? Ik vind dat geen goede redenatie.

Als je op die manier redeneert kun je ook stellen dat cocaine geen schadelijke drug is omdat Maradona coke gebruikte en de ster van het WK 86 was.

Originally posted by futurekill View Post
                                ik zou zelf durven zeggen dat leg extensions mijn knieén sterker gemaakt hebben....
                                Weer iemand die met zijn persoonlijke ervaringen op de proppen komt om een standpunt te verdedigen.
                                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X